P4 kicked gewoon ass, wacht maar af!

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Jullie denken nu vast: Wat brabbelt hij nou? En jullie hebben gelijk om te twijfelen.
Ik zal eerst wat geschiedenis vertellen.
Iedereen had een mooie pentium en speelde Quake vrolijk over de eerste LAN's en zelfs een paar mensen over het internet.
En Intel kwam met een nieuwe processor, de Pentium Pro. Paar eigenschappen:
Groot! Cache niet on-die, maar wel op de zelfde socket naast de cpu.
Performance was bagger, elke normale Pentium draaide rondjes om die CPU heen.
DUUR! Wow, voor de prijs van 1 zo'n chip kon je een hele PC kopen.
Intel richte zijn doelgroep dan ook op de servermarkt, want 32bit software deed ie best aardig, zeker met die cache.
Intel verkocht er zeer weinig van en iedereen lachte ze uit. Haha, sukkels die Intel gasten.
Jaartje later ofzo, tada, nieuwe processor van Intel, de Sextium! Oh nee, dat klonk niet goed, nou de Pentium II. Eerst 233 Mhz (even snel als de Pentium's van toen).
He, die zijn wel snel zeg, heel snel daarna volgde het, 266, 300, 333, 350 <- 100 Mhz bus, 400, 450.
Blijkt nou, die Pentium II's (en III's en Celeron's) zijn gewoon Pentium Pro cores met wat aanpassingen. En iedereen hier die geen Athlon heeft draait dat dus.
En ik denk dat hetzelfde gaat gebeuren met de Pentium 4. Bij de eerste Pentium was het precies hetzelfde. Geschiedenis gaat zich gewoon weer herhalen.
Pentium 4 is nu te duur voor te weinig performance, maar dat zal snel veranderen, nu lacht iedreen nog maar over 6 tot 9 maanden wil iedereen een Pentium 4.
Nu heeft AMD de performance kroon, maar Intel pakt die gewoon weer af, en dan moeten we maar kijken wat AMD weer te bieden heeft.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Zit wat in, maar waarom zouden ze hem niet gelijk goed maken? Ze zouden dan dus nog een keer dezelfde "fout" maken.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Leuk verhaal, maar het is wel pure speculaasie ;)

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Hooray!

Verwijderd

Studeer jij filosofie :+

Verwijderd

Ja je zal gelijk hebben maar we zullen toch echt eerst een fatsoenlijk stabiel OS moeten krijgen voor we al onze hardware optimaal kunnen/zullen benutten. We zitten nu op de gigaherts te kloten en we krijg geneens een stabiel OS. Ik lach me dood als we de toekomst in moeten met deze praktijkvoorbeelden... straks krijgen we auto's die gewoon een resetknop hebben!!! Omdat het contactslot de sleutel niet wil uitwerpen!!! (ik zie het echt godverdomme gebeuren)

Verwijderd

Je hebt in grote lijnen gelijk
ik denk dat er veel te wachten staat van deze cpu. maar die ppro is zeker niet slecht waarom zouden heel veel mensen er 1 willen hebben ;)en alles wat nieuw is wordt meestal eerst afgekraakt ;)
dus wacht eerst maar af

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Gelijk meteen goed maken? Makkelijk gezegt, bijna onmogelijk te doen. Vooral niet met inovatief design zoals de Pentium, Pentium Pro en Pentium 4.
Inovatief in techniek, niet in naam :)
Tuurlijk is het speculatie, maar wel aardig gefundeerd, het weer elke avond op tv is ook speculatief.

