Toon posts:

Wie weet wat een 22" Iiyama Visionmaster 510 (A201HT) kostte

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet wat een 22" Iiyama Visionmaster 510 (A201HT) kostte eind 2000?

Ik moet voor een klant een bon maken eind oktober 2000 zodat hij nog steeds in zijn garantie zit!

Ik kan die bon nergens meer vinden !?!?!? in mijn boekhouding.
Let op! Dit is géén fraude / legaal / echt waar! :(

Mijn klant zou erg geholpen zijn als iemand ons kan helpen.

Ik heb al geprobeerd via google de prijzenlijst te zoeken maar dat lukt niet!

Als iemand weet wat hij voor zijn 22" monitor betaald heeft destijds en evt nog bij wie weet ik ongeveer wel WAT VOOR EEN PRIJS IK ER AAN KAN HANGEN.

Ik weet precies wie de distributeurs zijn en dus ook de kleine prijsverschillen in de groothandel. :(

marc

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Weet die klant zelf niet meer dat hij betaald heeft ofzo??

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Die bon is toch die klant z'n verantwoordelijkheid? Volgens mij zit er bij Iiyama ook een registratie kaart en die heeft hij voor het gemak ook maar niet ingevuld/opgestuurd?

Overigens kun je van alles op die bon zetten. Het zou Iiyama niet uit mogen maken tegen welk bedrag je die monitor verkocht hebt.

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zit op dit moment naar dezelfde kijkbak te kijken. Dit ding heeft me in (ik meen feb 2001) 2250 gulden gekost.

Ik ga het bonnetje even voor je zoeken voor de datum, die weet ik niet meer zo uit mijn hoofd.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb hier toevallig een oude computertotaal liggen uit febr. 2001 (bijna zelfde periode dus) eb daar kost ie op de prijslijst van alternate 1839 gulden. Das wel EX. BTW zie ik nu staan... dus dat wordt 2188 gulden.

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 05-10-2003 11:23 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 11:00

Swerfer

Hmm...

Bij de importeur waar je hem zelf gekocht hebt navragen wat je er toen voor had betaald, en dan het bedrag verhogen zoals je het normaal ook zou doen bij verkoop artikelen.

Had je maar één zo'n monitor te koop staan? Anders zouden er nog meer bonnen moeten zijn in je boekhouding. Heb je zelf geen oude prijslijst meer? Slechte boekhouding dan...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply waar ik niks aan heb!

Ja het is de verantwoordelijk van de klant!

Nee hij weet niet wat hij gekost heeft!

Als zij een monitor verkopen aan distributeurs voor dfl. 3000,= en ik zet dfl. 2500 op de rekening sta ik voor lul.

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb die toen die net uitkwam voor 2500 gulden gekocht. Maar dat was dus al ietsje eerder. Ik denk dat je tussen de 2200 en de 2500 gulden moet denken.

[update] Net ff gekeken op mijn bon. Op 10-6-99 kostte hij mij 2495 gulden [/update]

[ Voor 23% gewijzigd door 3xhaas op 05-10-2003 11:26 . Reden: update ]

Verwijderd

Dat maakt toch geen fuck uit?? AL schrijf je er 5000 gulden op!
Het bedrag is niet van belang voor de garantie !

Sterker nog, volgens mij heb je voor het claimen niet eens de aankoopbon nodig, want dat is JOU verantwoording als leverancier... toch?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 11:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
swerfer

ga je nest weer in aub en val mij niet lastig.

als jij bij mij met dit probleem zou aankomen zou jij ook maar al te graag hebben dat ik je hiermee zou helpen.

bedankt alvast voor de mensen die wel nuttige info hebben!

• Palomar
  • Niet online
[edit]

[ Voor 95% gewijzigd door Palomar op 05-10-2003 11:28 ]

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

Het bedrag is wel makkelijk voor zijn boekhouding. Als ze een keer komen controleren bij hem en ze missen wat geld. Dan heeft ie een probleem

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Wolvie Iiyama geeft pick-up & return garantie, maar daarvoor dient de klant wel of de bijgeleverd garantiekaart invullen of zijn bon tw bewaren. En het lijkt me trouwens heel logisch dat je zonder bon geen garantie meer hebt. Anders kun je heel makkelijk gaan frauderen.

Verwijderd

Topicstarter
de belasting is 3 maanden geleden al geweest voor 2000, 2001 & 2002 dus maken jullie je nou géén zorgen over mijn boekhouding.

Hebben jullie iets tegen mij ofzo met al dat gezeik.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 11:27:
swerfer

ga je nest weer in aub en val mij niet lastig.

als jij bij mij met dit probleem zou aankomen zou jij ook maar al te graag hebben dat ik je hiermee zou helpen.

bedankt alvast voor de mensen die wel nuttige info hebben!
En jij denkt dat op deze flamerige manier mensen je nog willen hebben. Ik denk dat je het dan mooi fout hebt.

het is hier geen helpdesk, wees blij dat er mensen met je mee denken en de moeite doen om je te helpen.

