Toon posts:

Registry en menu opstarten vanuit DOS?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een virus binnen, is me even onduidelijk welk, maar het is zeker een worm. Tijdens het opstarten van Windows 98 (eerste editie) wordt bij elk op te starten programma gevraagd voor het bestand oqoadr.exe, welk het virus vormt. Dit bestand heb ik al verwijderd, met het gevolg dat geen enkel programma nog wil starten, en dus regedit en msconfig ook niet. (Overigens, met oqoadr.exe werkten ze ook niet, telkens kreeg ik een memory stack error) Ik neem aan dat in de registry een verwijzing staat naar het bestand, of misschien in het tabblad opstarten van msconfig. Maar beiden zijn naar mijn weten ontoegankelijk vanuit Dos. Regedit werkt dan wel, maar omdat ik de registry niet kan doorzoeken, weet ik niet of en waar de verwijzing staat, en dus kan ik deze verwijzing ook niet verwijderen.
Is er een mogelijkheid om toch de registry te doorzoeken? Of een manier om het tabblad opstarten uit msconfig aan te passen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 15:49 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
www.nai.com dan even het .inf filetje downloaden (swen worm) en deze importeren via de verkenner (rechtermuisknop)

http://a64.g.akamai.net/7.../mcafee-avert/fixswen.inf

dan kan je weer .exe's openen

svan>>> swen :P

[ Voor 38% gewijzigd door Zwelgje op 05-10-2003 15:51 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
het werkt.. :-)