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 22:56 schreef pentagon het volgende:
Ja je zal gelijk hebben maar we zullen toch echt eerst een fatsoenlijk stabiel OS moeten krijgen voor we al onze hardware optimaal kunnen/zullen benutten. We zitten nu op de gigaherts te kloten en we krijg geneens een stabiel OS. Ik lach me dood als we de toekomst in moeten met deze praktijkvoorbeelden... straks krijgen we auto's die gewoon een resetknop hebben!!! Omdat het contactslot de sleutel niet wil uitwerpen!!! (ik zie het echt godverdomme gebeuren)
Wat zeur je nu over een stabiel OS? En bestaan tig stabiele OS'en. Ik noem er een paar op: Linux, OpenBSD, Win2k.
Weet je waarom jullie denken dat je OS niet stabiel is? Omdat jullie gare beta drivers gebruiken, en die draaien in kernel mode. En als die op hun bek gaan dan gaat je OS mee, omdat je drivers een gedeelte van je OS is.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Maar je moet niet vergeten dat in de tijd van de PII, AMD nog niet zon sterk marktaandeel, laat staan fans. Nu is dat anders. Mede gezien het feit dat er eenhoop tweakers TOCH voor een AMD kiezen, wanneer het om snelheid/prijs verhouding gaat, denk ik niet dat hier de PII theorie opgaat. Wellicht dat de 'gewone' consument wel met de PIV te maken krijgt, wanneer deze aangeboden wordt middels de standaard pc's, als Dell of Compaq bv.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Ja, maar wat verkoopt Dell liever?
Een AMD op 1.5 Ghz of een Intel op 2.5 Ghz?
De P4 schaalt veel beter dan de Athlon.

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
tja, maar als zo'n intel nou dezelfde specificaties heeft als een athlon, maar wel toevallig bijna 1,5x tot 2x zo duur is? willen WE (volgens jou dan..) nog wel een p4? i don't think so... en je stukkie geschiedenis les heeft er dan ook weinig mee te maken

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat 456 al zegt...
Toen was Intel zijn eigen grootste concurrent en hadden ze er financieel waarschijnlijk veel minder last van... Pentium verkopen gingen eerder omhoog erdoor...
Maar nu moet dat deel dat niet door de p4 gevuld wordt (wat het eigenlijk zou moeten nemen) door 2 spelers verdeeld...
Dat is wel even wat anders. Intel had misschien beter wat langer kunnen wachten (stomme marketing deadlines :r )
Zelfde voor de P3's die zo slecht te verkrijgen waren overigens...

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Mja zitten toch wel wat technische haken en ogen aan jouw verhaal. De pII is geen pentium pro, de instructie set van intel is nogal verandert door de jaren heen hetgeen voor enorme performance winst heeft gezorgd.

Intel heeft ook door slimme / agressieve marketing slim een groot marktaandeel weten te behalen. En een boel software leveranciers intel specifieke software laten bouwen. Toch vind ik de Intel P4 een goeie cpu, en maakt het alleen maar weer interressanter op de cpu markt voor de consument aangezien amd ongetwijfeld weer een leuke tegenzet zal gaan doen.

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Als de CPU 1.5x zo duur is dan is dat nog steeds maat een paar procent van het hele systeem, dus dat boeit niet zo.
Als ik in die stomme computerblaasjes kijk, dan hebben ze al 20 van die 1Ghz PC testen gedaan. En altijd waren het bijna allemaal 1Ghz Intel's en 1 Athlon ofzo. Terwijl de Athlon toen 1/2 van de prijs van de P3 1Ghz was.

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Instructie set veranderd? Ik dacht dat we allemaal x86 nog gebruikten, ach ik zal het wel fout hebben. Intel had toen bij de pentium al MMX erbij gedaan, en dat bleek bijna niets te helpen met alle applicaties.
En pas bij de Pentium 3 is er SSE erbij gekomen, dus ik weet niet wat je blaat over instructie set veranderingen. MMX en SSE zijn vooral wat microcode aanpassingen en wat extra registers.

Verwijderd

AMD kicks Intel's ass >:)

Zo zal het altijd ook wel gaan. Eerst is Intel beter dan AMD. Dan is AMD weer beter dan Intel en ga zo maar door.

Maar voor nu blijft AMD de beste. Maar ik geef toe in de nabije toekomst (over zo'n 1,5 jaar :) ) zal AMD weer het nakijken hebben.

