Ik heb een vreemd probleem. Niet omdat het mij overkomt en ik er niet helemaal uit kom maar omdat dit fenomeen ook op de machine van mijn vrouw zich voordoet.
Wij gebruiken beiden WinXP, Ik op een Dell 8100 en zij op een zelfbouwmachine met o.a. een Asus mamaplank en P4-2,4HT proc.
Mijn vrouw is nogal secuur in het installeren van software, m.a.w. ze knalt er niet zomaar iets op omdat dat wel aardig lijkt.
Ik daarintegen ram software op mijn doosje als ik denk dat dat wel handig is.
Het 'probleem':
onze systemen blijken voorkeursinstellingen niet meer te kunnen vasthouden.
Voorbeeld:
Als ik IE of Windows explorer open, opent deze altijd in een klein venster.
Als ik deze groter sleep of maximaliseer en daarna afsluit en weer open zou je verwachten dat deze in de laatst gebruikte vorm weer naar boven zou (moeten) komen.
Dat doen onze machines dus niet. Ze openen altijd weer in de 'oude' situatie (klein venster).
Ook bijvoorbeeld (in windows explorer) kan men de status balk aanzetten.
Dit kan ik dus iedere keer opnieuw doen; Windows onthoud het gewoon niet.
Een ander gek fenomeen is dat plaatjes niet goed getoond worden (in mijn geval zowel in IE als in Opera 7.2). Als ik naar avatars van verschillende tweakers kijk dan lijkt het bij sommigen op een zeer slecht opgeslagen gifje waar men geprobeerd heeft deze transparant te maken.
Ook de smilies (zoals
) tonen bij mij alleen de oogjes). Niet bij alle smilies maar (in geval van Tweakers) alleen de
en 
Andere plaatjes/foto's worden soms maar voor de helft geladen (en dan kan ik op refresh klikken wat ik wil - systeem houdt het langer vol dan ik).
Ik zit al te denken aan een fresh WinXP install maar vind dat eigenlijk weer zo rigoreus. Beide systemen zijn verder stabiel en snel. Het is alleen dit soort vreemd gedrag (waar je je op gegeven moment zo aan gaat ergeren).
Mijn vraag:
Klinkt dit voor iemand bekend? En weet hij/zij wat er aan gedaan kan worden?
(en eventueel wat ik er aan kan doen om het te voorkomen - ik weet nog steeds niet wat de oorzaak is).
Wij gebruiken beiden WinXP, Ik op een Dell 8100 en zij op een zelfbouwmachine met o.a. een Asus mamaplank en P4-2,4HT proc.
Mijn vrouw is nogal secuur in het installeren van software, m.a.w. ze knalt er niet zomaar iets op omdat dat wel aardig lijkt.
Ik daarintegen ram software op mijn doosje als ik denk dat dat wel handig is.
Het 'probleem':
onze systemen blijken voorkeursinstellingen niet meer te kunnen vasthouden.
Voorbeeld:
Als ik IE of Windows explorer open, opent deze altijd in een klein venster.
Als ik deze groter sleep of maximaliseer en daarna afsluit en weer open zou je verwachten dat deze in de laatst gebruikte vorm weer naar boven zou (moeten) komen.
Dat doen onze machines dus niet. Ze openen altijd weer in de 'oude' situatie (klein venster).
Ook bijvoorbeeld (in windows explorer) kan men de status balk aanzetten.
Dit kan ik dus iedere keer opnieuw doen; Windows onthoud het gewoon niet.
Een ander gek fenomeen is dat plaatjes niet goed getoond worden (in mijn geval zowel in IE als in Opera 7.2). Als ik naar avatars van verschillende tweakers kijk dan lijkt het bij sommigen op een zeer slecht opgeslagen gifje waar men geprobeerd heeft deze transparant te maken.
Ook de smilies (zoals
Andere plaatjes/foto's worden soms maar voor de helft geladen (en dan kan ik op refresh klikken wat ik wil - systeem houdt het langer vol dan ik).
Ik zit al te denken aan een fresh WinXP install maar vind dat eigenlijk weer zo rigoreus. Beide systemen zijn verder stabiel en snel. Het is alleen dit soort vreemd gedrag (waar je je op gegeven moment zo aan gaat ergeren).
Mijn vraag:
Klinkt dit voor iemand bekend? En weet hij/zij wat er aan gedaan kan worden?
(en eventueel wat ik er aan kan doen om het te voorkomen - ik weet nog steeds niet wat de oorzaak is).
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)