laptopscherm flikkert

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84601

Topicstarter
Ik kan goedkoop aan een leuk 2e hands laptopje komen. Het probleem is alleen dat het beeld af en toe flikkert.
Verkoper denkt dat het een los contactje o.i.d. is.
Het ding is van het merk Laser, 800 MHz en 30 gig HD voor 250 euro. Koopje opzich. Alleen vraag ik me af of dat beeld echt een los contactje kan zijn en zo ja, is dat makkelijk te repareren (ben wel aardig technisch, alleen geen ervaring met laptops :) )
Ook de accu houdt het nog maar zo'n 100 min uit.

Heeft iemand advies of tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84756

FF open maken en alle LCD contacten nalopen, kijk ook ff of er geen metaal deeltjes op je GPU liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De verkoper heeft me gemeeld dat het flikkeren gebeurt bij het bewegen van het scherm. Dan zou het inderdaad lijken op een los contactje.
Is zo'n ding makkelijk los te halen?
En wat ik me dan ook afvraag, stel dat het GEEN los contactje is, wat zou het wel kunnen zijn... En zou dit dan ook makkelijk (en niet te duur) te maken zijn?
En weet ook iemand of er voor zo'n laptop nog een nieuwe accu te krijgen is en rond welke prijs dat zal liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:35

tweakerbee

dus..?

De accu zal vermoedelijk bijna even duur zijn als de prijs die je nu voor de laptop zal betalen. Persoonlijk vind ik eigenlijk 250 euro nog erg veel voor een dergelijke machine, omdat deze een defect heeft.
Meer dan 100 euro zou ik er in z'n huidige staat niet voor over hebben. Als alles zou werken zou die 250 misschien nog wel reeel zijn.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 02:03

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Lijkt idd op een los contactje, heb ik zelf gehad met een Toshiba en dat was zo verholpen. Als het wat anders is... tsjah, dan zou ik het ff niet weten. Je kunt dat ding natuurlijk kopen, opentrekken en kijken of het idd een los contact is. Is het wat anders dan kun je wettelijk binnen ik dacht 8 dagen de koop ongedaan maken omdat je niet tevreden bent over het product. Ik zou trouwens degene van wie je hem koopt het probleem op laten lossen ;)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:46
't Kan ook zijn dat je backlight het aan het begeven is. Dat had ik tenminste bij mijn laptop, eerst alleen een beetje geflikker en na een paar dagen geen beeld meer (alleen als je heel erg goed keek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ tweakerbee: Ikzelf vind het eigenlijk behoorlijk goedkoop voor een laptop hoor. Voor een laptop met dergelijke specs (die wel goed werken) wordt al snel rond de 700 euro gevraagd, of meer. Van die prijs van zo'n accu schrik ik wel! Pfff...

@ Carpenter: Je zegt dat je dat gehad hebt met kapot backlight. Heb je dat zelf ook gerepareerd? Is dat te doen, en aan wat voor onkosten moet ik dan denken?

Zijn die laptop accu's eigenlijk voor elk model laptop anders?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 84601 op 06-10-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 17:21

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 84601 schreef op 05 oktober 2003 @ 20:02:
Ook de accu houdt het nog maar zo'n 100 min uit.
"maar"? 100min is nog best redelijk voor een 2dehands.

Een paar keer volledig leegdraaien en weer opladen kan trouwens nog wel 'ns helpen om (bijna) de oorspronkelijke accuduur weer terug te krijgen ;)
tweakerbee schreef op 06 October 2003 @ 02:21:
De accu zal vermoedelijk bijna even duur zijn als de prijs die je nu voor de laptop zal betalen. Persoonlijk vind ik eigenlijk 250 euro nog erg veel voor een dergelijke machine, omdat deze een defect heeft.
Och, laptops met een defect scherm brengen dat ook zo ongeveer op.
Meer dan 100 euro zou ik er in z'n huidige staat niet voor over hebben. Als alles zou werken zou die 250 misschien nog wel reeel zijn.
100 Euro? Daar krijg je ongeveer een werkende P133 voor met +/- 1 uur accu :X. Als alles zou werken is die laptop véél meer waard. Voorbeeld : een P2 400 of sneller vind je echt niet zomaar onder de 300 Euro. Misschien voor 350 als je goed zoekt, en dan moet je wel afdingen. Dan hebben we het hier dus over een 800Mhz machine, en die wou je wel voor 250 Euro hebben? Dream on.
Anoniem: 84601 schreef op 05 oktober 2003 @ 21:24:
Is zo'n ding makkelijk los te halen?
Hangt van de laptop af. Van mijn HP Omnibook 2000CS is het scherm redelijk makkelijk te verwijderen, maar je moet wel weten hóe dat moet. Nou was daar tot voor kort nog een service manual voor (voor die HP) en dan is het vrij makkelijk. Zonder service manual had ik mijn scherm denk ik ook nooit van m'n laptop afgekregen.

