Ik zoek een programma waarmee ik verschillende functies in XP kan beveligen. Dus bijv het start menu, deze computer, de schijven enz. Dit zodat mijn broertje niet overal bij kan. Nu weet ik dat dit al in Windows XP zit (met rechten enz) Maar dit is niet genoeg. Weet iemand zo'n programma? Het wordt vaak gebruikt in Cybercafe's en scholen.
Zover ik weet kan je op een standalone xp pc dit niet makkelijk per gebruiker regelen. Je kan wel gpedit.msc starten (uitvoeren>gpedit.msc) maar dit geldt meteen voor alle gebruikers dus kijk uit wat je doet. Ik heb wel wel eens een zoektocht gedaan naar proggies die dit wel per gebruiker kunnen, en ze bestaan wel. Ik zal ff kijken of ik nog zoiets kan vinden.
Edit: kijk m'n oude topic ff door: 2000/XP lokale policies voor meerdere gebruikers
Edit: kijk m'n oude topic ff door: 2000/XP lokale policies voor meerdere gebruikers
[ Voor 17% gewijzigd door Mike Jarod op 05-10-2003 19:00 ]
Klopt, en als je het nog makkelijker wilt, kijk hier eens:
http://planet-nl.tucows.com/usermanage95_default.html
http://planet-nl.tucows.com/usermanage95_default.html
Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)
Nou dat dit voor alle gebruikers geld is niet zo'n probleem. Iedereen heeft hier een eigen PC, dus dat is het probleem niet. Ik zal is iets gaan proberen. Het gaat er mij om dat ik niet steeds Windows opnieuw hef te installeren omdat mijn broertje het weer allemaal in de war heeft geschopt.mikejarod schreef op 05 October 2003 @ 18:54:
Zover ik weet kan je op een standalone xp pc dit niet makkelijk per gebruiker regelen. Je kan wel gpedit.msc starten (uitvoeren>gpedit.msc) maar dit geldt meteen voor alle gebruikers dus kijk uit wat je doet. Ik wel wel eens een zoektocht gedaan naar proggies die dit wel per gebruiker kunnen, en ze bestaan wel. Ik zal ff kijken of ik nog ziets kan vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 19:01 ]
Dan zou ik ook eens gaan denken aan een ghost/image/backup oplossing, maar idd rechten aanpassen is leukerHet gaat er mij om dat ik niet steeds Windows opnieuw hef te installeren omdat mijn broertje het weer allemaal in de war heeft geschopt.
Maar nogmaals LET OP WAT JE DOET met GPEDIT.MSC! Als je bv rechten ontzegt om het register te wijzigen of gpedit.msc te starten, dan kom je er ook nooit meer in, herinstall is dan de enige optie.
Met dank aan Preatorium heb ik een mooi software pakket gevonden. Het heet:
1st Security Center Pro.
Dit Topic kan dus dicht.
1st Security Center Pro.
Dit Topic kan dus dicht.
Pagina: 1