Ik hoop dat ik hier goed zit, het is tenslotte voor een paginaatje wat ik aan het maken ben (met js), maar eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een wiskunde formule (die ik ooit een x heb geleerd op middelbare school, maar nu ben vergeten)
de bedoeling:
bij KoC (kingsofchaos) kan je je unit production upgraden. bijvoorbeeld van 5 naar 6 units per dag, dat kost 320.000, en per unit krijg je 50 gold per half uur
Ik wil eigenlijk weten, hoeveel dagen het duurt voordat ik mijn investering eruit heb, maar waar het eigenlijk om draait, is dit:
eerst moet ik een functie hebben waarmee ik de opbrengt per X aantal dagen kan berekenen.
Bij 5 dagen zou dat dus zo gaan:
50*1+50*2+50*3+50*4+50*5=750
maarja, hoe zet ik dit nou om in een formule?
zit me al heel de middag mijn hoofd te breken, en heb geen wiskunde boeken meer ofzo
de bedoeling:
bij KoC (kingsofchaos) kan je je unit production upgraden. bijvoorbeeld van 5 naar 6 units per dag, dat kost 320.000, en per unit krijg je 50 gold per half uur
Ik wil eigenlijk weten, hoeveel dagen het duurt voordat ik mijn investering eruit heb, maar waar het eigenlijk om draait, is dit:
eerst moet ik een functie hebben waarmee ik de opbrengt per X aantal dagen kan berekenen.
Bij 5 dagen zou dat dus zo gaan:
50*1+50*2+50*3+50*4+50*5=750
maarja, hoe zet ik dit nou om in een formule?
zit me al heel de middag mijn hoofd te breken, en heb geen wiskunde boeken meer ofzo