Toon posts:

Electrische piano

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien uit welke synthesizer of sampler deze elektrische piano komt? Ik ben echt helemaal gek op dit geluid. Normaal gesproken kan ik aan het geluid wel horen van welk merk het is, Roland of Kurzweil of Korg, maar ik weet het echt niet.

Colors Of The Wind.mp3
Het is overigens van het liedje Colors of the Wind.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, verdacht weinig muzikanten hier...

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
of niemand die t weet :)
* digifiel heeft m gedownt en ff naar een kennis gemeelt maar die wist het dus ook niet :)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Cool pianootje! Beswel...waterig :9

Ehhm, persoonlijk vind ik het wel een beetje Yamaha-Clavinova klinken, maar ik heb eigenlijk de ballen verstand van.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gisteren nog langs muziek winkels geweest en heb VELE synths beluisterd... zonder succes. Weet iemand misschien in welke nieuwsgroep ik deze vraag het beste kan dumpen?

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heej Kurzweil, ik ben nu op school en niet in staat muziek te luisteren, maar als ik vanavond thuis ben dan zal ik m'n kennis er eens op los laten. Ik weet vrij veel van piano's, en nog meer van muziek :)

greetz.

http://www.dr-ripsaw.f2s.com

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Hoi,

ik heb eens ff gekeken in een van m'n eigen synthesizers (Roland JV-1010 met exp. card), en ik heb een preset gevonden die zo goed als identiek is. Misschien is het ook wel dezelfde (het verschil is heel moeilijk te horen). Als je wilt kan ik het deuntje wel ff voor je naspelen en op mp3 zetten.
Het is trouwens een Rhodes-sound. Preset heet 'Dig Rhodes', (preset PR-A:019) en je kunt hem ook vinden op de (misschien meer) bekende andere JV-synthesizers (JV-1080, JV-2080 enzo). Voor zover ik weet bestaat deze sound alleen in synthesizers en elec. piano's. Je zult deze sound nooit uit een echte Fender Rhodes halen.

Ik hoop hiermee een antwoord op je vraag te hebben gegeven.

greetz,
Dr. RiPsaw

ps. een echte Fender Rhodes rules!!

Verwijderd

ik speel korg en roland... kurzweil kan ik nie betalen (heeft wel mooie pianosamples)
je mp3 doet het nie

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb een preset gevonden die zo goed als identiek is.
Ik heb de Roland JV-1080, maar de Dig Rhodes is het echt compleet niet (no offense). Ik vermoed dat het zowieso geen Roland geluid is want Roland heeft niet zulke vette, volle geluiden. In elk geval bedankt voor je reactie.
je mp3 doet het nie
Hij doet het wel. Opgenomen op 192 KB/s. Met de standaard Windows Media Player kun je hem afspelen.
ps. een echte Fender Rhodes rules!!
HELL YEAH!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Over rhodes gesproken... ff een cool stukje:
home.wish.net/~kurzweil/Tweakers/Wes Bound.mp3

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen zonder JV synth, zo klinkt de Dig Rhodes:
home.wish.net/~kurzweil/Tweakers/Afrika.mp3

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Op woensdag 06 december 2000 15:43 schreef Dolf het volgende:
kurzweil kan ik nie betalen (heeft wel mooie pianosamples)
Ik heb sinds een paar maanden een kurzweil stagepiano, en die heb ik laatst ook gebruikt in de studio, scheelt echt een hele puist werk, en je moet heel veel van microfoons weten wil je een mooier geluid halen uit een vleugel.

Hij speelt wat minder dan de roland, maar hij klinkt wel een stukkie beter.

Verwijderd

Grappig, ik zoek ook al een tijdje naar precies dit zelfde geluid :)
Het geluid klinkt mij een beetje als een soort FM-sythese in de oren. Je weet wel, die oude DX-7 epiano sound. Alleen dit is toch weer anders / mooier. Het mooie aan dit soort FM-klanken is dat ze zo lekker reageren op verschil in velocity. Dat mis je altijd in een gesamplede versie zoals die in die Roland JV en XP series.
Waarschijnlijk hebben ze gewoon een een of andere FM bak genomen en daar in de studio een hoop chorus en andere effect's overheen gegooid om het geluid wat op te poetsen.

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Kurzweil,

het is inderdaad niet echt een identieke sound, ik heb ff wat beter geluisterd (was gisteravond laat, moest koptelefoon opzetten). Maar ik vind wel dat hij er wel goed in de buurt komt. Die piano uit dat stuk heeft een wat kortere attack. ik denk eigenlijk dat de sound aangepast is ofzo.

ik ga misschien nog eens een echte Fender Rhodes kopen, lieft een Mark I 73.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar maanden een kurzweil stagepiano
Oh, welke? De PC-88 of de PC-2?

