Extra switch plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:59
Ik ben op dit moment druk bezig met het uitbereiden van mijn netwerk thuis. Heb op dit moment een adsl modem die ik getweakt hebt. Dit is dus nu een router. Ik heb dit modem aangesloten op mijn Svec switch in de uplink poort. De rest van de computers zitten in de poorten van de switch. Mijn switch zit nu helemaal vol op 1 poort na, die naast de uplink poort(die zijn namelijk doorverbonden).Nu krijg ik volgende week een wireless accespoint erbij. Kan ik deze gewoon in deze overgebleven uplink poort erin doen? of moet ik deze in een andere poort doen? Als dit laatste het geval is moet ik een extra switch erbij nemen. Kan ik gewoon een extra switch aansluiten op de uplink poort van de switch, zodat ik meer poorten erbij krijg?
mvg, IJnte

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 12:32

mees

Duuuussss...

ligt er aan de uplink poort en de laatste poort zijn vaak gelinkt. (geef anders ff het exacte type nummer voor de ervaring van anderen)
en als je er een extra switch er bij neemt dan kan je die ook evenuteel verbinden door gebruik te maken van een crossed utp kabel tussen twee normale poorten.

8 bitterballen = 1 byterbal

• IJnte
ik heb een svec FD521 switch. Dus je denkt dat ik gewoon een extra switch er aan kan hangen? Moeten deze van het zelfde merk zijn?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Vaag dat de laatste 2 poorten geshared zouden zijn :? lijkt me erg sterk en als t zo is, wazige switch
En als dat zo is, kan je er ook geen andere switch of wireless shit inhangen

• IJnte
Volgens mij is het vaak zo dat de uplink poort en de 1e poort met elkaar verbonden zijn...

Verwijderd

neej het is meestal de uplink met de 8ste, dat weet ik 99% zeker.
Je kunt natuurlijk altijd nog een crosseed cable gebruiken dan hoef je niet tekijken welke poorten met elkaar verbonden zijn.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:25
gewoon dus nog een extra switch erbij plaatsen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• IJnte
Thnx, dan ga ik dat doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 18:47:
neej het is meestal de uplink met de 8ste, dat weet ik 99% zeker.
Je kunt natuurlijk altijd nog een crosseed cable gebruiken dan hoef je niet tekijken welke poorten met elkaar verbonden zijn.
Verschilt per switch. Meestal de poort die direct naast de uplink zit. Maakt niets uit of dat nou nummer 1 of nummer 8 is.

Extra switch erbij inderdaad, en hoeft niet van hetzelfde merk te zijn.
Pagina: 1