[PSION 7 SERIES] verbinden met internet via com poort pc

Pagina: 1
Acties:

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem ik heb een psion 7 series. Met dit apparaatje wil ik het internet mee op via de verbinding die ik ook gebruik om hem te laten synchroniseren. Volgens mij moet dit mogelijk zijn. Ik heb al gezocht op de site van de psion en handleining gelezen op internet en hier gezocht maar ik vind niks.

Ik heb een router met DHCP server draaien werkstation zit tussen de psion 7 series en de router. Ik verbind de psion met de pc via de com poort van de computer. Via deze situatie wil ik met de psion op internet.
Maar helaas krijg ik het niet aan de praat en het moet volgens mij wel lukken!

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen of heeft iemand dit al opgelost? Of zitten jullie met hetzelfde probleem laat het dan horen zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.

Alvast bedankt voor jullie medewerking! _/-\o_

W3designer.nl

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Is dat ding al zo oud dat niemand meer heeft? Als je toch wat weet of het apparaat hebt laat het me dan horen!

Alvast bedankt

W3designer.nl

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Toch nog maar een keer omhoog trappen

W3designer.nl

Verwijderd

krijgt dat ding wel een ip?
bij de Serie 5 was het zo dat je hem zelf een ip aan moest wijzen...

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 19:11:
krijgt dat ding wel een ip?
bij de Serie 5 was het zo dat je hem zelf een ip aan moest wijzen...
Nou is mischien wel wat om te testen ik weet onderhand ook zelf niet meer wat ik allemaal heb getest. Maar hij krijgt zeker geen ip van mijn dhcp server.
Maar jij hebt dat ook voor elkaar gekregen met tussenkomst van de computer en dan de psion (maard dan met de 5 serie)?

In iedergvel bedankt voor de reactie!!! :)

W3designer.nl

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik heb opdat ding zelf handatig ip adres ingevoerd maar ik vind het zo vreemd dat ik aleen zijn ip in kan stellen en dns adres en geen gateway en subnet masker is ook niet instelbaar. Dat is dan ook wel uit te rekenen voordat apparaatje maarja ik mis dat toch wel.

Als ik ip zelfinstel is zijn status daarna wel connecting maar een minuut later geeft hij een timeout weer dat de pagina niet geopend kan worden. Duzzz wat doe ik fout ik snap er onderhand geen donder meer van???

Alvast bedankt voor jullie reacties

W3designer.nl

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:26

reiker

dan jij!

Ik heb zelf een Series 5. Ietsje ouder beestje, maar het zal niet veel anders zijn toch?
Voor zover ik me kan herinneren kan ik op mijn machine geen IP oid instellen. Wat ik moest doen te internetten was op mn pc een programma installen (vergeten welke, sorry) en dan op mn Psion de inbelverbinding configureren om via de COM-poort te werken. En dan kon ik internetten...
Dit is weliswaar nog het verhaal om via een modem te internetten, met kabel/ADSL zal het wellicht iets anders zijn.... Maar dan is er vast alsnog een of andere figuur die daar een direct-connect programma voor heeft gemaakt.... Succes !

Zo gezegd, zo gedaan.

Pagina: 1