[WinXP] PC hangt na booten in safemode

Pagina: 1
Acties:

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Topicstarter
Situatie:

Windows XP Professional
Zie voor systemspecs mijn sig.

Ik kan niet meer booten in safe mode. Normale boot gaat prima.

Ik kies bij het booten voor F8, kom daarna in het keuzemenu en kies voor "safe mode" (dus zonder networking etc). Hij toont dan een lijst met geladen drivers en ik zie dat hij na het laden van mup.sys blijft hangen. De harddisk geeft wel de hele tijd activiteit (te zien aan het brandende LEDje), maar op de een of andere manier komt het hele systeem niet in Windows safe mode.
Aangezien ik dus wel de lijst krijg te zien, lijkt het me niet een probleem dat wordt veroorzaakt door mijn grafische kaart i.c.m. de vga.sys-driver die in veilige modus gebruikt wordt.

Na het lezen van zo'n 40 topics hier op G.o.T., het zoeken op google en het doorspitten van Microsoft Technet heb ik nog nergens een oplossing gezien. Meestal zijn de zaken juist omgedraaid (dus WEL in safe mode, maar NIET in normal mode).

Wie-o-wie heeft de oplossing, of in ieder geval hetzelfde probleem :?

[ Voor 49% gewijzigd door RMYuma op 08-10-2003 01:48 ]

| Specs Aurora24 | My music |

• RMYuma

RMYuma

Topicstarter
*kick*

Ook de andere safe modes (+ networking etc) blijven hangen...

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Heb je /SOS al eens geprobeert? (verwacht er niet te veel van, maar deze zou wat meer feedback moeten geven). Weet je zeker dat het aan de videokaart ligt? Een Radeon 8500 is zeker geen onbekende. Tenzij de kaart zelf beschadigt is lijkt het me wat onwaarschijnlijk dat het daaraan ligt. Gezien je harddiskt wel dingen blijft doorladen: controleer eens of je dingen kan doen op de achtergrond. Kun je extern je computer bereiken als je networking aanhebt? Zet een bestand op je desktop en leer een toetsenbord combinatie uit je hoofd om het op te starten. Door een audiobestand af te laten spelen, een tekstbestand te printen of gewoon een snelkoppeling te maken, kun je controleren of het besturingssysteem zelf wel is doorgestart.

Controleer eens of het zonder optionele hardware onderdelen ook problemen geeft: zet je hdd eens op IDE ipv je promise controller, plug je geluidskaart uit, doe het eens zonder netwerk, etc.

Localhost is where the heart is

• RMYuma

RMYuma

Topicstarter
SilentStorm schreef op 08 October 2003 @ 05:47:
Heb je /SOS al eens geprobeert? (verwacht er niet te veel van, maar deze zou wat meer feedback moeten geven). Weet je zeker dat het aan de videokaart ligt? Een Radeon 8500 is zeker geen onbekende. Tenzij de kaart zelf beschadigt is lijkt het me wat onwaarschijnlijk dat het daaraan ligt.
Het ligt niet aan mijn videokaart. Deze werkt op ander systeem gewoon prima in veilige modus.
Gezien je harddiskt wel dingen blijft doorladen: controleer eens of je dingen kan doen op de achtergrond. Kun je extern je computer bereiken als je networking aanhebt? Zet een bestand op je desktop en leer een toetsenbord combinatie uit je hoofd om het op te starten. Door een audiobestand af te laten spelen, een tekstbestand te printen of gewoon een snelkoppeling te maken, kun je controleren of het besturingssysteem zelf wel is doorgestart.
Dat zijn een aantal nuttige tips, die ik vanavond meteen zal opvolgen.
Controleer eens of het zonder optionele hardware onderdelen ook problemen geeft: zet je hdd eens op IDE ipv je promise controller, plug je geluidskaart uit, doe het eens zonder netwerk, etc.
Het ligt ook niet aan de promise IDEcontroller, want deze werkt naar behoren. WinXP staat trouwens niet op de schijf die aan die promise controller hangt, maar hangt gewoon op IDE van het mobo.

