Toon posts:

[win98] instalatie werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik windows instaleer krijg ik aan het eind van de instalatie te zien:

windows werk configuratiebestanden bij.
windows word nu gestart.

dan blijft dat scherm staan en gaat er linksboven een streepje knipperen.

in veilige modus kan ik wel komen maar kan het probleem daar niet vinden.

suggesties?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1) gebruik een spellingscontrole
2) er zit hoogstwaarschijnlijk een driver of programma-onderdeel in de weg waardoor de boel niet goed doorstart.

Probeer Windows eens met een bevestiging voor elke driver te laten doorstarten, en kijk dan eens wat er gebeurt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Ik had dit probleem ook op een oude bak, bleek dat windows een stuk of 5 netwerkadapters had geinstalleerd zonder benaming (dus enkel icoontje).
Na deze allemaal verwijderd te hebben en opnieuw normaal op te starten werkte het weer.
Mss dat je dus kan kijken in apparaatbeheer of dat bij jou ook het geval is.

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als je windows installeert, doe dat met zo weinig mogelijk randapparatuur (bij XP gaat dit lastig worden).

Installeer W98 zo kaal mogelijk, en ga dan als het eenmaal werkt de rest installeren.
Eerst de randapparatuur, en dan de rest van de Windowszut.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
bij de setup is er dus:

1 normaal
2 vastgelegd in logboek
3 veilige modus
4 bevestiging elke stap
5 alleen MS-dos
6 alleen MS-dos veilige modus

als ik dan optie 4 neem dan loopt ie stuk op msmouse.vxd.
http://www.nocrash.com/ncbbs/msgs/2814.shtml

Verwijderd

Topicstarter
http://freepctech.com/pc/002/files007.shtml

ik heb hier een mogelijke fix gevonden alleen ik kan hem niet gebruiken want hij herkend mijn cd rom niet in veilige modus.

wat is er mis met msmouse.vxd???

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 15:42:
http://freepctech.com/pc/002/files007.shtml

ik heb hier een mogelijke fix gevonden alleen ik kan hem niet gebruiken want hij herkend mijn cd rom niet in veilige modus.

wat is er mis met msmouse.vxd???
waar heb je dan je cdrom voor nodig ? kan ie niet op diskette ;)
en gooi in veilege modus eens je muis uit je system en dan opnieuw opstarten .

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je je eerdere link goed leest hoeft het dus niet perse je muis te zijn, maar kan het ook een ander device zijn (netwerkkaart, intern modem) wat in de weg zit.

Heb je ook al een keer alle non-essentiele hardware (netwerkkaarten, soundcard) uitgeschakeld ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 05 October 2003 @ 15:49:
Als je je eerdere link goed leest hoeft het dus niet perse je muis te zijn, maar kan het ook een ander device zijn (netwerkkaart, intern modem) wat in de weg zit.

Heb je ook al een keer alle non-essentiele hardware (netwerkkaarten, soundcard) uitgeschakeld ?
ik zou niet precies weten hoe ik dat moet doen en er is nog iets raars, want ik had hem gister namelijk al geinstalleerd en toen liep ie prima tot ik hem vandaag aan zette en dus dit probleem kreeg. ik heb hem toen geformatteerd en nu is het nog zo.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 15:54:
Ik zou niet precies weten hoe ik dat moet doen
safe mode opstarten, apparaatbeheer, nics en andere niet-noodzakelijke hardware uitschakelen of zelfs verwijderen en ook uit de PC halen.
en er is nog iets raars, want ik had hem gister namelijk al geinstalleerd en toen liep ie prima tot ik hem vandaag aan zette en dus dit probleem kreeg. ik heb hem toen geformatteerd en nu is het nog zo.
toch ergens iets inzitten wat hardwarematig niet lekker loopt.

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:30

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Heb je in je bios PnP OS aangezet? Zo ja, zet die eens uit, zo nee, zet em eens aan. Misschien conflicten met IRQ's?

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog steeds niet achter wat het probleem is en heb al verschillende dingen geprobeerd:

-Ik heb de msmouse.vxd vervangen
-Ik heb de *.vxd fix gedraaid -> http://freepctech.com/pc/002/files007.shtml
-Ik heb windows ME geprobeerd maar krijg dezelfde foutmelding.

Ik heb nu al behoorlijk wat op het net gevonden bijvoorbeeld:

http://www.nocrash.com/ncbbs/msgs/2814.shtml

http://www.eprogrammeur.n...cbdcd2218e881a1a12c1fd5a0
kan het bij mij ook een virus zijn??

Verwijderd

Topicstarter
ook met windows xp kom ik niet ver.

is er echt niemand die met hetzelfde probleem te maken heeft of heeft gehad of iemand die weet wat het is om het te kunnen verhelpen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al gedaan wat BackSlash32 voorgesteld heeft namelijk:
safe mode opstarten, apparaatbeheer, nics en andere niet-noodzakelijke hardware uitschakelen of zelfs verwijderen en ook uit de PC halen.
Als je niet zeker weet ofdat je PC virus vrij is kan je dit controleren op http://www.housecall.nl/

Zou je verder je probleem met WindowsXP verder kunnen omschrijven? Tot waar gaat het daar goed?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 07 October 2003 @ 19:54:
Heb je al gedaan wat BackSlash32 voorgesteld heeft namelijk:

[...]

