Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Kortsluiting via HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb vandaag per ongeluk kortsluiting gemaakt via een molexje, ik wilde het in een nieuwe hd stoppen toen hij nog aanstond maar ik schoot uit en wellicht hebben de ground en de 12v elkaar geraakt, tis een hele oude computer (jaar 1996) en je hebt een schakelaar nodig (geen drukknop) om hem te starten. (is dit een at voeding). Het probleem is dat na een uur wachten die computer nog niet gaat. Ik heb de stekker eruit gehaald en gewacht. verder is er geen verbranding op het moederbord noch in de voeding.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 14:57

Deem

Ontcijfer mij!

Waarschijnlijk is de zekering in de voeding kadoek. Draai de voeding maar eens open, daar zit een kleine zekering in.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan, anders zouk nie weten of er verbranding was of niet in de voeding, zekering is niet kaduuk, het rare wel is dat het eraan gesoldeert is.... maar volgens mij is het draadje echt niet doorgesmolten... Kan het ook aan het moederbrod liggen?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:06

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

9 kanse van de 10 is gewoon heel de voeding stuk, heb ook al veel at voedinkjes opgeblazen, en meestal is er meer stuk dan de zekering alleen..

en euh... een molex in een harde schijf steken terwijl de computer opstaat??... :s

De Nederbelg !

Verwijderd

Er bestaat een goeie kans dat je voeding er helemaal aan is. Wie weet zijn er wel meer zaken kapot gegaan. Wie sluit nu ook een HD aan terwijl de pc aan staat. :S

Ik denk dat je stap voor stap al je hardware moet gaan testen om te kijken wat er beschadigd is geraakt.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57
:? hoe kom je op het idee een hd er bij te gaan hangen terwijl je pc aan staat ...

Dat moet toch verkeerd aflopen ?

Repareren doe je zo.

Verwijderd

gooi maar weg die voeding.... k ben bang dat je hele voeding kaduuk is.... wat wil je... een hd erbij aan hangen als je computer nog aan staat... :P

Verwijderd

Topicstarter
jaja, tis de voeding, ke ze er uit gehaald, open gedaan, cd-romke eraan gehangen en getest of ze toen ging... niets, ale w00t w00t, keb wel nog mijn zekeringske die NIET stuk is :? |:( gelukkig kan ik deze nog gebruiken >:) |:(

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 18:47:
jaja, tis de voeding, ke ze er uit gehaald, open gedaan, cd-romke eraan gehangen en getest of ze toen ging... niets, ale w00t w00t, keb wel nog mijn zekeringske die NIET stuk is :? |:( gelukkig kan ik deze nog gebruiken >:) |:(
Ja die zekering van 10cent zal zeker meer waard zijn dan de voeding :?
Ik denk dat je die HD trouwens ook af mag schrijven.
Pagina: 1