Toon posts:

[Serv-U] Probleem met homedir.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb sinds kort een probleem met Serv-U
Ik zal eerst de opstelling van m'n pc's + netwerk uitleggen

Ik heb 1 server die deelt het internet, hierachter zit een netwerk van 5 andere pc's.
Aangezien ik NAT draai is het voor mij niet mogelijk een ftp op een van de andere pc's te draaien, want met portmappen lukt dit ook niet.

Daarom draai ik op de server die het internet deelt Serv-U, de homedir van de accounts op servu was een map in het netwerk, genaamd \\Jr\C\ftp
Dit werkte tot voorkort prima, alleen nu krijg ik plots de volgende foutmelding bij het inloggen:
code:
1
2
3
4
USER virtual
331 User name okay, need password.
PASS (hidden)
530 Not logged in, home directory does not exist.

De homedirectory bestaat blijkbaar niet volgens Serv-U, terwijl ik wel op deze map ben ingelogt via de server en het juiste wachtwoord en gebruikersnaam heb ingevult.

Nu dacht ik makkelijk van dit probleem af te zijn door een netwerk schijf aan te maken, dit heb ik gedaan, dit is schijf E:\ en hij linkt door naar de map \\Jr\C\ftp op het netwerk.
Als ik nu probeer in te loggen naar m'n ftp server lukt dit wel, enkel krijg ik de inhoud van E:\ niet te zien. Ik heb de directory access ook goedstaan dat weet ik 100% zeker.
Ik heb Serv-U al opnieuw geinstalleerd maar ik blijf het zelfde probleem krijgen.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet hoe ik alsnog direct de homedir naar \\Jr\C\ftp laat linken of hoe ik anders toch de inhoud van de E:\ schijf krijg te zien.

Ik heb tevens in de search hiernaar gezocht en in dit ("FTP Serv-U & Netwerkschijven") topic al de oplossing van Mikie mike geprobeert maar dit werkt ook niet.

Wie o wie weet een antwoord op dit rare probleem :)

Verwijderd

Probeer in plaats van de computernaam (Jr) eens het IP van die computer te gebruiken, bv. \\192.168.0.2\C\ftp

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 18:18:
Probeer in plaats van de computernaam (Jr) eens het IP van die computer te gebruiken, bv. \\192.168.0.2\C\ftp
Net getest, zelfde probleem helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn iets te vroege kick maar ik zit toch er toch mee en ik heb na een weekend proberen nogsteeds geen oplossing voor dit probleem.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Kijk of je LIST en READ access hebt op je homedir (staat in Serv-U). "List, Read" moet aan en "Hidden" moet uit op de homedir.

Deze permissies staan in je "Users" en "Groups".

[ Voor 25% gewijzigd door Aetje op 06-10-2003 12:39 ]

Forget your fears...
...and want to know more...