• moeizaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04-2024
http://europe.cnn.com/2000/TECH/space/12/01/mars.surprise/

Two red planet scientists who found evidence of recent water flows on Mars will soon present "their most significant discovery yet," NASA said Friday.

Krijg al kriebels in mijn buik als ik zoiets lees >:)

Signature?

Verwijderd

Hieronder het officiele persbericht:
Donald Savage
Headquarters, Washington, DC December 1, 2000
(Phone: 202/358-1727)

Mary Hardin
Jet Propulsion Laboratory, Pasadena, CA
(Phone: 818/354-0344)

NOTE TO EDITORS: N00-058

MAJOR MARS DISCOVERY TO BE ANNOUNCED AT DEC. 7 SCIENCE BRIEFING

Imaging scientists Dr. Michael Malin and Dr. Ken Edgett from
NASA's Mars Global Surveyor spacecraft will present what they
describe as their most significant discovery yet at a Space
Science Update at 2:00 p.m. EST on Thursday, Dec. 7. Their
findings are being published in the December 8 issue of Science
Magazine.

This science update will be held in the James E. Webb Auditorium
at NASA Headquarters, 300 E St., S.W., Washington, DC, and will be
carried live on Telstar 5, transponder 11. The Ku-band satellite
is located 97 degrees West longitude with a downlink frequency of
11929 MHz, vertical polarity.

Please note that, due to coverage of the ongoing Shuttle mission,
NASA Television does not expect to carry this briefing, and two-
way question-and-answer capability from agency centers will not be
available.

Participants will be:
* Dr. Ed Weiler, Associate Administrator for Space Science, NASA
Headquarters, Washington, DC., will be panel moderator.
* Dr. Michael Malin principal investigator, Mars Orbiter Camera on
NASA's Mars Global Surveyor spacecraft at Malin Space Science
Systems (MSSS), San Diego, CA.
* Dr. Ken Edgett, staff scientist at MSSS.
* Dr. Jim Garvin, Mars Exploration Program Scientist at NASA
Headquarters.
* Dr. Ken Nealson, director of the Center for Life Detection at
NASA's Jet Propulsion Laboratory, Pasadena, CA.

- end -
-Desecrator

Verwijderd

Dit klinkt misschien als onzin maar zou het eigenlijk niet mogelijk zijn om een raket met atoombommen aan boord Mars ff te raken op de plekken waar ze denken dat er water zit?

Verwijderd

Nou...mogelijk is het waarschijnlijk wel, als wij mensen op de maan kunnen zetten dan kunnen we zeker Mars wel raken. Maar ik denk dat dat niet zo simpel wordt als jij het nu stelt.

- Als jij een atoombom op Mars dropt op een plek waar jij denkt dat water is dan vervuil je het hele gebied (en je water!!! als dat er blijkt te zijn!!!) direct met een enorme hoeveelheid straling. Dan kun je een succesvol basecamp op grond van dat water wel vergeten de eerste paar duizend jaar.

- Wat dacht je van de morele bezwaren? Na het inzetten van de kernbom in Japan in WOII hebben heel veel mensen gezegd: "Dit nooit weer" Nu weet ik wel dat Mars een heel end van je bed is maar toch zou ik het idee niet fijn vinden zelf. En ongetwijfeld een heleboel mensen met mij.

- Wat voor garantie dat als je kernbommetje raakt dat dan het water aantoonbaar is? Voor hetzelfde geld wordt alle water direct verdampt door de explosie en de hitte. Wat je dan overhoudt is een enorme stofwolk. Je moet je realiseren dat je in de buurt van die explosie geen meetapparatuur kunt neerzetten want dat wordt toch vernietigd en alleen met sattelieten in een baan om Mars bekijken of er water is...ik weet het niet.

• moeizaam
Eigelijk vind ik de hele reactie's een beetje droog !!

Zodra er een kolonie op Mars is, zal ik er zeker gaan wonen.
Kan ik me bij deze alvast inschrijven voor de woonkrant ? Wil graag een 3/4 kamerwoning op Hoofdstraat 13 !
Toekomstig Adres:
J. Janssen
Hoofdstraat 13
1010 AA NASA-city
Planet-Mars

Wat een heerlijk gevoel zal je hebben als je dan een paar weken op vakantie zal mogen naar Spanje !

Signature?

• moeizaam
Op zondag 03 december 2000 23:12 schreef Single Guy het volgende:
Dit klinkt misschien als onzin maar zou het eigenlijk niet mogelijk zijn om een raket met atoombommen aan boord Mars ff te raken op de plekken waar ze denken dat er water zit?
Als ik heel eerlijk ben, vraag ik me eigelijk af of er niet een kernbom op jou gegooid moet worden.
Waar denk je dat de 8 miljardste mens geboren gaat worden ??
In dat overbevolkte landje van ons ?
Kom maar binnnen allemaal. Ik heb liever dat ze onder het landgestel van een Spaceshuttle gaan zitten.