Op naar de Quantum computers. Kan bijna niet wachten. Geen hitte productie meer en een snelheid :) . Dan moeten we toch makkelijk boven de 2 Ghz komen.

Mijn toekomstige PC over 3 jaar.

6 Ghz en 15 Tb harde schijf.

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Niemand kan 3 jaar in de toekomst kijken. De ontwikkeling van een CPU duurt meestal 1 tot 3 (soms veel meer) jaar, dus wat er over 3 jaar is kunnen we op geen enkele manier voorspellen (op het gebied van Intel en AMD dan).
Over quantum computers, dat is a LONG way of. Laten we zeggen 20, 30 jaar ofzo. En dan krijg je zo'n ding niet in je eigen huis.
Je hebt supergekoelde apparatuur nodig, nou dat installeer je niet effe in een compukast.
En die dingen kunnen maar een paar soort berekeningen super snel uitvoeren, en Hertz snelheden hebben al helemaal niets met quantum PC's te maken, 1 Hz Quantum PC kan al oneindig veel sneller zijn dan een 5 Ghz Athlon.

Verwijderd

Een os bruikbaar voor iedereen, dus oma moet het os kunnen installen. En de shit moet stabiel zijn, Linux en andere zal wel stabiel zijn... maar kun jij daar je laatste videokaart zonder al teveel problemen werkend krijgen? NEE, je moet nieuwsgroepen en lid zijn van een bepaald bekend forum in nederland (hehehe) om een beetje bij te blijven.

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Win2k?
Mijn moeder kan het installeren, en is zo stabiel als een huis en het stikt van de drivers.

• Jan de Olde
  • Laatst online: 05-06 19:07
Je hebt helemaal gelijk, ik denk inderdaad: Wat brabbelt hij nou!?

De Pentium PRO was/is een technologisch hoogstaande processor met zeer goede prestaties. Wij hebben nu nog steeds een quad PPRO die vrolijk mee staat te rekenen en op gelijke mhz'en nog steeds redelijk met een PIII mee kan komen. Het was de eerste Intel processor met full speed cache. Dat bleek iets te hoog gegrepen voor die tijd want hoger dan 200Mhz waren de yields beroerd,daarom was hij zo duur. De Pentium II was met zijn halfspeed cache gewoon een stap terug om hogere frequenties te kunnen halen en ook de eerste PIII's hadden nog steeds maar half speed cache. (extra instructie setje er bij in gebakken en voila: de ultime internet ervaring! Lekker innovatief hoor, laat de consument maar betalen.)Eigenlijk is de laatste PIII met ondie cache de enige uit het rijtje die qua technologie aan de PPRO kan tippen.
Nou, als die ontwikkeling met de P4 net zo gaat moeten we wachten op de P7/8 tot het eindelijk behoorlijk werkt..

Verwijderd

tja cpu's zijn nooit in 1 x GOED... das gewoon een feit...

de Athlon was ook niet super... totdat de New Athlon(Tbird) kwam met wat verbeteringen....

utzelfde met de PIII katmai... kwam maar niet hoger als 600 mhz.... toen werd ie opgevolgd door Coppermine met on-die cache en die hogere freq's aanken

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 14:45
wat hebben mensen hier nou ineens over win2k en linux te blaten? het gaat hier over de p4!

• Jan de Olde
  • Laatst online: 05-06 19:07
Inderdaad, nooit in een keer goed. Daarom lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat die P4 zo'n groot succes gaat worden. Sterker nog, volgens mij is hij daar helemaal niet voor bedoeld, maar meer ter voorbereiding van zijn opvolger.
Maar tot nu toe heb ik nog met elke type Intel processor vanaf de 80186 gewerkt, dus de P4 zal ook wel voorbij fietsen..

Verwijderd

Ik begrijp ook niet dat mensen hier denken dat AMD ineens de overhand heeft.

AMD heeft nog geen derde van het marktaandeel.

