Catalyst vs. Omega drivers

Pagina: 1
Acties:

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
met de catalyst driver zat ik ronde de 18045 3D marks (2001SE build 330)

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6991713

nu heb ik Omega drivers erop gezet (2.4.7.8A)en nu heb ik ineens nog maar 12266 :'( ;(

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7074568

hoe is dit mogenlijk? heb me laten vertellen dat de omega leen maar sneller zou zijn

GPU en Mem: 391.50 Mhz & 344.25 Mhz

wie weet het en wil het delen :)

thnx

Met Vriendelijke Groet,

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:10
Omaga maakt spellen sneller, geen syntetische benchmarks.

Verwijderd

Omega drivers zorgen voor warmere kleuren en betere effecten. Sorry, allles wordt alleen maar mooier. Dus automatisch ook langzamer.

Ik zelf gebruik omega, omdat ik er qua snelheid niet veel van merk, maar visueel wel.

Mijn mening ;)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mwah, omega was in eerste instantie bedoeld om spellen mooier te maken níet sneller...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Omega drivers zijn als eerste gericht op beter/mooier beeld dan pure snelheid. Dat de score wat lager is kan dus best kloppen, maar zo'n groot verschil als bij jou is niet normaal. Weet je zeker dat je niet verder instellingen aangepast hebt? Verwijder de drivers eens goed en installeer dan die Omega driver nog eens :)

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 19:13
Er staan gewoon een paar instellingen anders, maar Omega drivers geven inderdaad mooi beeld, maar wel een beetje langzamer (logisch).

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:51

MaDLiVe

.-Observer-.

Staat bij de omega drivers fsaa en ansio niet standaard vrij hoog? Dat zou je grote performance decrease verklaren.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Ik denk ook dat je FSAA en Anisotropisch Filtering settins vrij hoog staan, dan wil je score idd niet zo hoog uitvallen jah :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15

Maxow

Hidden Sound System

zou er iemand screenies kunnen posten van het kleurverschil (in spellen)?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

PROnline schreef op 05 October 2003 @ 12:23:
Omaga maakt spellen sneller, geen syntetische benchmarks.
Omega maakt het juist langzamer omdat er meer eyecandy gebruikt wordt. Overigens heb ik de Omega drivers eens geprobeerd en ben weer snel terug gegaan naar de Catalyst. Verschil was echt nauwlijks / niet te zien.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• RonaldMade
  • Laatst online: 15-08 19:20
Pollewob schreef op 05 October 2003 @ 12:25:
Omega drivers zijn als eerste gericht op beter/mooier beeld dan pure snelheid. Dat de score wat lager is kan dus best kloppen, maar zo'n groot verschil als bij jou is niet normaal. Weet je zeker dat je niet verder instellingen aangepast hebt? Verwijder de drivers eens goed en installeer dan die Omega driver nog eens :)
Daar merk ik niets van, de kwaliteit wordt bij mij Radeon 9500, 128MB er alleen maar slechter door...

bizar :X

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Het antwoord, omega forceert 32 bits Z-buffer in d3d, kijk maar in de d3d settings onder compatibiliteit.

In 3DMark2001 heeft dit effect, maar in veel games kan je maar tot 24 bits.

Voor de rest ben ik er nog niet achter in welke mate het IQ nou beter wordt ?

[ Voor 18% gewijzigd door edward2 op 05-10-2003 21:39 ]

Niet op voorraad.

Verwijderd

aha en is die driver ook voor me 9600 pro?

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

het zijn aangepasten catalyst drivers, dus die kunnen ook op een 9600 pro... Maar dat is natuurlijk wel iets dat je vrij makkelijk in de search kunt vinden he?
Pagina: 1