Toon posts:

vraagje: CPU gebruik*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de FAQ gelezen en nou wil ik ook meedoen. Maar nou had ik een vraag. In de faq staat dat de client je overgebleven cpu kracht gebruikt. Maar kan je niet doen dat ik bv proggie opstart en dat ie dan gaat rekenen en dat ik het uitzet als ik wat anders wil doen? want overdag heb ik er geen zin in als ie me overige rekenkracht gebruikt. Dus wil ik dat ie t alleen s'avonds doet. Kan dit ook gewoon?

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 21:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 17:40:
ik heb net de FAQ gelezen en nou wil ik ook meedoen. Maar nou had ik een vraag. In de faq staat dat de client je overgebleven cpu kracht gebruikt. Maar kan je niet doen dat ik bv proggie opstart en dat ie dan gaat rekenen en dat ik het uitzet als ik wat anders wil doen? want overdag heb ik er geen zin in als ie me overige rekenkracht gebruikt. Dus wil ik dat ie t alleen s'avonds doet. Kan dit ook gewoon?
Normaliter wel ja.
Maar volgende keer ff handig als je het project er ook bijzet :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Wat voor last zou je hebben van het gebruiken van de overige rekenkracht dan? :)

Je kunt natuurlijk je client gewoon uitzetten als je even geen spare cycles wilt opofferen...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Bij de D.net clients kun je instellen dat ie op pauze gaat als er een bepaalt bestand geopend word.
En als je een laptop hebt kun je hem ook zo instellen dat ie stopt als ie op de batterij draait.

Maar gewoon aan en uit zetten kan ook.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 14:48
Het hele idee van de 'idle time' is dat je client alleen CPU cycles gebruikt die niet door andere programma's gebruikt worden. Je merkt dus niets van de client, hij draait stilletjes op de achtergrond mee. :)

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Zolang de prioriteit van andere programma's hoger is dan de RC5-/OGR client, kun je je client altijd aan laten staan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 19:18:
Zolang de prioriteit van andere programma's hoger is dan de RC5-/OGR client, kun je je client altijd aan laten staan.
en aangezien de clients de laagst megelijke prioriteit meekrijgen, is dat dus vrijwel altijd het geval :Y)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt. Ik weet het van die idle time maar ik wil gewoon dat het overdag niet aanstaat, vraag me niet waarom, dat weet ik zelf ook niet :z

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 20:55:
bedankt. Ik weet het van die idle time maar ik wil gewoon dat het overdag niet aanstaat, vraag me niet waarom, dat weet ik zelf ook niet :z
Welk project ga doen?

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 20:55:
Misschien even de mogelijkheden van de taakplanner bekijken...

last.fm

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Dutchman! schreef op 05 October 2003 @ 18:57:
Het hele idee van de 'idle time' is dat je client alleen CPU cycles gebruikt die niet door andere programma's gebruikt worden. Je merkt dus niets van de client, hij draait stilletjes op de achtergrond mee. :)
Helemaal niet is niet echt waar, hoor :)

Als ik bijv. gewoon wat in XP bezig ben is er niets aan de hand, maar als ik t een of andere 3d-spel speel, dan merk ik om de x seconden een kleine tik op in de beweging die ik maak. Als ik m'n dnet client uitzet is dat weg. rc-72 btw :)
Maar je merkt het verder niet terug in performance, maar die tik is wel irritant.

Misschien komt dit probleem niet vaak voor, hoor, maar i meld het toch even :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:40

Minkie

Groazers Unite.

Precies, hetzelfde heb ik ook bij F@H.
Als ik die gewoon laat draaien, en ik start een spel, gaat dat lekker schokkerig.
Nu komt dat vast ook doordat ik de client zo heb ingestelt dat die alle cpu power mag opslokken :) .

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Verwijderd

Minkie schreef op 06 October 2003 @ 01:40:
Als ik die gewoon laat draaien, en ik start een spel, gaat dat lekker schokkerig.
Nu komt dat vast ook doordat ik de client zo heb ingestelt dat die alle cpu power mag opslokken :) .
'Ook'? 'Vooral' denk ik ;)

Heb je 'em op realtime gezet? :p

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Minkie schreef op 06 oktober 2003 @ 01:40:
Das eerder door een "fout" in de drivers van 3dkaart op opengl gebied.
Probeer de console versie maar eens en je hebt nergens last van.

En lees anders dit stukje:
http://www.tech-report.co...oldingimpact/index.x?pg=1

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:40

Minkie

Groazers Unite.

Om er toch nog eventjes op terug te komen.
Ik game gewoon wat minder :+

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Minkie schreef op 07 October 2003 @ 01:20:
Om er toch nog eventjes op terug te komen.
Ik game gewoon wat minder :+
_/-\o_ :)
Pagina: 1