Ik denk dat de P4 zeker geen slechte processor is, de vraag is alleen of de situatie wel om die processor vraagt. Als AMD een goedkopere processor heeft die de zelfde performance kan halen (misschien zelfs op veel lagere snelheden en AMD brengt dat marketingtechnisch goed, dan zou t kunnen dat ze een moeilijke tijd tegemoet gaan, maar je moet niet vergeten dat Intel nu onder druk dit wel moest doen, de P3 trok de snelheden van de Athlon niet meer en de naam (PIII 1.13Ghz incidentjes) werd er niet beter op.

Als AMD zich tot eind 2001 goed tegen Intel kan verweren met een goedkopere processor die op een stabiel platform draait (ALi en VIA hebben dat imago niet echt), ik hoop dat ze hun eigen chipsets zullen blijven maken en dat Intel wat minder support van VIA gaat krijgen zie ik AMD op de thuis/low budget markt Intel wel voorbijstreven maar als Intel snel (voor Q3 2001) laat zien dat die P4 inderdaad zo goed scaled naar hogere snelheden gaat AMD toch weer een probleem hebben op de High end markt.

Vlak de Pentium4 niet uit, zeker niet als de Tualatin core snel en relatief goedkoop op de markt komt.

Wat AMD betreft, ik hoop voor ze dat ze wat marketing en productie capaciteit het goed aanpakken. Anders komen ze zichzelf nog eens lelijk tegen.
Verhalen van mensen die denken dat AMD nog wel anderhalfjaar aan de macht zal blijven is natuurlijk onzin want ik heb nog geen gedetailleerde roadmaps van beide merken gezien die tot medio 2002 gaan en dat is natuurlijk zowiezo speculatie met een hoofdletter S.

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Je hebt gelijk, ik ben een trouwe INTEL gebruiker en ik zal echt niet overstappen op een andere processor, ik wacht op P4 en ik zal hem ook zeker kopen, ook al is die langzamer dan AMD (dat zeggen ze). *D

Verwijderd

I think not!

Intel kan het zich nu niet verloven om zo de fout in te gaan, toen: maybe, er was nog weinig tot geen concurrentie, maar nu? met AMD die hun in de nek hijgt? nee.

Trouwens ze hebben nu ook de manpower om het gelijk goed te krijgen / optimaal van de core gebruik te maken, en als dit alles is > dan blijkt AMD de winnaar.

Nee ik denk dat AMD de Volgende 2 generaties gaat ruleren, en dat daarna Intel een comeback maakt, ZO gaat het altijd.

• paradoXical
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Nadat ik de eerste posting over de p4 las op tweakers kon ik jou verhaal opmaken uit de vele replys dus wat je evrtelt is niet echt nieuws *D

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40
Nog geen derde van het marktaandeel, nee ok, maar moet je is kijken in hoe korte tijd en met wat voor concurent ze dat marktaandeel hebben gekregen? Die K6jes waren nou niet echt toppertjes, aandeel zal wel niet zo groot zijn geweest, maar sinds de Athlon (2 jaar?) is het wel enorm gestegen. Als AMD zo verder gaat en ook de mensen weet te bereiken (en dat is een grote groep) die alleen maar Intel Inside kennen omdat ze dat op kantoor hebben staan dan komen ze er wel.

Niks tegen of voor Intel/AMD (heb beide :P)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Beter beterst het alle beterst
AMD en Intel hebben beide een grote groep tevreden gebruikers. En daar het toch om.
Het is net als bij BMW en Mercedes: allebei top, maar de een zweert bij Mercedes de ander bij BMW.

