Toon posts:

Omwisselen boxen Creative5500D en 550 voor pc/xbox?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ben nieuw qua posten. Al jaren is dit me database voor hulp. ;)

Ik heb lopen searchen maar ik kwam niet echt dingen tegen die me vragen beantwoorden.

Ik ben sinds kort in het bezit van een Cambridge Soundworks 550 setje. Bizar geluid, maar persoonlijk vind ik het overkill voor achter me pc.
Nu heb ik deze eigenlijk toch gekocht voor me toekomstige Shuttle, echter kwam ik erachter dat me xbox dan geen 5.1 geluid erop afspeelt :'( . Toen dacht ik dat me Shuttle het wel voor mij zal doen dat coderen van het geluid, maar dat schijnt ook niet te kunnen :'( .

Dus moest ik op zoek gaan naar iets anders. Nu dacht ik het volgende.
Ik koop een Creative 5500D setje speciaal voor me xbox.( Ik neem aan dat de outbox voor de decoderen van het geluid zorgt. Klopt dit? ) Ik sluit me 550 setje erop aan en de boxen van de 5500D op mijn pc. Is dit mogelijk?
En zoja is het ook mogelijk om dan naast je xbox ook nog analoog ofzo me Shuttle aan te sluiten?

Ik weet het vele vragen, maar ben ook totaal niet bekend met geluid en aansluiten.

Ik hoop dat iemand antwoorden heeft op mijn vragen zodat ik me Shuttle kan bouwen en eindelijk ook eens kan genieten van 5.1 geluid van me trouwe Xbox.

Alvast bedankt. ;)
Quakie

Verwijderd

Dit wil ik ook wel eens weten.
Weet iemand hier iets op?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik het te onduidelijk neergezet?

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 21:08

EntonoX

Team leider

ik zelf heb ook een 5500D, en de box decodeerd de signalen naar stereo/dolby prologic/ Dolby surround/ Dolby Digital. (als je gedecodeerde DP, DS, DD signalen aanbied)

De 5500D heeft een controle kastje wat aangesloten is op de subwoofer waar de versterker en speaker verdeler ingebouwd zit. De speakers zitten met een TULP plug op de subwoofer aangesloten, je zou dus wel de satelieten kunnen wisselen, alleen de subwoofer heb je nodig in combinatie met de outbox. het lijkt me ook niet verstandig om speakers te gaan wisselen van verschillende sets, mede omdat de speaker speciaal voor die set is ontworpen.

je zult dus even een ander oplossing moeten bedenken.

[ Voor 6% gewijzigd door EntonoX op 06-10-2003 23:35 ]

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

Topicstarter
:O Snif snif snif. Jammer ik had verwacht dat het wel kon. Dit was me laatste oplossing die ik bedacht had. ;(

mmm,

Iemand een suggestie hoe ik met een 550 setje.. een xbox van 5.1 geluid kan voorzien en een shuttle pc van 5.1 geluid kan voorzien zonder grote externe versterker? :?

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

je zou misschien een midiland decodertje kunnen gebruiken op je 550.
De logitech Z680 is misschien ook een oplossing voor je als je van dat geluid houd (ik iig niet) en iets meer wilt betalen. Ideaal voor consoles.
Of geld terug en wachten op de Gigaworks series :9~ van Creative, de opvolger van de MegaWorks series, met tweeters en ook een decoder.
http://gear.ign.com/articles/450/450753p1.html?fromint=1

Verwijderd

Topicstarter
Woauw bizar :)

euh nee wil geen vier honderd euro uit gaan geven voor boxensetje.

200 euro max.

Maar heb je toevallig linkje voor me naar die decoder? Heb lopen zoeken maar krijg geen oplossingen...

thx.. voor reply s fooks :)

Verwijderd

Topicstarter
of bedoel je op www.midiland.com de ADS4000 ?

dat is weer z n grote kast.

Wil nl. een shuttle gaan bouwen.. Z n kleine outboxje van bijv. creative vind ik ernaast nog wel gaan.

Z n kast vind ik de vormgeving weer verminderen.

• Cyb
  • Niet online

Cyb

yep, de ADS4000 of 2000 als je die nog kan vinden.
staat als het goed is ook een review op www.3dss.com

Verwijderd

Topicstarter
http://www.3dss.com/reviews/ADS-2000/ADS2000.html

review van de ads2000 versie...maar zie nergens digital input?

kan dit wel?

en hoe groot is dit ding? moet ik aan de size van een videorecorder denken?

en waar kan ik die dingen in nl. krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ik bedoel heb de review gelezen maar ben niet zo goed in al die engelse termen...

• Cyb
  • Niet online

Cyb

het heeft een coax en optische spdif input, dus zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Thx. weet ik dat ;)

Maar las ergens dat het ook moet kunnen met een extigy.

betere oplossing? :?
Pagina: 1