Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe harde schijf (Samsung Spinpoint 120GB 5400rpm) en ik wilde WXP pro opnieuw installeren omdat de huidige installatie door vele programma's erg vuil is geworden. Ik dus de huidige 2 harde schijven losgekoppeld en de nieuwe schijf eraan gehangen. De installatiecd van XP kan zelf partitie aanmaken dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ik kies voor een partitie van 10GB voor het OS en hij gaat allerlei files kopieren naar de harde schijf. Daarna ging ie opnieuw opstarten en zou hij verder moeten gaan met installeren vanaf de harde schijf zelf... maar nee.. foutmelding, disk error, of ik ff opnieuw op wil starten. K snap er niets van en probeer het nog eens nadat ik de partitie heb verwijderd met fdisk. Weer wil t niet. NTFS en FAT32 wil beide niet. Als ik met Fdisk vantevoren een partitie aanmaak en met bootdiskette opstart en dan pas vanaf CD ga installeren blijf ik het probleem houden.
TOen maar even de harde schijf in de PC van zusje gehangen en daar ging het installeren vlekkeloos... dus aan de schijf zal het wel niet liggen.
Ik heb in mijn bios gekeken maar kon niets vinden waardoor het niet zou werken. Mijn andere installatie ging paar maanden geleden ook zonder problemen met dezelfde biosinstellingen. Dat was een IBMschijf van 60GB. Tussen 32GB en 128GB zit toch geen grens ofzo waardoor 60GB wel goed wil en 120GB niet? Als ik de schijf als slave bij de installatie op de 60GB hang, dan wil hij wel werken als opslag voor bestanden enzo.
Wat kan er zijn waardoor het niet wil werken op mijn K7S5A pro icm. deze nieuwe harde schijf?
TOen maar even de harde schijf in de PC van zusje gehangen en daar ging het installeren vlekkeloos... dus aan de schijf zal het wel niet liggen.
Ik heb in mijn bios gekeken maar kon niets vinden waardoor het niet zou werken. Mijn andere installatie ging paar maanden geleden ook zonder problemen met dezelfde biosinstellingen. Dat was een IBMschijf van 60GB. Tussen 32GB en 128GB zit toch geen grens ofzo waardoor 60GB wel goed wil en 120GB niet? Als ik de schijf als slave bij de installatie op de 60GB hang, dan wil hij wel werken als opslag voor bestanden enzo.
Wat kan er zijn waardoor het niet wil werken op mijn K7S5A pro icm. deze nieuwe harde schijf?
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04