• procyon
  • Laatst online: 22-08 12:58
Op zondag 03 december 2000 22:50 schreef Macros het volgende:
Intel kwam met een nieuwe processor, de Pentium Pro. Paar eigenschappen:
Performance was bagger, elke normale Pentium draaide rondjes om die CPU heen.
DUUR! Wow, voor de prijs van 1 zo'n chip kon je een hele PC kopen.
Intel richte zijn doelgroep dan ook op de servermarkt, want 32bit software deed ie best aardig, zeker met die cache.
Intel verkocht er zeer weinig van en iedereen lachte ze uit. Haha, sukkels die Intel gasten.
Jaartje later ofzo, tada, nieuwe processor van Intel, de Sextium! Oh nee, dat klonk niet goed, nou de Pentium II. Eerst 233 Mhz (even snel als de Pentium's van toen).
He, die zijn wel snel zeg, heel snel daarna volgde het, 266, 300, 333, 350 <- 100 Mhz bus, 400, 450.
Blijkt nou, die Pentium II's (en III's en Celeron's) zijn gewoon Pentium Pro cores met wat aanpassingen. En iedereen hier die geen Athlon heeft draait dat dus.
En ik denk dat hetzelfde gaat gebeuren met de Pentium 4. Bij de eerste Pentium was het precies hetzelfde. Geschiedenis gaat zich gewoon weer herhalen.
Pentium 4 is nu te duur voor te weinig performance, maar dat zal snel veranderen, nu lacht iedreen nog maar over 6 tot 9 maanden wil iedereen een Pentium 4.
Nu heeft AMD de performance kroon, maar Intel pakt die gewoon weer af, en dan moeten we maar kijken wat AMD weer te bieden heeft.
je hebt gelijk maar hoelang heeft dat geduurd in totaal? z'n 5 jaar??

en hoe oud is het ontwerp van de Athlon?? die moet ook nog tot bloei komen... (256Bits datapad naar L2 cache?, bussnelheid omhoog?)

intel ging van een PPro 200/66 naar een pIII 1133/133, zal Amd dan ook van 500/200 naar 2800/400 gaan (in verhouding) JA.!! dat denk ik wel...

over z'n 2 tot 2,5 jaar zal het Ontwerp van de P4 misschien op gaan bloeien... (met veel aanpassingen), ware het niet dat we dan waarschijnlijk een processor van de "Hammer familie" in onze kast hebben zitten, (Itanium legt het op papier nu al af tegen de Sledgehammer).

dus je kan nooit zeggen dat ie de beste wordt, dat weet niemand... het is in ieder geval spannend... ik wou dat ik het al wist ;)

bovendien de PPro had een bagger prijs/performance verhouding net zoals de p4 nu.

je was gek (om bovenstaande reden) als je een pPro kocht in die tijd en dat ben je ook als je nu een p4 koopt,,,, mensen die er geen reet van begrijpen kijken alleen maar naar het aantal MHz'en (liefst GHz'en). en zullen dus kiezen voor die p4. ben je er ook z'n een? ga je gang en wordt getilt.

ennu als ik zeg dat de P4 slecht is bedoel ik de processor zelf en niet het ontwerp.:o

• GarBaGe
  • Laatst online: 23-08 15:48
Om de volgende reden gaat de P4 het juist NIET worden:
de P4 is de laatste der Mohicanen uit de 32-bits reeks. 64-bits staat op de stoep. Tegen de tijd dat de P4 betaalbaar wordt (lees: DDR gaat gebruiken ipv RDRAM), is de 64-bits algemeen geaccepteerd. AMD maakt zo'n mooie 64-bits proc die volledig backwards compatible is met de 32-bits generatie.
Dus dan wil iederen 64-bits en geen P4. Einde P4 :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Ritch
  • Laatst online: 21-08 14:45
Achja, 10.000 voor een itanium, dat betaald iedereen |:(