* TERW_DAN kan zijn bonnetje niet meer vinden overigens... ligt ergens achterin de kast vermoed ik :X

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag iets normaals, het enige wat ik doe is proberen iemand te helpen met zijn monitor en 7 van de 10 reply's krijg ik met commentaar en bijdehand gedoe over mijn boekhouding.

ik heb géén kater dus ik heb niet zo'n goede morgen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 11:29:
de belasting is 3 maanden geleden al geweest voor 2000, 2001 & 2002 dus maken jullie je nou géén zorgen over mijn boekhouding.

we hebben (nog?) niks tegen je, we concluderen alleen maar wat feiten

en tja, je vraagt ook een beetje om deze reacties natuurlijk met je ronduit flamerige instelling,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan

dus dat bonnetje ga je ook niet meer zoeken? ;-)

• Palomar
  • Niet online
je hebt het antwoord toch al of niet? je begint trouwens zelf met het gezeik..

geen dank overigens.. :/

Verwijderd

Topicstarter
Wat is flamerig eiegenlijk?

Nee sorry vrienden

Het is alleen eigenlijk zo dat er bij een heleboel forums mensen reageren op vragen etc. die alleen maar onzin vermelden en nooit iemand (kunnen) helpen omdat ze waarschijnlijk helemaal niets anders te doen hebben dan onzin vermelden.

Dat ik daar dan als nwe gérén raad mee weet en bot reageer is mijn manier maar die onzin over mijn boekhouding etc begrijpt iedereen natuurlijk dat ik die bon wel zou vinden als het moet!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb hier nog een stapel oude Computer Idee's liggen (don't ask :X )
en in de CID nummer 26, van 14-12 t.e.m. 28-12-2000 kosstte de Iiyama A201HT f1.839,- ex. 17,5% BTW bij de Alternate.

Als je nog andere firma's wilt weten hoor ik het wel (de Alternate advertentie is het makkelijkst te vinden)

-edit-
Ik zag nu pas dat je oktober zocht. Moment!
CID 22 19-10 t.e.m. 2-11-2000 ook nog f1.839,- ex., weer bij Alternate (staan niet veel advertenties in dat blad van computerwinkels)

[ Voor 38% gewijzigd door Resistor op 05-10-2003 11:49 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt
ik zet de bon wel op dfl. 2.000 excl.

dat moet dan waarschijnlijk wel kloppen

Of als iemand de prijs van oktober 2000 ergens nog weet graag!

thnx

Verwijderd

icecoolsniper schreef op 05 October 2003 @ 11:28:
Het bedrag is wel makkelijk voor zijn boekhouding. Als ze een keer komen controleren bij hem en ze missen wat geld. Dan heeft ie een probleem
Als het in zijn boekhouding stond, dan zou hij deze vraag niet hebben 8)7

Verwijderd

3xhaas schreef op 05 October 2003 @ 11:28:
Wolvie Iiyama geeft pick-up & return garantie, maar daarvoor dient de klant wel of de bijgeleverd garantiekaart invullen of zijn bon tw bewaren. En het lijkt me trouwens heel logisch dat je zonder bon geen garantie meer hebt. Anders kun je heel makkelijk gaan frauderen.
Ja... dus wat je zegt is dat men de garantiekaart moet invullen (en die moet je ook insturen, ik heb zelf ook een iiyama)... dat is eigen verantwoordelijkheid. Volgens mij gaat de afhandeling op serienr.. als je het kaartje 3 dagen voor garantiemelding opstuurt lijkt me dat wel opvallen... dat ze dan op de rekening vragen lijkt me logisch...

Verwijderd

hu? Eerlijk gezegd begrijp ik niet waar je nu op reageert hoor...
Je stelt een vraag, je weet wat voor antwoorden er vaak komen op tweakers... en je maakt je daar druk over?

No offence hoor... maar volgens mij als jou boekhouding zo "klopt", dan zou je hier de vraag niet stellen....

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop niet dat ie een kaartje heeft ingevuld en opgestuurd heeft voor oktober!

Als mijn factuur op oktober staat!

Ze moeten gewoon niet zeuren en die monitor komen omruilen!

Ik dacht eigenlijk dat ie rond de 3000 incl. kostte.
ik zet hem wel dfl. 1.932,78 excl. dus incl. dfl. 2.300,=

Gelukkig zijn er genoeg serieuze mensen die wel hebben kunnen helpen. ;-)

thnx

ps. resistor, als ik jouw ergens mee kan helpen hoor ik het wel.

Verwijderd

Topicstarter
PS. Wat is flamerig?????

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Flamebait* : Grove opmerking die op een persoon gericht is en/of grof taalgebruik.
Uit de /16 (TMF, de modderaars van de frontpage) faq

Ik heb mijn eerste post geëdit, eind oktober kosstte hij het zelfde, ook f1.839,- ex.

-edit-
Als je mij wilt helpen: wees net zo behulpzaam naar anderen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Resistor op 05-10-2003 12:14 ]

• Swoop53
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2024
Uit de Computer Totaal van oktober 2000:
Alternate Fl. 1839,-- (incl. BTW)
Informatique Fl. 2169,-- (incl. BTW)

Uit de PCM van oktober 2000
BCE Fl. 2199,-- (incl. BTW)
JMW Computers Fl. 1799,-- (ex. BTW)

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Swoop schreef op 05 October 2003 @ 12:15:
Uit de Computer Totaal van oktober 2000:
Alternate Fl. 1839,-- (incl. BTW)
Informatique Fl. 2169,-- (incl. BTW)

Uit de PCM van oktober 2000
BCE Fl. 2199,-- (incl. BTW)
JMW Computers Fl. 1799,-- (ex. BTW)
Lees nog even het stukje tekst onder de Alternate, bij mij staat er toch duidelijk dat alle prijzen ZONDER btw zijn ;)

• Swoop53
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2024
Oeps, moet inderdaad ex. BTW zijn.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dicht. Als je niet normaal kan doen tegen mensen die je proberen te helpen moet je het zelf maar weten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.