Signature?

• moeizaam
Op zondag 03 december 2000 23:12 schreef Single Guy het volgende:
Sorry hoor, ik ken der effe niet over uit !
Door wat voor mongolen denk je dat dat er een Nuke op Nagasakie is gegooid !

Effe kijken of de Duitsers bang worden !
Poef, paar honderd duizend mensen minder !

Hoe kan je het neerzetten, als ik er langer dan 30 seconden over nadenk, krijg ik tranen in mijn ogen !!!!!

Signature?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:12

BrZ

Op dinsdag 05 december 2000 01:42 schreef moeizaam het volgende:

[..]
Sorry hoor, ik ken der effe niet over uit !
Door wat voor mongolen denk je dat dat er een Nuke op Nagasakie is gegooid !

Effe kijken of de Duitsers bang worden !
Poef, paar honderd duizend mensen minder !

Hoe kan je het neerzetten, als ik er langer dan 30 seconden over nadenk, krijg ik tranen in mijn ogen !!!!!
OK, ik ben het met je eens dat het belachelijk is wat hij zei, maar als je commentaar hebt moet het wel kloppen ;) Nukes in Japan in WO2 haden niets met de Duitsers te maken namelijk (okok, indirect wel...)

Verwijderd

btw
die nukes waren niet eens het ergste, ooit gehoord van het bombardement op dresden?
met "conventionele" bommen (dus geen nukes)
meer slachtoffers dan nagasaki in een groot tapijtbombardement.
vele malen meer zelfs

Verwijderd

hallo, we gaan een beetje offtopic.

En je hebt helemaal geen bommen nodig als je er ook met 1000 andere technieken achter kan komen of er water zit of niet.
Betje naieve opmerking waar iedereen op doorgaat.
en moeizaam; moest je bij E.T. ook huilen?

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De woede van sommige mensen over het idee om een atoombom op Mars te gooien verbaast me een beetje.
Natuurlijk is het een stom idee om een atoombom op Mars te gooien..zoals al is gezegd verpest je hiermee waarschijnlijk zo veel dat een ruimtestation daar nog moeilijker wordt.
Alleen ik zie de link niet met de WO II. In de WO II hebben atoombommen dood en verderf gezaaid. Toen is er inderdaad een grote afkeer ontstaan en gelukkig zijn die dingen niet opnieuw gebruikt. (tenminste tot nu toe) Alleen op Mars wonen geen mensen. Dus een vergelijking met Nagasakie vind ik niet op z'n plaats..en zelfs een beetje wrang.
Het zou betekenen dat je ook niet meer je vlees mag snijden met een vleesmes, omdat daar ook wel moorden mee zijn gepleegd.

Ik heb ook wel verhalen gelezen dat men kernraketten wil gebruiken om de aarde te beschermen wanneer er een astroide op ons af komt. Ik denk dat er dan in eens een stuk minder bezwaar is tegen een nucleaire middelen...

Iets totaal anders..
Ik heb het artiekel even doorgelezen waarover deze topic gaat. Ze zeggen ontdekt te hebben dat er water heeft gestroomd "in een receng geologisch verleden"

"which they said strongly suggested that water flowed near the surface of Mars in its recent geologic past"

Wat ik me dan afvraag: Wat verstaat men onder recent geologisch verleden? Dat zijn toch ook nog wel miljoenen jaren?

Verwijderd

anywho, weer ontopic, misschien is dit gewoon het perfecte startschot voor terraformatie!
ff wat fijne bacterien strooien die in de martiaanse omgeving kunnen leven
zorg met genetische manipulatie dat ze mooi zwart zijn en zo het albedo van mars een beetje verhogen , en ervoor zorgen dat ze wat CO2 uitblazen.
en dan na een paar decennia eens kijken of mars er nog leuk uit ziet :)

en dat niet nukes gebruiken , is vanwege de straling / fallout etc.. je wil toch wel op mars wonen of niet?

Verwijderd

[voorspel mode]

de bekendmaking van de geleerden gaat luiden
"there is still flowing water on mars"

[/voorspelmode]

ja en dat wasset dan :z

Verwijderd

nog beter ..
er is geen bekendmaking geweest :?
behalve dan die van sediment afzetting veroorzaakt door stromend water

maar om dat de belangrijkste mars ontdekking te gaan noemen :?
Pagina: 1