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
je hebt gelijk maar hoelang heeft dat geduurd in totaal? z'n 5 jaar??
en hou oud is het ontwerp van de Athlon?? die moet ook nog tot bloei komen... (256Bits datapad naar L2 cache?, bussnelheid omhoog?)
Tussen de PPro en de PII zat toch maar een jaar of 2. Dus over minimaal 2 jaar zal er een snelle opvolger zijn van de P4, maar waarschijnlijker veel sneller.
Verder denk ik dat de Athlon core al tot blooi is gekomen, net zoals de P2 die ook al heel snel was. Ik heb het over de core's en niet van de systemen om de CPU heen.
Intel ging van een PPro 200/66 naar een pIII 1133/133, zal Amd dan ook van 500/200 naar 2800/400 gaan (in verhouding) JA.!! dat denk ik wel...
Intel heeft altijd meet geld gehad voor process technologie, dat is altijd hun kracht geweest, AMD moest het altijd van hun design kwaliteiten hebben (kijk maar naar K6, pracht beestje, hoogste IPC van allemaal).
Als AMD meer gaat samen werken met IBM en Motorola dan hebben ze ook een kans om hun snelheid zo op te voeren als Intel.
Over z'n 2 tot 2,5 jaar zat het Ontwerp van de P4 misschien op gaan bloeien... (met Heel veel aanpassingen), ware het niet dat we dan waarschijnlijk een processor van de Hammer familie van AMD in onze kast hebben zitten, (Itanium legt het op papier nu al af tegen de Sledgehammer).
Op papier, maar de sledgehammer heeft als voordeel dat hij alleen nog maar op papier bestaat. De Itanium is tot nu toe ook een grote flop.
dus je kan nooit zeggen dat ie de beste wordt, dat weet niemand... het is in ieder geval spannend... ik wou dat ik het al wist
Speculeren is altijd fun :)

Verwijderd

p4 gaat (nog) niet asskicken maar wordt zeker wel een suc6. Mensen die kant en klare pctjes kopen (dell,vobis etc) willen gewoon intel. Ze weten niet eens dat amd bestaat of denken dat het niet een volwaardige pc is.

En das eigenlijk een fout van amd. Ze moeten gewoon meer reclame maken zodat ook elke boerenlul amd kent.

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Op zondag 03 december 2000 22:50 schreef Macros het volgende:
1. En Intel kwam met een nieuwe processor, de Pentium Pro. Paar eigenschappen:
2. Performance was bagger, elke normale Pentium draaide rondjes om die CPU heen.
3. Blijkt nou, die Pentium II's (en III's en Celeron's) zijn gewoon Pentium Pro cores met wat aanpassingen.
1. Fout Cache was wel on die.
2. Deze CPU was bijv. even snel als een p1 op dezelfde snelheid of sneller.
3. Klopt MMX was aanwezig maar niet als dusdanig gedefinieerd. P3 heeft extra SIMD instructies.
Op zondag 03 december 2000 23:08 schreef CK het volgende:
De pII is geen pentium pro, de instructie set van intel is nogal verandert door de jaren heen hetgeen voor enorme performance winst heeft gezorgd.
De core van de P2 is volledig gebaseerd op de PPro met verbeteringen op het 16bit vlak.
Op zondag 03 december 2000 23:36 schreef Jan de Olde het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, ik denk inderdaad: Wat brabbelt hij nou!?

De Pentium PRO was/is een technologisch hoogstaande processor met zeer goede prestaties. Wij hebben nu nog steeds een quad PPRO die vrolijk mee staat te rekenen en op gelijke mhz'en nog steeds redelijk met een PIII mee kan komen. Het was de eerste Intel processor met full speed cache. Dat bleek iets te hoog gegrepen voor die tijd want hoger dan 200Mhz waren de yields beroerd,daarom was hij zo duur. De Pentium II was met zijn halfspeed cache gewoon een stap terug om hogere frequenties te kunnen halen en ook de eerste PIII's hadden nog steeds maar half speed cache. (extra instructie setje er bij in gebakken en voila: de ultime internet ervaring! Lekker innovatief hoor, laat de consument maar betalen.)Eigenlijk is de laatste PIII met ondie cache de enige uit het rijtje die qua technologie aan de PPRO kan tippen.
Nou, als die ontwikkeling met de P4 net zo gaat moeten we wachten op de P7/8 tot het eindelijk behoorlijk werkt..
En hij snapt em.

Ik hoop alleen dat het wat sneller gaat.

Meh ...

Verwijderd

Als iedereen nou ook even de TV-kanalen afstruint, hebbie kunnen zien dat de P4 dus wel even een stukje verbetering oplevert...

