was nou een leuk p3 mobo?

Pagina: 1
Acties:

• No use for a name
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-06-2022
ik ben een beetje aan het sjekken wat nou een leuk p3/coppermine mobotje is....
zonder al die ingebouwde video shit ed...
wel tweakbaar natuurlijk en met RAID
of is het allemaal troep en moet ik toch maar voor een amd moederplank gaan.... :7
oh ja wat is dat -1 o +1 gedoe met dat raid?

alvast bedankt

Verwijderd

mm, ik weet niet of er p3 borden zijn met raid :?
Maar ik weet wel dat ik zeer tevreden ben met mijn ASUS P3V4X ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 03 december 2000 23:02 schreef Deformer het volgende:
mm, ik weet niet of er p3 borden zijn met raid :?
Maar ik weet wel dat ik zeer tevreden ben met mijn ASUS P3V4X ;)
Pardon?? Tig P3 mobo's met raid. Wat te denken aan de ABIT BX133RAID... voor socket 370 is dat een leuke BX plank. Heb je liever i815, doe dan de ABIT SA6R. (die R staat voor... RAID).

Als je voor de slot1 moet gaan, denk ik dat je met de MSI BX-Master of natuurlijk de ABIT BE6-2R al een heel end bent.

En die +1 -1...

Raid 0 is striping, dus je schijven worden parallel aan elkaar bediend. Theoretisch bijna dubbele bandbreedte voor twee, drievoudige voor drie, etc.; na 3 is het meestal niet meer lonend. Wel pech als eentje kapot gaat, want dan ben je alles kwijt.
Raid 1 is mirroring; er worden simpelweg 2 kopieen van alle info weggeschreven. Is niet sneller, geeft je maar de helft van je drivespace ter beschikking, maar is wel zo handig als je iets niet wilt kwijtraken.
Raid 0,1 is de combinatie van beiden: parallel aangesproken dus sneller, maar ook altijd een backup van je zooi.
Raid 3 en 5 zijn efficientere versies van 0,1, waarbij 3 sneller is en 5 veiliger.

Oslik, blyat! Oslik!