Ik zou dus maar 'ns gaan zoeken naar een service manual oid. Want als je niet weet waar je precies moet drukken/schroeven/trekken kan het wél een hele opgave zijn om zo'n scherm los te krijgen.
En weet ook iemand of er voor zo'n laptop nog een nieuwe accu te krijgen is en rond welke prijs dat zal liggen?
Voor een Compaq/Dell/Toshiba/IBM of ander groot merk kan je nog wel eens een andere accu krijgen (wel vrijwel altijd een gebruikte). Voor een Laser zou je eens bij een specifieke laptop-shop oid langs kunnen gaan, of eventueel een zoektocht beginnen op een behoorlijke beurs (HCC? :Y)). Prijs kan je van te voren niet weten, en hoe lang zo'n gebruikte accu nog werkt weet je ook nooit.
Anoniem: 84601 schreef op 06 October 2003 @ 18:05:
Zijn die laptop accu's eigenlijk voor elk model laptop anders?
Ja. Soms werkt één accu wel op meerdere laptops van hetzelfde merk, maar een Compaq accu in een Dell laptop zie ik niet snel werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 06-10-2003 19:15 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb eens lopen zoeken of ik ergens wat info over Laser kon vinden. Maar dat bedrijf bestaat niet meer geloof ik. Website doet het niet meer (www.laser.nl). Bij het zoeken op Google komt er alleen allemaal andere onzin.. Dus service manuals zullen wel niet of vrij moeilijk te vinden zijn..
Nou ja, ik denk er nog wel even over na of ik m koop.

Ondertussen iemand anders nog tips o.i.d.? Misschien weet iemand een site waar ik meer info kan vinden of waar ze nog onderdelen leveren voor zo'n laptop?

En kan ook iemand mij vertellen of zo'n backlight redelijk te maken is, voor als dat het probleem is?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84601 op 06-10-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand nog reacties? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:46
Ik heb hem laten repareren omdat er nog garantie opzat maar dat gaat voor jou waarschijnlijk niet op, dus helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-ray
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
Meer reacties? hebben we ook meer info nodig. wat is het juiste model van de laptop?
Dan kan ik verkrijgbaarheid en prijzen van een accu opsnorren alsook te weten komen welke kabel er tussen mobo en scherm loopt ivm herstelling of vervanging en hetzelfde voor de backlight. In veel gevallen komen die onderdelen heel duur uit, maar soms ben je voor erg weinig geld gered.

Why use Windows since there are doors ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de laptop inmiddels. Toen ik dat ding ophaalde, kapte de cd-rom speler er ook nog mee. Dus ik heb m nu helemaal voor een prikkie :)
Het scherm heb ik al even losgehad. Na een beetje trekken aan het kabeltje doet het scherm het alweer. Dus er zit gewoon een breuk in de kabel, of in de laptop zelf zit het stekkertje los.
Nu ben ik bezig de laptop verder open te schroeven, wat me een beetje tegenvalt. Ik heb alle schroefjes losgedraaid, maar dan zit dan ding nog ergens op twee plaatsen vast.
Ik moet m wel open hebben, want anders kan ik denk ik niet bij de cd-rom.
Op het moment kan ik niet zoveel met de laptop, behalve opstarten met floppy. Onder het opstarten in dos krijg ik de melding dat er geen cd-rom spelers zijn gevonden... Misschien ook los kabeltje.... 8)7
Als het me niet meer lukt om het als laptop werkend te krijgen, kan ik er misschien nog een leuke divx bak mee in mekaar modden :9

