Toon posts:

[C] Ingewikkelde programma met arrays

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een C programma maken waarbij gebruikt gemaak wordt voor arrays. Het is een array van 5 x 5 integers. Het programma vraagt de gebruiker 5 cijfers per toets. Er zijn 5 toetsen. Aangezien er 5 cijfers zijn per toets, zijn er 5 scholieren waarvan de cijfers verwerkt moeten worden. Er zijn 2 dimensies dus, toets en scholier.

Nadat de cijfers zijn ingevoerd, dmv arrays, moeten ze dus verwerkt worden. Alle cijfers voor elk van de 5 scholieren moeten bij elkaar opgeteld worden en ook moet daarna het gemiddelde van die 5 cijfers gemaakt worden per scholier.

Voorbeeld: scholier1 heeft een 5 5 5 5 5 gehaald voor respectievelijk toets 1 t/m 5, dan is zijn totale score 25, maar zijn gemiddelde een 5.

Maar voor docenten moet het programma ook handig zijn. Het moet wat statistische gegevens geven voor hoe hun leerlingen het hebben gedaan als groep. Dus de gemiddelde, de laagste score en hoogste score moeten weergeven worden.

Wat is de eenvoudigste manier om dit aan te pakken? Ik zou graag wat tips (strategie) van jullie willen horen...

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Wat is hier ingewikkeld aan? :?

C:
1
int    Scores[5][5];

Misschien een keer een boek kopen? :/

Professionele website nodig?

Verwijderd

Je moet gewoon een 2d array aanmaken. Maar ik denk dat je hier zelf ook nog wel snel uitkomt. Met een beetje gepruts heb je dit ook zonder onze hulp snel in elkaar.

Vertel even hoe jij het al gedaan hebt!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ben je een schoolopdracht aan het doen ofzo?? Volgens mij mogen we hier niet op reageren volgens de policy...

Maar ik ben de kwaadste niet. Dit is volgens mij echt heel simpel. Tis jaren geleden voor mij dat ik geprogrammeerd heb dus schiet me maar af als onderstaande onzin is :+ (dit is dus in denktaal he ;)):

maak array[i][j]

i=waarde 1-5 (scholier)
j=waarde 1-10 (cijfer)

dus voor 3e cijfer van 2e scholier: array[2][3]=waarde

gemiddelde scholier 2: tel alle waarden [j] op waar [i]=2

• curry684

curry684

mikejarod schreef op 05 October 2003 @ 13:46:
Ben je een schoolopdracht aan het doen ofzo?? Volgens mij mogen we hier niet op reageren volgens de policy...
offtopic:
Huiswerk is tegenwoordig welkom zolang het maar aan de rest van de policies voldoet: dus geen script requests, geen 'debugmijncodeeens', voldoende eigen inzet en eigen vooronderzoek

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

mikejarod schreef op 05 October 2003 @ 13:46:
dus voor 3e cijfer van 2e scholier: array[2][3]=waarde
Dit is het 4e cijfer van de 3e scholier. :)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit is het 4e cijfer van de 3e scholier. :)
Ok bij deze ben ik dus al afgeschoten ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

curry684 schreef op 05 October 2003 @ 13:51:
voldoende eigen inzet en eigen vooronderzoek
[/quote]
Die kan ik hier niet bespeuren :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• curry684

curry684

Exirion schreef op 05 October 2003 @ 13:56:
[...]
Die kan ik hier niet bespeuren :Y)
Nee ik hoopte nog even dat ik fout gelezen had en het probleem echt veel complexer was, maar blijkbaar was ik te hoopvol :D

Dicht dan maar :z

[ Voor 6% gewijzigd door curry684 op 05-10-2003 14:01 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.