[server specs]

Pagina: 1
Acties:

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03 00:07

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Ik ben aan het overwegen een server te kopen. Op www.servers.nl (het bedrijf waar ik nu al een virtual server heb) staan een aantal servers.

Ik neig voor de bovenste te kiezen met de upgrades dat hij DUAL P3 1 GHz en 2x512 MB heeft.

De gebruikelijke vraag: Is dit wat? Of heeft iemand een betere suggeste (op die pagina of ergens anders)?

Mvg,

Jurgen

PS: Als je niet wil klikken naar servers.nl, maar wel je mening wil geven over de specs, graag, hier zijn de specs van het ene systeem dat ik bedoel:
2x P3 1 Ghz
2x 512 MB SDRAM (PC133)
1x 40 GB IDE (7200 rpm)
LSI53C875 (Raid 1)
En dat alles in 1U

edit:
Titel vergeten uit te breiden, sorry!

[ Voor 5% gewijzigd door Jurgle op 05-10-2003 13:26 ]

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Tsja, het hangt ervan af wat je ermee wilt doen natuurlijk he ;)

zie trouwens ook --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. --- :)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat niemand je een fatsoenlijk advies kan geven als je ons niet vertelt wat je ermee wil gaan doen.

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 111% gewijzigd door Dre op 10-11-2012 17:57 ]

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
OK, het wordt een server die websites in optimized PHP gaat runnen. Met MySQL en een SMTP server. En verder de standaard meuk die beschikbaar is om data te scannen, loggen, configgen en bijv een POP3 server.

Het aantal sites zal in het begin zo'n 5 zijn. Op mn laptop test ik het systeem (de software waar elke site op gaat draaien) en kom ik gemiddeld aan de 0,5 seconde genereertijd per request (P4 2,4 GHz, 2x265 DDR).

edit:

[quote]awaarle schreef op 05 October 2003 @ 13:28:
nee joh met jou bezoekers aantal zal ik als ik jou was een pentium 4 3200 mhz kopen[/quote]

?? Even voor de duidelijkheid: het gaan niet om www.jurgle.nl

[ Voor 31% gewijzigd door Jurgle op 05-10-2003 13:39 ]

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 100% gewijzigd door Dre op 10-11-2012 18:01 ]

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
OS wordt mn volgende vraag ;) Nee, gaat waarschijnlijk GENTOO linux worden (optie 2 is 'gewoon' RedHat).

Dataverkeer en bezoekers zijn onzeker maar het is niet onwaarschijnlijk dat het over een half jaar zo'n 150 MB per dag (vooral door download, dus nauwelijks PHP/SQL processing time). Het aantal bezoekers wordt ook op die termijn geschat op zo'n 4000 hits per dag (daar zit de PHP/SQL).

MySQL db: omvang zo'n 70 tabellen per database (5 databases in begin) met een omvang van zo'n 3 MB per database

[ Voor 10% gewijzigd door Jurgle op 05-10-2003 13:48 ]

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 14:24
Uit persoonlijke ervaring weet ik dat een dual 1Ghz systeem met maar genoeg ram gemakkelijk 200 kleine websites kan draaien... het ram is nodig voor gebruikers (2Mb per gebruiker (apache)) en voornamelijk voor grote MySQL databases... De hoeveelheid websites en grote van jouw databases kunenn hierdoor gemakkelijk draaien op deze server... Ook gedeeltes van tweakers.net draaien nog op langzame processoren ;)

Hoop je hierbij genoeg geinformeerd te hebben ?!?

edit:

Als eigen server zou ik geen GENTOO kiezen dit omdat het updaten van een systeem nogal veel tijd kost (meeste progs worden op het systeem zelf gecompileerd dat wil je niet doen met apache ;))... Debian heeft de beste ondersteuning voor servers en is het meest veilige.. Red Hat heeft een nieuwe commerciele policy, het stopt de ondersteuning van de huidige versie als er niet voor betaald wordt.

[ Voor 34% gewijzigd door Daniel304 op 06-10-2003 09:43 ]

Pagina: 1