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84601 op 17-10-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Anoniem: 84601 schreef op 17 October 2003 @ 13:08:
Ik heb de laptop inmiddels. Toen ik dat ding ophaalde, kapte de cd-rom speler er ook nog mee. Dus ik heb m nu helemaal voor een prikkie :)
Het scherm heb ik al even losgehad. Na een beetje trekken aan het kabeltje doet het scherm het alweer. Dus er zit gewoon een breuk in de kabel, of in de laptop zelf zit het stekkertje los.
Nu ben ik bezig de laptop verder open te schroeven, wat me een beetje tegenvalt. Ik heb alle schroefjes losgedraaid, maar dan zit dan ding nog ergens op twee plaatsen vast.
Ik moet m wel open hebben, want anders kan ik denk ik niet bij de cd-rom.
Op het moment kan ik niet zoveel met de laptop, behalve opstarten met floppy. Onder het opstarten in dos krijg ik de melding dat er geen cd-rom spelers zijn gevonden... Misschien ook los kabeltje.... 8)7
Als het me niet meer lukt om het als laptop werkend te krijgen, kan ik er misschien nog een leuke divx bak mee in mekaar modden :9
als het ding verder nog prima werkt zou ik een slimline cd spelertje ergens vandaan halen, heb je weer een prima laptopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Als je hem niet open krijgt: Kijk ff of er nog leuke stikkertjes op de bovenkant zitten met veiligheidsrisico's enzo... haal ze d'r af en je komt nog wel eens wat tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

250 is idd een beetje duur.. het is natuurlijk wel een leuk laptopje, dus je zou bijvoorbeeld een tegenbod van 150 euro kunnen doen.

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een dell laptop. Toen ik het beeld eraf haalde zat er idd een stekker achter het beeldscherm los. Heb dit toen aangedrukt en het probleem met flikkeren was verholpen. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dat altijd zo is :) Voor wat betreft de batterij.. Tja, ik kan er mee leven met bijna 2 uur aan energie. Neem gewoon altijd mijn adapter mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 17:21

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 84601 schreef op 17 October 2003 @ 13:08:
Op het moment kan ik niet zoveel met de laptop, behalve opstarten met floppy.
Parallelle nullmodemkabel + interlnk + intersvr :X

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 17-10-2003 18:10 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is me inmiddels gelukt de laptop helemaal open te schroeven. Het toetsenbord moest er namelijk eerst nog uitgeklikt worden. Toen kwam ik nog 3 schroefjes tegen. Deze vrolijk los gedraaid. Kabel achter cd-rom aangedrukt. En huppa, cd-rom werkt weer (gedeeltelijk...). Ik geloof wel dat de cd-rom speler een schoonmaakbeurt nodig heeft, hij hapert namelijk nog wat soms.
Ondertussen zit ik dit nu op de flaptop te typen. Heb snel ff windows geinstalleerd, op netwerk aangesloten... :)

Iemand misschien nog een handige tip om achter het merk en type van de GPU en de geluidschip te komen? Windows herkent ze namelijk niet. Mn scherm werkt nu op 16 kleuren, wat niet echt prettig kijkt. Geluid werkt helemaal nog niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 84601 op 17-10-2003 19:57 . Reden: tips?? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37030

was toch een asus? heeft asus niet ergens een support site voor hun laptops, met drivers enzo? Ja ik weet't asus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, het is een Laser laptop. Ik geloof alleen dat dit bedrijf failliet is gegaan, website bestaat niet meer.
Na wat zoeken kwam ik op het idee om Aida32 te downloaden. Dit programma herkende mooi alles wat in mn flaptop zit. Behalve de modem, die zie ik nergens staan, windows herkent m ook alleen maar als "onbekend pci-apparaat." Maarja, die modem zal ik toch nooit nodig hebben. :P
Mobochipset, videochipset en geluid bleek allemaal van SiS te zijn. Daarna was het niet meer zo'n probleem om de bijbehorende drivers te vinden. :*)
Pagina: 1