• RMYuma

RMYuma

Topicstarter
*kick*

Ik heb Windows XP Professional enkele weken terug opnieuw geïnstalleerd, en wederom de veilige modus getest, maar het probleem blijft bestaan.
Gezien je harddiskt wel dingen blijft doorladen: controleer eens of je dingen kan doen op de achtergrond. Kun je extern je computer bereiken als je networking aanhebt?
Het gaat om het booten in de safemode ZONDER networking. Dat lukt me dus niet.
Zet een bestand op je desktop en leer een toetsenbord combinatie uit je hoofd om het op te starten. Door een audiobestand af te laten spelen, een tekstbestand te printen of gewoon een snelkoppeling te maken, kun je controleren of het besturingssysteem zelf wel is doorgestart.
Daarvoor zal ik eerst in moeten loggen, en aangezien ik twee accounts heb, en geen beeld, gaat het me denk ik niet lukken, om mijn muis over mijn password veld te plaatsen. Ik kan namelijk ook niet zien waar de cursor zich bevindt.

@SilentStorm (post hieronder):
Allereerst bedankt voor de hulpvaardigheid. Ik heb in totaal 2 PCI-kaarten (Creative Audigy geluidskaart, en een netwerkkaart). Zal in ieder geval eens uitproberen door die kaarten te verwijderen, alhoewel ik van mening ben dat safe modus hiermee geen problemen zou mogen hebben.

Verder zal ik de geleverde threads eens doornemen en testen. Zal wel een tijdje duren voor ik de resultaten kan posten, aangezien ik de komende tijd een drukke periode tegemoet zie.

[ Voor 95% gewijzigd door RMYuma op 04-12-2003 14:30 . Reden: reactie op post hieronder... ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Daar hebben we de almighty tab knop voor. In de nieuwe interface weet ik zo uit mijn hoofd echter niet hoevaak je daar gebruik van moet maken om bij het juiste veld te komen. Ik neem aan dat je dat zelf kan achterhalen?

Voor het probleem zelf.. Ik kon uit je post niet precies opmaken wat je al gedaan had als gevolg van tips van het forum en via google. Ik heb mbv google een paar query's gedaan en vond een paar dingen die relevant kunnen zijn:
deze gaat over iemand die een vergelijkbaar probleem oploste door zijn usb2.0 kaart er uit te halen. Hij raad ook aan om hetzelfde te doen met pci onderdelen (om te controleren of het daaraan ligt). Ik zie een aantal vergelijkbare berichten waarbij mensen cdroms, controllers en andere apparaten voor removable storage (denk zip, tape, pendrive, etc) eruit haalden met goed resultaat.

Verder vond ik hier een vrij informatieve post:
Start the Recovery console or..
Start the computer with the boot disks or Windows CDROM
After the Welcome to Setup dialog box appears, press R to repair, and then press C to start Recovery console.

Choose install Windows and log on as Administrator.

At the command prompt type "disable Mup.sys"

"MUP stands for "Multiple UNC Provider" which assists Windows in locating resources when more than one redirector is on a machine such as "Microsoft Client for Microsoft Networks" and the "Novell Client for Novell Netware". When a connection to a server is requested it does not know if the request is to a Novell server or an NT server. It will start looking for the server with the primary protocol on the primary requestor and then continue looking for the server on each protocol bound to each redirector until the server is found."

Restart the computer and all should be well.
deze persoon heeft iets ontdekt waar het ook aan kan liggen. Hij biedt niet echt een oplossing, (behalve terugsturen, wat je toch wel weer een hoop tijd en wat mogelijk wat geld kost). Ik zou zelf eens een bios flash proberen.

hier is ook een hoop info te vinden, met doorlinks naar meer threads over mensen met dit soort problemen.

meer info nog hier en hier.

Dat moet je voor nu wel weer even op weg helpen.

Localhost is where the heart is

Pagina: 1