Als je niet zeker weet ofdat je PC virus vrij is kan je dit controleren op http://www.housecall.nl/

Zou je verder je probleem met WindowsXP verder kunnen omschrijven? Tot waar gaat het daar goed?
uhm hij laad pas in als ik de msmouse.vxd uit zet, maar dan heb ik helemaal geen muis meer.

met xp boot hij gewoon niet. na de install dan gaat ie automatisch rebooten (zoals het moet) maar dan krijg ik als ik hem boot een zwart scherm en kan bij xp ook niet in veilige modus komen ofzo wat bij 98 en ME wel kan

Verwijderd

Topicstarter
de pc heeft een half jaar plat gestaan omdat hij niks meer deed nu heb ik een nieuwe voeding gehaald (tweedehands 230) en er in gezet. ook mijn cdrom is nieuw (van een vriend geleend). klaploper >:) . maarja ik heb ze er toen dus beide in gezet en windows 98 geinstalleerd dat ging toen goed. alleen de volgende dag kreeg ik dus te maken met dit probleem en over die virusscanner. ik kan het net niet op dus dat zal niet lukken en ik denk ook niet echt dat dit het werk van een virus is.

• elevator
  • Niet online

elevator

Aub niet je topic kicken - zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done :)

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry, het word best frustrerend om permanent F8 en del te drukken. weet er niemand een suggestie.
ik heb trouwens gister nog wat ontdekt:
als ik mijn pc eerst NTSF heb en dan formatteer neer FAT32 en er dan win98 op zet doet hij het wel. (ik helemaal blij). maar als ik dan mijn videodrivers installeer (weet niet of het daar aan ligt) en hem dan reboot hangt hij weer als gewoonlijk.

Verwijderd

lijkt me duidelijk dan.

• elevator
  • Niet online

elevator

Als *alle* data van je PC af mag, zou ik deze stappen eens proberen:

• Wis met delpart ([google=delpart.exe]) alle data eens van je PC (er gaat dan echt *alles* verloren)
• Herinstalleer Windows98 als dit lukt. Lukt dit niet, ga dan naar:
www.memtest86.com en maak de diskette en test je geheugen
• Werkt het wel, werk dan eens wat met je PC zonder deze video driver te installeren - reboot ook eens een paar keer.
• Als de PC stabiel blijft na enige tijd testten, kan je eens proberen wat er gebeurt als je je video driver installeert. Is je PC dan weer corrupt - ligt het inderdaad aan deze video driver.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie dat er geen goede schets van mijn situatie is:

• hij heeft een half jaar stil gestaan vanwege een kapotte voeding
• hij heeft een nieuwe voeding en een nieuwe cd rom
• na FORMAT van de disk met partition magic installeer ik de volgende win versies:
-windows 98
-windows ME
-windows XP
• na het kopieren van de windows bestanden start hij de computer opnieuw op en dan hangt hij
• hij hangt als ik per punt bevestig op msmouse.vxd
• als ik msmouse.vxd uitschakel en verwijder dan kom ik wel gewoon in windows alleen heb ik dan geen muis.
• bij 98 en ME kan ik wel in veilige modus komen en bij xp maakt hij de setup gewoon niet af
• ik heb de *.vxd fix geprobeerd maar die had geen zin ook het vervangen van het bestand heeft geen zin

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Doe eens een bios-update aangezien je nieuwe cdrom en voeding etc. hebt, kan het zijn dat dit het probleem verhelpt.
Gebruik in plaats van een microsoft compatible muis een logitech muis dan is msmouse.vxd niet meer nodig.
Je kan ook je muis al in dos initalizeren met een eenvoudige muis driver zoals mouse.com of mouse.exe, dan hoeft windows dat niet meer te doen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op 08 October 2003 @ 10:45:
Doe eens een bios-update aangezien je nieuwe cdrom en voeding etc. hebt, kan het zijn dat dit het probleem verhelpt.
Gebruik in plaats van een microsoft compatible muis een logitech muis dan is msmouse.vxd niet meer nodig.
Je kan ook je muis al in dos initalizeren met een eenvoudige muis driver zoals mouse.com of mouse.exe, dan hoeft windows dat niet meer te doen.
hoe initalizeer ik een eenvoudige muis driver zoals mouse.com of mouse.exe in DOS zodat ik de msmouse.vxd kan uitschakelen maar nog wel een goed werkende muis heb.

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op 08 October 2003 @ 10:45:
de voeding is tweedehands net als de cd-rom. oh ja de pc heeft ook geen verbinding met het inet. en ik heb de msmouse.vxd uit de c:/windows/system gehaald en dan hangt hij nu op een andere vxd file:S? iets van vfix.vxd!
HELP....

Verwijderd

Zoals iemand anders al zei... Probeer memtest86 eens, ik begin te denken dat je geheugen corrupt is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 08:44:
Zoals iemand anders al zei... Probeer memtest86 eens, ik begin te denken dat je geheugen corrupt is.
memtest gedraaid en geen fouten gevonden....dus...........?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 16:39 ]

Pagina: 1