Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Voeding kapot of?

Pagina: 1
Acties:

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:02
Ik heb net mijn pc half uit elkaar gehaald om 2 nieuwe fans en een fancontroller te installeren, maar als ik nu mijn stroom in de voeding plug en het aan / uit knopje van de voeding op aan zet geeft deze een "dzzt" geluid. Eenmalig, en hierna doet hij niks meer. Als ik het een half uurtje niet probeer en vervolgens de stroom er op zet dan geeft hij een "dzzt" geluidje, pause (0,5sec) "dzzt" - Pause etc. Soms 5x achter elkaar, soms 2x. Net alsof ie zegmaar de voeding probeert te booten ofzo. Imo that is :)

Het gaat niet om een el cheapo voeding, maar een 340 Watt Chieftec. Kan het zijn dat de voeding het niet trekt ofzo? Hier is wat ik in mijn kast heb zitten en wat stroom neemt:

- 1x Hdd Maxtor 13 GB 5400 Rpm
- 1x Hdd Maxtor 20 GB 7200 Rpm
- 1x Lite-On 40x CD-ROM Drive
- 1x Lite-On 40x24x40 CD-ReWriter

- 2x Rounded IDE cable + Neon String
- 1x UV Lamp (30cm)
- 1x Fancontroller (Zit display in wat stroom neemt)
- 4x 80mm Fan
- 1x 120mm Fan

Kan hier een probleem uit voortkomen of niet?
Ik heb de fancontroller + HD's + CD-Rom speler / ReWriter al losgehaald en toen deed ie nog niks, dus het is eigenlijk al niet zo dat ie 't niet aan kan...

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ff alleen de voeding aan het mobo hangen en verder aan niks. als ie dan nog steeds niks doet waarschijnlijk je voeding kapot of je mobo. is er geen schroefje achter het mobo gevallen wat nu sluiting maakt dat komt nog wel eens voor.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Probeer idd eens wat Bware81 zegt. Toen ik een nieuwe voeding had, werkte hij ook eerst niet (had ook zo'n 'dzz'-geluidje), toen kwam ik er achter dat het kabeltje naar mn diskettestation verkeerd zat. Daarna deed ie het wel. Misschien maakt ie geen goed kontakt (of kortsluiting?) met je fancontroller.

• Hercul3s
K, ik zal het even proberen.

• Hercul3s
Oke, bedankt :D, kabeltjes losgehaald, toen werkte hij. Daarna alles aangesloten en nu doet ie 't, ik post deze msg vanaf die pc :D

nu fijn met fancontroller prutsen :D Heeft zo'n vet display

Bedankt !