Toon posts:

van buitenaf op VPN wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Gisteren VPN ingesteld, momenteel over mijn LAN helemaal werkend (met IP 10.0.0.158) maar van buitenaf kan een kennis van mij geen verbinding maken.

Is er iemand die weet wat ik fout doe..

Mvg< jochem

Verwijderd

wat dacht je van wellicht eerst eens wat meer info geven over je pc('s) en verbinding e.d.?
welk OS, enz.. hier kunnen we nix mee

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:07
Lees het grote pportmappingsverhaaltje eens, en probeer eens of het wel werkt als je op je router DMZ instelt, oftwel het server ip adres bij een speedtouch.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 13:07:
Is er iemand die weet wat ik fout doe..
Ja ... je topictsart :/
Hier kunnen we toch totaal niets mee.
Kom eerst maar eens met meer, veel meer info.

We zijn hier geen helpdesk die gaan zitten raden wat er allemaal mis zou kunnen zijn bij jou.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Alright hier meer informatie,

ADSL modem = Speedtouch 510

Ik heb op een van m'n PC's windows 2003 enterprice geinstalleerd, en het hele VPN verhaal geinstalleerd, een extra login actief gemaakt genaamd Bearfeet met bijbehorende wachtwoord.

de gehele inlog procedure werkt wel wanneer ik vanaf een 2e PC op dezelfde HUB ik ga loggen, en ik vermoed dan ook dat ik ipv over het internet gewoon rechtstreeks inlog op de server. nu wil ik een vriend van me toegang geven tot een map op mijn server, maar hij komt er vanaf zijn computer thuis niet in bij mij op de server.

de server hangt aan IP adress 81.68.206.84

IP address netwerkkaart server: 10.0.0.158

IP address netwerkkaart van mijn eigen XP machine 10.0.0.157

Ik hoop dat jullie mij een beetje verder op weg kunnen/willen helpen, mocht er nog aanvullende info nodig zijn dan hoor ik het graag dan zal ik die gelijk posten.

Mvg, Jochem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in het modem tevens het server adress op 10.0.0.158 gezet en handmatig nog een mapping van outside 0.0.0.0 port 21 naar inside 10.0.0.158 port 21 gemaakt.

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
vpn over poort 21? heb je dat zelf zo ingesteld? is standaard niet zo in elk geval.
en luisterd je vpn inbel server ook op het publieke ip? het kan zijn dat je dat apart moet aangeven.

I wish I had a cool signature like everybody else

Verwijderd

Als je nou aan zulke capriolen begint, zorg dan eerst dat je juiiste informatie hebt over wat je wilt gaan doen.

Dat jou vpn server werkt is duidelijk zat, omdat je zelf in je netwerkje in kunt loggen...

Waar het fout gaat is bij je router, de alcatel 510(i)

Je moet het zo zien:
-jij wilt dat een applicatie (je vpnserver) ook van buitenaf te gebruiken is.
-Zou het niet logisch zijn dat alle inkomend verkeer (dus ook dat van je maat zn vpnclient) standaart word geblokt...
-dus: standaart word het een en ander geblokt in je router, nl die inkomende tcp poort 1723 en het uitgaande protocol GRE (47)
-je zult dit handmatig in moeten stellen in je router dat deze 2 services WEL met de buitenwereld (lees: van buiten naar binnen) mogen communiceren

Kijk voor de details:

Het Grote Poortmappingsverhaal

Succes en de volgende keer eerst ff de faq bekijken, dan zoeken (had je dit maby gevonden: VPN server achter tweaked alcatel modem.) en dan duidelijk formuleren...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:07
Niet kicken binnen 24 uur, laat staan binnen een kwartiertje 8)7 Die mapping is voor je ftp servertje neem ik aan? Verder is je FTP onbereikbaar, dus ik denk dat je of het verkeerde ip gebruikt hebt of je hebt gewoon de verkeerde mappings gemaakt, of je hebt niet op save all gedrukt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mannen, ik heb poort 1723 van buiten naar binnen opengezet, kan iemand checken of het servertje bereikbaar is op 81.68.206.84

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 17:23:
Bedankt mannen, ik heb poort 1723 van buiten naar binnen opengezet, kan iemand checken of het servertje bereikbaar is op 81.68.206.84
nope, zit potdicht. zelfs pingen wil niet
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 16:42:
windows 2003 enterprice geinstalleerd,
lol @ woordspeling! zelf bedacht? dat kon wel eens hele grote worden...

Verwijderd

je moet ook het GRE protocol mappen naar je servert...

Dat doe je door in telnet in te vullen bij: protocol= 47
geen poortnummers invullen, werkt niet bij gre.

Sorry voor mijn euhm... boze? post:)

Suc6
Pagina: 1