Toon posts:

Volwaardige GPRS snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Blue-Tooth dongle op mijn laptop en in combinatie met een 6310i bel ik dan in via bleutooth. Hij geeft in windows wel een verbinding aan van 115 kbps maar de werkelijke snelheid ligt vele malen lager tijdens het surfen.

Weet iemand hoe ik op volledige snelheid kan internetten via een 6310i ?? High Speed Data Control moet tot 43,x kB/s gaan...

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:56

Tux

Hoe snel haal je dan?

En 115kbps is natuurlijk de snelheid in kilobits en wat het programma aangeeft als snelheid is in kilobytes ;)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Gaat 9600 kbit /s, snelheid van een gewone infrarood verbinding dus. Maar dit moet veel sneller kunnen icm bluetooth en gprs !?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Dat 115 kbps klopt inderdaad niet. Bel je in via GSM-data of via GPRS?
Via GSM-data haal je maximaal 9.6 kbps, via GPRS is het afhankelijk van je timeslots. Bij de 6310i is dat volgens mij 3 TS voor downlink, dus 3x9.6 kbps.
HSCSD wordt in Nederland niet ondersteund.

By the way, waarom zette je dit in SGD? Dit hoort in I&T.
In het vervolg even erop letten in welk subforum je post.

[ Voor 9% gewijzigd door Korakal op 05-10-2003 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal topic volgende keer anders posten.

Ik maak een inbelverbinding in het 'My bluetooth' mapje aan. Vervolgens bel ik daar mee in. Dit zal denk ik GSM-data zijn. Hoe kan ik vanaf de laptop het GPRS aanspreken??

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:48

Nick Name

SinFest!

Korakal schreef op 05 oktober 2003 @ 15:33:
Dat 115 kbps klopt inderdaad niet.
Niet als het gaat om de GPRS snelheid, maar waarschijnlijk krijgt de TS de snelheid van z'n Bluetooth connectie te zien...

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Verwijderd

Die snelheid haal je inderdaad nooit; ik zit met m'n laptop ook regelmatig online via GPRS, en hij geeft vaak snelheden aan die ik hier alleen met adsl haal :P Er is dus niets mis met je verbinding, hij geeft het alleen vreemd aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, maar dan ben ik nog niet helemaal tevreden over de snelheid! Ik heb een KPN-business abonnement met alle data gedoe erop. Daar moet toch wel een hogere snelheid uit te halen zijn..? Hoe snel gaat het internet bij jou dan via GPRS ??

Verwijderd

Zoals hierboven al gezegd is, meestal rond de 9 a 10 kbps. Bij mij zou het overigens ook niet sneller kunnen omdat het via IrdA gaat, hoe dat met Bluetooth zit weet ik niet.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 15:50:
Ja oke, maar dan ben ik nog niet helemaal tevreden over de snelheid! Ik heb een KPN-business abonnement met alle data gedoe erop. Daar moet toch wel een hogere snelheid uit te halen zijn..?
Controleer of je een GPRS-abonnement hebt. Zo ja: controleer of je inbelt via GPRS.
Zo nee: vraag GPRS aan.

Dat is het snelste dat je kunt halen via mobiel inbellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GPRS-abonnement.

Weet jij hoe ik controleer of ik inbel met GPRS ??

Verwijderd

Als het goed is kun je dat op je 6310 zien aan het G-tje in het scherm (bij andere Nokia's iig wel) en bij een inbel verbinding heb je een telefoonnummer in moeten voeren. Daarnaast kun je het op je rekening zien, bij inbellen betaal je per minuut ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 16:15 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 08:57

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

waat is je inbelnummer in je inbelverbinding ding? iets van ***99*1# ?
Dan zit je via GPRS, is het iets anders, dan moet je het aanpassen en moet je even op de KPN site zoeken op het trefwoord Internet Everywhere, daar vind je de instellingen voor GPRS wel. De maximum snelheid die je kunt halen, indien er voldoende tijdslots vrij zijn op je zendmast is zo'n 33K6 effectief, en dat dus bits, dus nog delen door 8 voor bytes. Doorgaans zal het snel gebeuren dat je niet het maximale tijdslots krijgt toegewezen omdat er teveel gebeld wordt (bellen heeft voorrang boven gprs) en zul je dus tussen 9K6 (1 tijdslot) en 33K6 zitten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 15:30:Weet iemand hoe ik op volledige snelheid kan internetten via een 6310i ?? High Speed Data Control moet tot 43,x kB/s gaan...
Je internet al op volwaardige snelheid.
De snelheid is namelijk afhankelijk van de traagste schakel in je verbinding.

Infrarood tussen laptop en 6310i: 115200 bps
Bluetooth tussen laptop en 6310i: 1048576 bps
GPRS tussen 6310i en netwerk: 3-2, bij elkaar opgeteld maximaal 4 timeslots (klasse 6)

De snelheid is in dit geval dus afhankelijk van je 6310i. In dit geval, 9600 bps * 3 = 28800 bps / 8 = 3600 bytes per seconde / 1024 = 3,5 kilobytes per seconde down maximaal.

-edit-
Dit antwoord is inclusief de overhead, die moet je er nog af halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks !! Ik heb hem aan de loop, dat had ik dus nodig; KPN-connect software. Ik was nu aldoor gewoon aan het bellen via 6310i... en dat schiet niet echt op, dit gaat iets sneller!

when it's mine; EOT... end of topic
Pagina: 1