Waar met computer afval naartoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:30

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ik zit waarschijnlijk met het probleem waar heel veel tweakers mee zitten: Waar moet je heen met oude monitoren, systeemkasten, moederborden, ISA/PCI kaarten etc. waar je niks meer mee kunt doen en waarschijnlijk niet meer verkocht krijgt.

Systeemkasten zouden in de oud-ijzer bak op het gemeente lager kunnen, maar wat moet je met bijv ISA/PCI kaarten doen?

Gewoon in vuilniszakken doen en dan bij huisvuil zetten lijkt me geen oplossing ivm milieu.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 12:28

Speedpete

was barman

Milieupark... de place to be...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

In Zwolle kan je het naar de Rova brengen (vuilophaaldienst); daar wordt dat soort zaken afzonderlijk ingezameld.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Milieupark zou kunnen, maar waar vallen printplaten dan onder?

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Dit hoort onder de categorie Wit-en Bruingoed.
Dit wordt op afroep bij je thuis afgehaald.Je kunt het aanmelden via de Servicelijn Openbare Werken of je brengt het zelf naar het brengstation.

specs

• WFvN
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Okee, niet direct antwoord op je vraag maar wel interessant:

http://www.dealerinfo.nl/1998/810/recycle.htm
Printplaat-straat
De plastic en aluminium systeemkasten kunnen gemakkelijk in een shredder vermalen en worden gescheiden. Voor printplaten is dat veel lastiger omdat daar een scala aan (herbruikbare) onderdelen en materialen op kunnen zitten. Tot voor kort bijna allemaal handwerk en een kostbare aangelegenheid. Zeker bij een groot aanbod van printplaten en kaarten. Onlangs zijn zogenaamde printplaat-straten ontwikkeld waarbij HiRes kleuren-camera's de onderdelen en materialen op de langskomende prints kunnen identificeren. Een proces dat werkt via pixel-kleur-identificatie. De camera maakt een kleurenplattegrond van de gescande printplaat en de software van de afval-verwerker voert een analyse uit. Zo kunnen de waarde van de printplaat, de nog herbruikbare onderdelen en de aanwezige schadelijke stoffen worden vastgesteld.
Een dergelijk printplaatstraat kan nog verder worden uitgebreid met een sensor voor het meten van wervelstromen. In geleidend materiaal worden stroompjes opgewekt die karakteristiek zijn voor elk van de in printplaten toegepaste metalen en halfgeleiders. Een zogenaamde range sensor kan een `hoogtekaart' van de printplaat maken. Tezamen met de camera bieden beide sensoren een complete ID- en salvage scan van de passerende printplaten.

• Smarron
  • Laatst online: 15-12 21:26

Smarron

The bend

Wellicht kun je er andere mensen nog blij mee maken ? Er zijn altijd wel geinteresseerden voor PC's uit het stenen tijdperk ;)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

euh... Marktplaats.nl ????

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12 12:57

MARTIJN_

<<---^|^--->>

PGEQRZEM

• TheGhost
  • Laatst online: 02-07 10:04
dat spul kun je gewoon bij de gemeente afgeven, 't valt allemaal onder chemisch afval.

I'm not weird, I'm a limited edition

• The Bad Seed
  • Laatst online: 15-12 12:46

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als het nog werkt kan je het bij de kringloopwinkel kwijt. :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Speedpete
  • Laatst online: 14-11 12:28

Speedpete

was barman

slaay schreef op 05 October 2003 @ 15:27:
Milieupark zou kunnen, maar waar vallen printplaten dan onder?
Bij ons gewoon onder computers... Ze hebben hier en stuk of 6 bakken staan waar oude TV's computers e.d. in kunnen worden gedumpt, dus ook printplaten.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of je doneert het gewoon aan een goed doel, of je mikt het in het ruiltopic. (of je geeft de mobos weg aan iemand die ze tegen zijn muur hangt :+)

• Cubix
  • Niet online
Het lijkt me niet dat een pci weggooien bij het gewoon vuil kwaad kan. Niet zo moeilijk doen over zoiets kleins. waarschijnlijk vervuil je op een ander vlak veel meer het milieu, zonder dat je het doorhebt.

• -RenE-
  • Laatst online: 30-11 22:56
Het lijkt me niet dat een pci weggooien bij het gewoon vuil kwaad kan. Niet zo moeilijk doen over zoiets kleins. waarschijnlijk vervuil je op een ander vlak veel meer het milieu, zonder dat je het doorhebt.
Fijne instelling heb jij: Waarschijnlijk vervuil je het milieu ergens nog erger mee en dus gooi je het maar weg. Een beter milieu begint bij jezelf, weet je nog wel?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mmz wij hebben flatcontainer ... die lust een boel hoor })

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 05-10-2003 18:16 ]

Iperf

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Cubix schreef op 05 October 2003 @ 16:55:
Het is niet 1 pci kaart, maar wel 30 stuks pci en isa, daarnaast nog 4 x 14" monitoren en dan zo wat computerapparatuur.

Ik denk dat ik toch maar eens bij Essent of de gemeente informeer.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

wat voor kaartjes zijn het (misschien heeft iemand nog interesse)

vergeet niet dat wat voor jouw troep is voor sommige mensen nog best handig kan zijn, 10mbit netwerkkaartjes kan je bijvoorbeeld prima in router <--> modem doen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

megaleo

Special member

slaay schreef op 06 October 2003 @ 00:27:
[...]

Het is niet 1 pci kaart, maar wel 30 stuks pci en isa, daarnaast nog 4 x 14" monitoren en dan zo wat computerapparatuur.

Ik denk dat ik toch maar eens bij Essent of de gemeente informeer.
Wat doe je moeilijk man. Ja sorry dat ik het zeg.
Maar je kunt alle elektronica gewoon zoals eerder in dit topic gemeld is gewoon inleveren bij de gemeente werken of openbare werken.
Waarom informeren bij de gemeente? :?
Dat is toch heel niet nodig. :) Overal bij elke plaats of dorp zit zoiets in de buurt.
Elektrische apparaten kun je overal inleveren. Of er nou veel of weinig printplaten inzitten of niet. :7
En het maakt echt geen **** uit hoeveel het is.

[ Voor 4% gewijzigd door megaleo op 06-10-2003 00:37 ]

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 16:06

Duncan_R

www.motor-forum.nl

En het is gratis !!!!

Verwijderd

Compuschroot BV te leeuwarden :)

• igg
  • Laatst online: 29-10 18:59

igg

waar een wil is ben ik weg

In onze gemeente hebben ze aparte paletkratten voor pc's bij de millieustraat.

Daar dump ik regelmatig mijn zooi (en zoek daar naar interessant spul, vorige week pII350, 128mb, 6G hdd, lan, etc probleemloos werkend na installatie video-driver)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-12 20:36
kringloop winkel :)
Pagina: 1