Ik heb overigens dinsdag de Kurzweil K2600 beluisterd... Zucht... Niet te geloven wat een mooie geluiden. Mag ook wel voor 9390 gulden.
Waarschijnlijk hebben ze gewoon een een of andere FM bak genomen en daar in de studio een hoop chorus en andere effect's overheen gegooid om het geluid wat op te poetsen.
Ik ben er bang voor. En zo'n galm + chorus kost 10.000 + gulden. Ook niet haalbaar dus.
ik ga misschien nog eens een echte Fender Rhodes kopen, lieft een Mark I 73.
Een rhodes _kan_ prachtig klinken, maar je hebt er ook een speciale versterker voor nodig om het echte geluid te krijgen. Helaas zijn de meeste rhodes' erg gammel en verrot. Pas daar goed voor op.

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
I know :)
Maar ze samplen ze tegenwoordig best goed. Ik moet zeggen dat die Yamaha p200 stagepiano best een goeie rhodes-sound heeft, ook precies de goeie velocity. En bovendien heeft de p200 een heel goed klavier. Ik ben op een stagepiano in die prijsklasse nog nooit zo'n goed klavier tegen gekomen. En de sounds ervan zijn ook best heel goed. Maar ik ben ook nog niet zoveel stagepiano's tegengekomen die zo'n mooie pianosound heeft als de piano's van het JV-Session Expansionboard (zit dus standaard in m'n jv-1010).

Verwijderd

'k heb zelf ook de p200 van Yamaha en ja, het samplen gaat natuurlijk steeds beter, maar ook bij de P200 vindt ik (vooral bij de rhodes klanken) dat je nog steeds te duidelijk sample overgangen hoort. Als je dat nou vergelijkt met bijv. FM. Daar heb je dus echt een perfect vloeiende overgang wat zo typerend is voor dit soort epiano klanken.

Over het klavier van de p200: inderdaad, naar mijn idee is dat het beste klavier wat je in die prijsklasse kan krijgen.

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 20:41

riffey#4

aka Beever#4

Ach, nu het toch om mooie pianogeluiden gaat:

* riffey#4 is de trotse bezitter van een Yamaha CP70 Baby Grand :)

• pianoman
het is de sp88, 2300 piek of zo, meer kon ik niet betalen, bovendien is het de kleinste en lichtste piano met 88 toetsen die ik gezien heb (13 kg, past zo op de achterbank van de auto) en dat is voor de schnabbels waarvoor ik hem gebruik ook een belangrijke factor, want je sjouwt je anders gek. De iets duurdere versie met volledig gewogen toetsen is van zichzelf al meer dan 10 kilo zwaarder, en deze is met flightcase eromheen al zwaar genoeg, je moet namelijk ook nog een versterker meesjouwen, en daarna met diezelfde handen liefst ook nog wat spelen. Ik speel thuis trouwens op een Roland HP 330, dat is echt een perfect ding, dat klavier is naar mening beter dan een bij een staande piano, en ook het geluid is lekkerder dan bij het gros van de enigszins betaalbare piano, dan spaar ik liever even door voor een vleugel. Weet iemand trouwens een goede module voor rhodes en/of hammond geluiden (of clavinet). De rhodes op mijn kurzweil is een beetje kaal, en de hammond is veel te hard/onsubtiel en ondiep (als je begrijpt wat ik bedoel)

Verwijderd

de sp88? Komt daar dat geluid uit?
Van welk merk is dat ding?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 december 2000 11:02 schreef dvdlei het volgende:
SP-88 is van Kurzweil. Nee, het geluid dat ik zocht en de Dig Rhodes komen niet daar uit.

Ik heb zelf de Kurzweil KMP-01, dit is de module versie van de PC-88. Exact dezelfde geluiden. Ik vraag me af of de geluiden van de PC-88 hetzelfde zijn als de SP-88.
Weet iemand trouwens een goede module voor rhodes en/of hammond geluiden (of clavinet).
Voor Hammond: Roland VK-7, klinkt perfect, een vriend van me heeft dat ding net gekocht.

Voor rhodes: ik ben nog steeds op zoek. Een vriend van me zegt dat er een module van Voce is die onwijs goed klinkt, maar dat ding is niet te krijgen in Nederland. Nederland heeft niet eens een importeur van Voce.

Maar... liefst heb ik een Steinway.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

up

Jag

• pianoman
Op vrijdag 08 december 2000 11:02 schreef dvdlei het volgende:
nee ik bedoel dat ik de sp88 heb, en niet de pc 88.

en er staat op de sp-88 zo'n quote uit muziektijdschriften over bekroonde samples en zo, dus dat zullen wel dezelfde zijn

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ging niet zo goed gisterenavond. Mijn posting is gedateerd op maandag 4 december :)

Verwijderd

Uit elke FM synth kan je dit piano geluid halen. Ik denk zelfs dat het een preset geluid van de DX-7 is. Je vindt het geluid vast ook op heel wat S&S synths denk ik.

Verwijderd

Juist...

/ouwe koe
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.