Toon posts:

[W2K/AD/RIS] Hoe hardware uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

W2K Server, geinstalleerd als RIS server
W2K client, geinstalleerd als RIS client

Probleem:

In de client zit een geluidskaart, echter er zijn geen luidsprekers aangesloten. Men wil wel een 'audio warning' als er nieuwe email binnenkomt. Om dit te realiseren is het voldoende om in het apparaatbeheer de geluidskaart domweg uit te schakelen. Echter, hoe vertel ik RIS dat hij dat bij het installeren al moet doen?

Geprobeerd:

1) www.google.nl/www.deja.com/search.tweakers.net
2) verwijderen .inf van geluidskaart uit .inf map

Oplossing 2 werkt, maar vind ik zelf geen fraaie. Dan blijft dat ding als 'onbekend apparaat' staan, hij hoeft maar 1 keer ergens drivers te vinden (bv. windowsupdate) en ik ben alsnog het bokje.

Dus: Kan ik RIS vertellen dat hij die kaart uit moet schakelen, of moet ik alle werkstations langs om dat in het BIOS te doen? (laatste is niet zo veel werk: slechts 25 stations, maar ik heb liever de oplossing dat ik 'm uitzet via RIS).

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Kun je niet na RIS installatie met een policy het device disabelen? Als men dan toch rechten heeft om het te enabelen wordt het na de default tijd van 90 minuten weer disabled. (default policy refresh van domain controller)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaarten imiddels maar in het BIOS uitgezet, maar ga de optie die je noemt zeker even uitproberen, temeer daar de refresh bij ons op 30 minuten staat. Dit laatste omdat we nog druk doende zijn de policies helemaal juist in te richten en we willen dat goedgekeurde wijzigingen toch binnen afzienbare tijd bij de clients zijn.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Dit kun je toch forceren door
code:
1
2
secedit /refreshpolicy machine_policy /enforce
secedit /refrshpolicy user_policy /enforce

uit te voeren

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik hoor ;) maar bedankt voor de tip :P (dit is eenvoudiger)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 18:40 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Ik zou gewoon even via een scriptje de geluidskaart uitschakelen. (even via regmon uitzoeken welke registrykeys er gezet worden bij het uitschakelen van het device)
Vervolgens een scriptje hiervan maken (vbscript of batch/cmd file)

Die kun je vervolgens door de ris-server uit laten voeren in de [GuiRunOnce] sectie.
In die sectie kun je eenmalig uit te voeren programma's kwijt.
Eventueel kun je ook nog de autologon configureren zodat dit na een ris-installatie vanzelf gebeurt :)

Verwijderd

Topicstarter
ah kijk, dat ga ik doen. De autologon die gebruikte ik al, dus dit past daar goed bij..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Normaal kan je met sc.exe ([google=sc.exe]) trouwens ook devices disablen. Als je:
code:
1
sc query type= driver
draait zie je een overzicht van al je devices. Met sc kan je hem vervolgens ook disablen.
Pagina: 1