[CSS] Box model Rendering DIV

Pagina: 1
Acties:

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Ik wil 3 divjes naast elkaar renderen. Ik weet zeker dat er een property is waarmee divjes naast elkaar worden gerenderd, ipv onder elkaar, maar ik kan em niet vinden.

Heb die *** W3C-Spec. al zeker 4x doorgekeken :/

Kan iemand me helpen?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34
float? ;)

• Grijze Vos
Hmz, dus ik moet dan zeker floats gaan nesten. Dat is zeg maar even ranzig als een table eromheen gooien..

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

met position en margins kom je ook een heel eind: http://www.glish.com/css/7.asp

Intentionally left blank

• Grijze Vos
Gaat niet crisp. Het is onbekend welke van de 3 kolommen het langste is, en er komt nog data onder..

Ik ga de nested float proberen..

Verwijderd

Grijze Vos schreef op 05 October 2003 @ 15:09:
Hmz, dus ik moet dan zeker floats gaan nesten. Dat is zeg maar even ranzig als een table eromheen gooien..
Waarom? Je gebruikt ze toch precies waar ze voor bedoeld zijn?

Overigens is het n-kollommen probleem al meerdere keren met CSS opgelost. Het is dapper van je dat je het zelf wilt proberen...maar ik zou eerst eens om me heen kijken.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 16:09:
[...]

Waarom? Je gebruikt ze toch precies waar ze voor bedoeld zijn?

Overigens is het n-kollommen probleem al meerdere keren met CSS opgelost. Het is dapper van je dat je het zelf wilt proberen...maar ik zou eerst eens om me heen kijken.
n-kollommen is niet zo'n probleem, echter als je ook nog wilt dat ze allemaal uitrekken aan de hand van de hoogste div dan loop je in de problemen.
Ikzelf zal nooit kostte wat het kost proberen een bepaald design geforceerd in div's te maken - als het in tabellen makkelijker is dan gebruik ik die gewoon, en anders zet ik het design gewoon anders op met in mijn achterhoofd de mogelijkheden van de techniek.
Er is natuurlijk veel mogelijk, maar uiteindelijk loop je tegen beperkingen aan, of tegen onoverkomelijke verschillen in browser-interpretatie (bijvoorbeeld met floats). Dan kan je daar vaak wel weer allerlei hacks omheen gaan verzinnen, maar dan schiet je in mijn opinie je doel voorbij....

Intentionally left blank

Pagina: 1