Toon posts:

problemen met radeon 9600pro (screen freeze)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren een nieuwe videokaart gekocht, een sapphire ati radeon 9600 pro 128mb, en heb die toen geinstelleerd. Toen ik warcraft 3 wilde gaan spelen, freezde mijn beeld na 3 sec (was noch in het menu).
Heb toen nieuwste drivers gedownload en die geinstalleerd. Werkte NOG niet. Toen AGP drivers en directX 9B geinstalleerd en warcraft opnieuw geinstalleerd. Werkte NOG niet. Toen uit wanhoop CS gaan spelen (ben niet echt goed daarin speel al maanden niet meer) en toen liep ook DIE vast. Soms deed hij het spel wel, soms niet, maar als ik ook maar naar de videoinstellingen keek liep hij al vast (letterlijk, ik veranderde niets maar als ik naar video options scherm ging liep hij steeds vast).
hij loopt trouwens goed vast, geen alt tab of taak beeindigen mogelijk, moet reseten.
het gekke is dat 3dmark 2003 en 2001 het WEL gewoon doen en niet vastlopen zelfs niet als ik FSAA en resolutie hoog zet. ik had 3000 punten bij 2003, is dat goed??
weet iemand wat ik zou kunnen doen hieraan??
thx bij voorbaat

Mijn specs: amd athlon xp1600+, ecs K7S5A mobo, 256+128Mb ram, audigy1

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:43
oude drivers goed verwijderd?
heb je de kaart ook eens geprobeerd in een ander systeem?
als ie dit daarin ook doet zou je kunnen denken dat de kaart zelf niet goed is. en aangezien hij net nieuw is zou ik er dan mee terug gaan...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:23
Probeer het eens met 3.6 ATI catalyst. Ik had dit namelijk ook met 3.7 (nieuwe drivers)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem...
Eigenlijk alle spellen die ik probeer blijven na verloop van tijd hangen. Ben al naar winkel terug gegaan: uit hun test bleek dat er geen problemen waren...
Op de site van hardwareanalysis is een uitgebreide topic over dit onderwerp maar er is eigenlijk geen oplossing... Ik heb al diverse oplossingen geprobeerd maar niets lijkt te werken. Ik wacht nu op de 3.8 drivers van ATI en hoop dat daarmee het probleem is opgelost maar veel hoop heb ik niet....

Mayby dat iemand hier nog een oplossing voor heeft?? (alles wat in hardwareanalysis.com staat heb ik wel geprobeerd)

Ik dacht zelf nog dat het warmte probleem is: tijdens spellen wordt mijn CPU dik 60 graden (P4, 3,0 ghz)

hoopvol wachtend....

mobo: asus P4P800, 1024 ghz corsair DDR, sapphire radeon 9600 pro

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 22:01

Rashann

Zoek de hond...

Hier nog iemand met hetzelfde probleem... zie ook dit topic. Alleen is het bij mij alleen met Generals...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
hmmm misschien breng ik hem wel gewoon terug naar de winkel :( heb eigenljik niet veel tijd/zin om na hondert keer opnieuw opstarten/drivers installeren enz tot de ontdekking te komen dat hij gewoon niet goed is. Ik probeer misschien nog even winXP uit, wilde mijn pc toch sowieso formateren.

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Ik had het zelfde probleem met mijn 8500pro, echt alles uitgewisseld en elke driver geprobeerd. Schone instal enz......

Heb nu sinds gisteren een 9700Pro gekocht en alle problemen zijn over....
Denk zelf dat het probleem met de 8500 in het voltage zat!

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn AGP op 2X gezet (was 4X) en nu kan ik alles gewoon spelen zolang ik maar 640*480 blijf, hogere resolutie = freeze
Nu weet ik niet in welke richting ik het probleem moet zoeken, en weet ik ook niet wat ik nog kan proberen voordat ik de kaart terugbreng naar de winkel.
Ik kan een andere voeding inbouwen (heb nog een 500W liggen, heb nu 300W), ik kan moederbord flashen, ik kan win XP installeren ipv 98SE, en ik zou ook nog kunnen proberen de kaart in een systeem van een vriend of mijn broer of vader te zetten.
btw AGP naar 2X zetten heeft dat echt een nadeel voor de prestaties?? 3dmark 2003 haalde met 4X agp 2970 punten en met 2X agp 3058......nu is het verschil natuurlijk te klein om te kunnen oordelen dat 2X agp beter is als 4X agp maar ik kan nu ook niet echt zeggen dat het veel uitmaakt. Is dat alleen in de benchmarks of zou dat ook in prestaties van spellen zo zijn. Als die prestaties omlaag gaan is dat voor mij onaanvaardbaar en zal ik toch voorlopig mijn oude videokaart blijven gebruiken.

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:42
Ik heb ook hetzelfde probleem met Generals, ook met een Sapphire Radeon 9600 Pro ... Mss is dit kaartje de oorzaak ?

Verwijderd

nee ik denk dat het je eigen probleem is hier loopt ie stabiel met catalyst 3.7 drivers tenminste nog wel nog ff verder rommelen met wat games

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu win XP geinstalleerd en nu werkt alles perfect (behalve de grote overload van windows wizzards :P ) maar iig totaal geen problemen meer met vastlopen, screenfreeze enz enz, en 50 3dmark punten meer als eerst :P

• CathodioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-01 10:48
Ik heb een Connect3d 9600 Pro en ook met deze kaart hebbik standaard na een paar minuten een freeze bij bijvoorbeeld Tron2 of Chrome. Uiterst iritant... weten jullie wat ik hier aan kan doen?

"Never underestimate the power of stupid people in large groups!"

Pagina: 1