Toon posts:

aopen h600b casefan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aopen h600b kast en daar zit standaard 1 casefan in. Echter, dat ding heeft zo weinig luchtverplaatsing. Volgens asusprobe draait deze fan op 2463 rpm.

Ik heb ook een extra casefan gekocht (van q-tec) en deze draait op 3000 rpm (is gewoon een halve stofzuiger).

Het is niet een voltage probleem. Beide fans zitten aangesloten op het moederbord (a7n8x deluxe). Heb de connectors ook al omgewisseld en geen verschil (de q-tec blijft op 3000 rpm).

Is deze aopen casefan gewoon voor de sier of werkt ie niet zoals ie het zou moeten doen?

Oja, dit is misschien wel een hele grote noob vraag maar ik heb al gezocht en kon geen antwoord vinden: als je de draadjes van zo'n casefan in een molex ding doet doe je zwart op zwart, rood op rood en geel op geel of andersom als je ander voltage wil. Probleem: hoe zet je ze dan vast :X.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Case fan zal wel gaar zijn, zoals je zelf al ontdekt heb.

Hoe je ze vast zet ?
-solderen
-tape
-kroonstukjes

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

het kan ook gewoon een lowprofile koelertje zijn die toch al niet zoveel verplaatst.
als je 12V op je fan wil hebben moet je zwart op zwart en de rode van je fan op de GELE van de voeding doen. Anders draait op 5V en dan heb je in ieder geval minder luchtverplaatsing :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt @ both :)

Verwijderd

hier werkt de casefan volgens motherboard monitor 5 op ruim 2600 toeren. Lijkt me dus niet abnormaal laag in jouw geval.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Antwoord niet elk type fan draait even hard bij 12V.

Keywords search: coolermaster, YStech, Panaflo en natuurlijk Papst.

{signature}

Pagina: 1