Ringtone 'handmatig' converteren

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-04 11:51

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Ik dacht laat ik ook eens een geinige ringtone zetten in m'n Samsung gsm ...
Van betreffende ringtone heb ik schema's voor de volgende merken/standaarden:
- Nokia Composer
- Nokia RTTTL
- Ericsson
- Sony

Wie kan mij vertellen hoe een van bovenstaande merken/standaarden werkt zodat ik ze kan vertalen naar Samsung ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
betreffende Samsung standaard;
1] C
2] D
3] E
4] F
5] G
6] A
7] B
8] move a note up or down one octave
9] -empty-
0] enter a rest
*] change the length of a note
#] add a # to a note
scrol up/down] move a note a semitone up or down

Ik heb ge-googled en ben intussen op een hoop crappy-ringtone-sites geweest. Heb ook zo'n ringtone converter proggy geprobeerd maar dat was helaas een demo. En verder de enige online converter die ik ben tegengekomen geeft, na het invoeren van een RTTTL schema kennelijk niet de juiste output want het klint echt nergens naar :/

[ Voor 3% gewijzigd door PaPa op 05-10-2003 20:32 ]

Verwijderd

Geef dan eens een stukje ringtone dat je wilt converteren? Meestal is het er gewoon makkelijk uit af te leiden. Heb bovenstaande programma's op deze computer niet staan, kan het dus niet uitproberen :)

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Stukje ringtone in RTTTL:
code:
1
2
3
4
d=4,o=5,b=140:8b6, 16g6, 16a6, 8b6, 8d7, 8c7, 
8b6, 8a6, 8g6, 8a6, 16f6, 16a6, 8c7, 8f7, 16d7, 16c7, 
16a#6, 16g6, 8g#6, 8g6, 8g#6 
[knip]

Verwijderd

8b6
De 8 is hier de lengte van de noot, hier dus een achtste noot. 16 is dus een zestiende noot; twee keer zo kort. Zo heb je dus 1/2/4/8/16/32.

8b6
Gewoon de nootnaam, dus c/d/e/f/g/a/b.

8b6
Het octaaf waarop de noot gespeeld word. Kan van alles zijn, en een 7 levert dus een noot op die een octaaf hoger is dan 6 ;)

b=140
Volgens mij is dit het tempo in bpm. D en O kan ik zo snel niet afleiden, maar zal ook wel logisch zijn.

d=4
De standaard lengte van de noot, zie ook mijn eerste stukje.

o=5
Het standaard octaaf, met het derde stukje kun je daar dus van af wijken.

[edit]

Zit ik hier alles te typen, staat het ook gewoon op internet :P Ach, nu hebben we het ook in het Nederlands ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 20:49 ]

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 20:45:
8b6
De 8 is hier de lengte van de noot, hier dus een achtste noot. 16 is dus een zestiende noot; twee keer zo kort. Zo heb je dus 1/2/4/8/16/32.

8b6
Gewoon de nootnaam, dus c/d/e/f/g/a/b.

8b6
Het octaaf waarop de noot gespeeld word. Kan van alles zijn, en een 7 levert dus een noot op die een octaaf hoger is dan 6 ;)

b=140
Volgens mij is dit het tempo in bpm. D en O kan ik zo snel niet afleiden, maar zal ook wel logisch zijn.

d=4
De standaard lengte van de noot, zie ook mijn eerste stukje.

o=5
Het standaard octaaf, met het derde stukje kun je daar dus van af wijken.

[edit]

Zit ik hier alles te typen, staat het ook gewoon op internet :P Ach, nu hebben we het ook in het Nederlands ;)
Ja die site had ik gezien, daar staat ook die online converter op, die dus geen juist resultaat geeft.

Maargoed, met die beschrijving kan ik wel iets maar het is wel een heel gepuzzel eer dat je er dan uit bent wat alles betekend. Maar ik ga toch maar eens proberen.

als iemand nog een schema van een ander merk heeft, hou ik me aanbevolen :)