Zaterdag, ComputerClub op Duitse TV. De P4 die ze lieten zien, zorgde ervoor dat een aantal grafische instructies alvast werd voorberekend en in hapklare brokkies naar de VGA ging. Alhoewel ik met een half ook zat te kijken, moet ik zeggen dat het een stukkie sneller ging dan zonder P4.

Maar ja, voor een stukkie ga ik nog geen P4 kopen. Eerst maar eens wachten totdat er een compleet systeem is dat afgestemd is op een P4-performance...

Verwijderd

Ja ja tuurlijk heeft AMD een hele snelle vooruitgang meegemaakt de afgelopen 1,5 jaar.

Maar de high-end business markt gaat voor t grootste gedeelte echt geen AMD systemen neerzetten, het is nog niet stabiel genoeg gebleken. Tuurlijk als tweaker weet je alle updates en tweaks te vinden maar daar heb je weinig aan als t gewoon meteen en altijd goed moet draaien.

VIA en ALi zijn gewoon lachertjes (Alhoewel ALi wel vooruit gaat). AMD moet zelf met zn ondersteuning wat chipsets betreft komen anders kunnen ze het vergeten.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Op maandag 04 december 2000 12:01 schreef BAALBERITH het volgende:
VIA en ALi zijn gewoon lachertjes (Alhoewel ALi wel vooruit gaat). AMD moet zelf met zn ondersteuning wat chipsets betreft komen anders kunnen ze het vergeten.
VIA is anders ook heel wat vooruitgegaan, vergelijk hun chips maar met die van een tijd terug!

en verder ontopic, P4 gaat iig gewoon een onwijs groot succes worden omdat alle grijze mensen en non-tweakers en de rest die AMD niet kennen gewoon alleen Intel willen omdat die naam bekend is en dus wel 'beter' zal zijn dan de rest, dat merk ik overal waar ik kom. 'AMD? wat is dat? kan je dat eten?'
Dat soort dingen...

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:14
Het kan zijn dat de P4 leuk gaat worden, maar dit hangt volledig af van hergecompileerde software en SSE2 ondersteuning. MMX en SSE heeft intel lekker makkelijk kunnen doorvoeren, maar met een veel sterker als toen AMD zal het een stuk lastiger worden om deze nieuwe uitbreiding op de x86 instructie set er goed 'in' te krijgen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• stealth
  • Laatst online: 20:02
Mijn verhaal:

AMD rulede al in de tijd van de 486's maar hebben ff een dipje gehad
kweet nog wel dat ik liever een amd 486 had dan die klote pentium 60's die bijvoorbeeld in escom's pc's zaten

dank u

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 12:25 schreef GeonetiX het volgende:

[..]
VIA is anders ook heel wat vooruitgegaan, vergelijk hun chips maar met die van een tijd terug!
Ja dat VIA vooruit is gegaan ok, maar die staan nog lang niet als betrouwbare high-end platform bekend. Veel instabiliteit, kijk hier maar op GoT, echt een heleboel mensen met VIA chipsets in hun comp die problemen hebben, de problemen die aan bijvoorbeeld aan een BX of i815 chipset gerelateerd kunnen worden kun je op 1 hand tellen, zelfs de AMD 750 chipset staat bekend als stabiel.
Nou weet ik wel dat er gewoon veel mensen hier een KX of KT133 chip hebben voor hun AMD'tje.

Daarom denk ik dat hier een groot deel van t succes van de P4 of de Athlon kan liggen, als
de 760 een solide basis kan neerzetten en VIA en ALi zich blijven verbeteren, kan AMD ook op de High-end markt gaan komen, de low-end markt hebben ze inmiddels al goed aangepakt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen Intel fan ofzo, ik heb ook beide, maar als ik wat stabiliteit betreft moet kiezen tussen mn AMD Thunderbird 1Ghz met KT133 of mn PII 350 met BX chipset dan weet ik t wel.
Pagina: 1