Toon posts:

[windows 2003 server] password policy veranderen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben vandaag over gegaan op windows 2003 server, enterprice edition.
nu ben ik bezig met het configgen van een active directory,
alleen staat de policy van passwords erg hoog.
zo hoog dat ik niet eens de policy kan veranderen met admin rechten:)

bij gpedit.msc kun je het veranderen zeggen ze in alle andere topic's
waar ik op heb gezocht.
alleen staan die mappen bij mij gelocket.
dus ik kan niks veranderen,
kun je die lock van de map password security afhalen?
of de policy rechten veranderen?

bvd

Verwijderd

Ga naar active directory users and computers. vraag de properties van je domein op. Ga naar tabblad Group policy en edit daar je policy voor het domein. Daar kun je je settings voor je password wel wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
als ik deze weizig dan blijft hij de beveiligde policy's die gelockt zijn aanhouden.
deze negeert hij blijkbaar.

Verwijderd

Ik heb het in deze policy geweizigd en bij mij werkt het wel. Heb je soms nog andere policys aanstaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb verder gewoon alles basic vanaf de installatie.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-09 23:06

Tags NL

Harmful or Harmless?

Een password policy is domain-wide. Je kunt een password policy in Active Directory alleen maar op domein niveau instellen, dus als je de Default Domain Policy hebt aangepast met de nieuwe password policy's dan zou dat bij volgende keer dat je policy wordt ververst in moeten gaan...

Maar je hebt het erover dat je niets kan veranderen, hoe ben je dan ingelogd? Als Administrator van het domain moet je policy's kunnen wijzigen... Mocht het niet lukken dan zou je de domain policy kunnen verwijderen en een nieuwe aan kunnen maken, er staan haast geen settings in de domain policy en deze is dus makkelijk opnieuw te maken...

[ Voor 41% gewijzigd door Tags NL op 05-10-2003 20:52 ]

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
ik ben als de admin ingelogt

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-09 23:06

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 21:32:
ik ben als de admin ingelogt
Wat voor security staat er dan op de policy als je in de op de properties klikt? Mogen alle Group Policy Creator's (o.i.d) ze bewerken?

https://powershellisfun.com

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Let er wel op dat je verschillende administrator levels hebt op windows 200X. Enterprise administrator is het hoogste wat je kunt zijn. Een normale administrator mag ook inloggen op een domain controller maar weer veel minder zaken toepassen als een enterprise administrator. Als je een policy veranderd wordt dat pas met de volgende replication cyclus meegenomen als het niet belangrijk genoeg is. Je hebt wel policies die instant replicated worden..dus ongeacht welk schedule je aan hebt staan. (denk aan locked out accounts en dergelijke). Om user en machine policies te forceren na verandering kun je volgende doen.
secedit /refreshpolicy machine_policy /enforce
secedit /refreshpolicy user_policy /enforce
Pagina: 1