Toon posts:

XP en opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ff een vraagie. Heb al gezocht, maar geen zinnig antwoord gevonden.

Als ik XP opstart blijft ie ongeveer een minuut lang hangen bij het opstarten. Je ziet de taakbalk en het bureaublad al wel, alleen duurt het ongeveer nog een minuut, waarbij ie (voor me gevoel) helemaal niks uitvoerd...

Iemand een idee?

Zit wel op een netwerk aangesloten, gebruik Norton Antivirus.

Intel PIV 2,66 GHz
512 MB DDRam
NVIDEA GEforce FX 5200 128 MB Ram

Bij het opstarten wordt verder nog MSN en Zonealarm geladen en heb net nog wat uitgezet bij het opstarten...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Norton Antivirus wil nog wel eens voor een vertraging zorgen bij het opstarten, maar zal zeker niet het enige zijn, 1 minuut is wel erg lang.

Verwijderd

Als je de netwerkkabel eruit trekt, en dan opstart, juist hetzelfde?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Probeer eens Bootvis en kijk wat er zo lang duurd om te laden.....

En je zit op een netwerk, heb je toevallig 2 netwerk kaarten waarvan je er 1 niet gebruikt? Dan moet je die ff uitschakelen. Had ik zelf ook last van :+

Xbox Live ID:Notna8310

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Notna schreef op 05 oktober 2003 @ 12:04:

En je zit op een netwerk, heb je toevallig 2 netwerk kaarten waarvan je er 1 niet gebruikt? Dan moet je die ff uitschakelen. Had ik zelf ook last van :+
dat is dan een dhcp server waar die op wcht .. zelf een ip invullen zou dan genoeg moeten zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 05-10-2003 12:08 ]

Iperf

Verwijderd

Ik heb hetzelfde als ik windows XP opstart en als het netwerk actief is(=als andere pc ook aanstaat)

Je wordt gewoon automatisch aangemeld.

Verwijderd

Ik heb ook wel eens gehad dat het echt super lang duurde. opnieuw mijn audio drivers en video drivers geinstalleerd en toen deed ie het weer zoals voorheen

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op 05 October 2003 @ 12:04:

Naja, het maakt niet uit of die andere pc wel of niet aanstaat, het duurt altijd lang. Maar ik gaat het allemaal ff testen...:)

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Naja, ff wat tests uitgevoerd (virusscanner uit, werkte snel, aan, ook snel, andere pc aan, nog steeds snel).

Btje vreemd. Het lijkt wel alsof me pc er alleen last van heeft als ie nog koud is zeg maar, dus een tijdje uitgestaan heeft...het klinkt heel vreemd natuurlijk...

Zou ik die DCHP instelling kunnen veranderen eventueel?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Tijdens het opstarten staat ie even stil en dan komt msn en zonealarm enz. in het scherm en kan ik aan de slag. Zeer storend en voor je idee onnodig. Is er al iemand uit waardoor dit komt. Ik zal bootvis eens runnen en posten wat er lang duurt!!
Pagina: 1