[DivX 5.05] raar bugje in begin van filmpje

Pagina: 1
Acties:

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Telkens als ik een DVD naar DivX omzet, heb ik aan het begin van de film een rare bug:
Je hebt een 2tal seconden het gewone beeld, dan een 5tal seconden ergens een stuk uit het midden van de film en dan gaat ie terug verder zoals het hoort.

zie voorbeeldje (400 KB)

Ik gebruik Dr DivX 1.02 (DivX 5.05) omdat dit heel gebruiksvriendelijk is.
Ik heb ook al eens geprobeerd met XMPEG 5. Dan heb ik het niet, maar na een 20tal minuten is mijn virtueel geheugen volgelopen en stopt ie met coderen.
Gordian Knot vond ik net iets te ingewikkeld...

Ik heb nu net Dr DivX 1.03 (met DivX 5.1) geïnstalleerd, maar heb nog de tijd niet gehad om nog eens een volledige film te laten coderen...

Weet iemand waar dit aan ligt, of heeft iemand een tip voor een ander eenvoudig tooltje ?

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Zelf encodeer ik eigenlijk geen films, maar ik haal wel veel handige software van deze sites:

http://www.doom9.org/
http://www.divx-digest.com

Misschien kun je daar eens rondkijken of daar iets te vinden is wat handig is voor jou.

• freeco
hmm, ja, been there... done that...
zo ben ik op DrDivX en XMPEG5 gekomen, en nog een hoop andere die niet aan mijn noden voldeden
maar soit, zal nog es kijken

Verwijderd

Zelf heb ik altijd FlashMpeg gebruikt. Deze staat ook ergens op van de 2 sites die Fatamorgana vernoemd. Dit heeft bij mij altijd perfect gewerkt. Let op dit programma encode alleen maar, dus voor het rippen van je DVD moet je een ander programma gebruiken.

• freeco
weet ik, gebruik ik DVD decryptor voor, en subrip voor de subs :)
enkel van VOB->DivX geeft nog wat probs...

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik heb ooit eens wat gedaan met dvd2avi om een VCD naar avi om te zetten en dat werkte heel erg goed, misschien werkt het ook voor DVD's.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:53

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb dit probleem ook gehad met DivX 5.0.5. Met de 5.1 codec heb ik er geen last meer van. Ik gebruik trouwens ook DrDivx.

Hier stond een dode link.

• freeco
ah, ok, dan vanavond, als ik weg ben, nog eens proberen met die nieuwe
anders probeer ik FlaskMpeg nog es...
en anders doe ik het maar met dat raar geval. Toch maar voor 5 seconden...
Pagina: 1