"maar"? 100min is nog best redelijk voor een 2dehands.
Een paar keer volledig leegdraaien en weer opladen kan trouwens nog wel 'ns helpen om (bijna) de oorspronkelijke accuduur weer terug te krijgen

tweakerbee schreef op 06 October 2003 @ 02:21:
De accu zal vermoedelijk bijna even duur zijn als de prijs die je nu voor de laptop zal betalen. Persoonlijk vind ik eigenlijk 250 euro nog erg veel voor een dergelijke machine, omdat deze een defect heeft.
Och, laptops met een defect scherm brengen dat ook zo ongeveer op.
Meer dan 100 euro zou ik er in z'n huidige staat niet voor over hebben. Als alles zou werken zou die 250 misschien nog wel reeel zijn.
100 Euro? Daar krijg je ongeveer een werkende P133 voor met +/- 1 uur accu

. Als alles zou werken is die laptop véél meer waard. Voorbeeld : een P2 400 of sneller vind je echt niet zomaar onder de 300 Euro. Misschien voor 350 als je goed zoekt, en dan moet je wel afdingen. Dan hebben we het hier dus over een 800Mhz machine, en die wou je wel voor 250 Euro hebben? Dream on.
Hangt van de laptop af. Van mijn HP Omnibook 2000CS is het scherm redelijk makkelijk te verwijderen, maar je moet wel weten hóe dat moet. Nou was daar tot voor kort nog een service manual voor (voor die HP) en dan is het vrij makkelijk. Zonder service manual had ik mijn scherm denk ik ook nooit van m'n laptop afgekregen.
Ik zou dus maar 'ns gaan zoeken naar een service manual oid. Want als je niet weet waar je precies moet drukken/schroeven/trekken kan het wél een hele opgave zijn om zo'n scherm los te krijgen.
En weet ook iemand of er voor zo'n laptop nog een nieuwe accu te krijgen is en rond welke prijs dat zal liggen?
Voor een Compaq/Dell/Toshiba/IBM of ander groot merk kan je nog wel eens een andere accu krijgen (wel vrijwel altijd een gebruikte). Voor een Laser zou je eens bij een specifieke laptop-shop oid langs kunnen gaan, of eventueel een zoektocht beginnen op een behoorlijke beurs (HCC?

). Prijs kan je van te voren niet weten, en hoe lang zo'n gebruikte accu nog werkt weet je ook nooit.
Ja. Soms werkt één accu wel op meerdere laptops van hetzelfde merk, maar een Compaq accu in een Dell laptop zie ik niet snel werken.
[
Voor 6% gewijzigd door
Mentalist op 06-10-2003 19:15
]