Toon posts:

Welke projector: Philips Garbo / Astaire / Bogart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnekort een projector kopen, alleen weet ik nog niet goed welke, het moet er één van Philips zijn en dit zijn de verschillende home cinema modellen:

http://www.pcpbenelux.phi...page.php?pnode=108&menu=3

Garbo:
1000 ANSI LUMEN
CR 400:1
Echte 16:9 LCD-panels (858 x 484 pixels), conform met de breedbeeldstandaard !
Super stil (27dB Philips Air SystemTM)
6000 uur lamplevensduur
Briljante beeldkwaliteit
Ultiem gebruiksgemak
Mooi design, past in elke woonkamer

Garbo MatchLine:
1100 ANSI LUMEN
CR 500:1
Echte 16:9 LCD-panels (858 x 484 pixels), conform met de breedbeeldstandaard !
Super stil (27dB Philips Air SystemTM)
6000 uur lamplevensduur
Briljante beeldkwaliteit
Ultiem gebruiksgemak
Mooi zilveren design, past in elke woonkamer, sluit aan bij alle Philips MatchLine Home Entertainment-apparaten.
Wordt geleverd met programmeerbare universele Pronto Neo afstandsbediening

Astaire Deluxe:
1000 Ansi lumen
Contrast 600:1
Lamplevensduur 6000 u
Superstil : amper 29dBa
Optische & digitale zoom
PIP
2D Keystone correctie
CrystalClear

Bogart Matchline:
DLP Projector
800 Ansi lumen
Contrast 1800:1
Lamplevensduur 2000u
Geluidsniveau : 34dBa (SmartDimmer 32dBa)
CrystalClear
Optische & digitale zoom
PIP

Welke heeft jullie voorkeur, ik denk er nu aan om ofwel de Garbo of Garbo Matchline te nemen. De Bogart Matchline is misschien een beetje te duur en is hij echt zoveel beter. De Astaire Matchline kost evenveel als de Garbo.

Gelieve mij hier uit te helpen :)

MVG, Carl.

EDIT: Nog één vraagje, waarvoor dient contrast, bv 400:1 ???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 10:41 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:25

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
volges mij was t zo, dest te hoger x00:1 geeft echter beeld oid (contrastrijker), daarvoor is de Bogart Matchline de beste (maar die lamp gaat maar 2000u mee, van die andere 6000u, dat scheelt heel wat)

Home Assistant Configuratie V&A

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Wat is de resolutie van de Bogart ? Hoe snel draait het kleurenwiel ? Als ik puur op de ratio lichtopbrengst/contrast af moet gaan zeg ik meteen de Bogart ! Maar het hangt wel af van de paneel resolutie en het kleurenwiel.

Waarom wil je je trouwens beperken tot een Philips ? Er zijn naar mijn mening betere projectoren van andere merken voor minder te krijgen !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Ik zou idd voor die bogart gaan: da's namelijk DLP. Zwartnivo is een stuk beter dan zo'n LCD ding.

Zoals tbusquet al terecht opmerkt: wat voor kleurenwiel heeft dat ding? Voor sommige mensen is het rainbow-effect van sommige projectors erg hinderljik.

Als ik zelf nu voor een projector zou kiezen, (heb er alleen niet de ruimte voor nu) zou het waarschijnljik een Infocux X1 worden.

Verwijderd

Ik heb zomaar een idee dat die Bogart nog al wat duurder is als de X1 maar goed.

Philips Bogart matchline

Afbeeldingslocatie: http://www.beamer.at/produkte/projektoren/philips/pictures/bCool_Bogart_big.jpg
Resolutie: 1024x768

Die garbo lijkt me meer voor projectie overdag in een niet al te lichte kamer. Ik zou zelf ook voor dlp kiezen omdat het barndoor effect ook minder is zeker bij de 1024x768 versie.

Verwijderd

Ik vraag me steeds af wanneer die dingen nu eens flink gaan dalen in prijs. Hij geraakt toch steeds meer ingeburgerd!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
Goede en goedkope (goede prijs/qual verhouding) opties dit moment zijn de Sanyo PLV-Z1 (hoog contrast voor een LCD, 16:9 verhouding) en zoals gezegd de InFocus X1 DLP, met een contrast van 2000:1. De DLP techniek is al redelijk geëvolueerd, dus het rainbox effect is minimaal. Dit wordt vooral bepaald door de snelheid van het kleurenwiel, die van de X1 draait op een snelheid van 2x, maar er zijn ook DLP projectoren die draaien op 4x maar dan spreek je ook over een viervoud van de prijs ;)

Zoek eens op google of hier in de search op rainbow effect, dan weet je gauw genoeg of het wat voor je is. Het beste kan je eerst zelf gaan kijken, en neem ook wat mensen mee (vooral degenen met wie je van plan bent films te gaan kijken :)).

Persoonlijk ga ik voor de Sanyo PLV-Z1, vooral vanwege de 16:9 verhouding (itt 4:3 op de X1). Dit komt me beter uit ivm de ruimte waar ik in wil projecteren, en geeft breedbeeld een beter bioscoopgevoel ;)

Succes met je keuze, en ik wil besluiten met het adagium dat veel bekende merken zoals Sony en Philips voor 2000 euro een kutprojector aanbieden terwijl je voor iets meer dan de helft een betere kunt krijgen. Men is ook ten onrechte gefocused op ansi-lumen, maar in een normale, verduisterde huiskamer voldoet alles wel.

Men zegt ook wel dat je de projectiebreedte moet vermenigvuldigen met 400 om te zien wat je onder normale omstandigheden nodig hebt (en normaal = enigszins verlicht toch wel, naar ik aanneem?). Kan je nagaan.
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 20:25:
Ik vraag me steeds af wanneer die dingen nu eens flink gaan dalen in prijs. Hij geraakt toch steeds meer ingeburgerd!
Als je de ontwikkelingen het afgelopen jaar, misschien zelfs het afgelopen half jaar (!) hebt gevolgd, kon je zien dat veel projectoren dramatisch in prijs gedaald zijn. De Sanyo PLV-Z1, die op de markt is sinds, uh, Q4 2002, kostte voor de zomer nog 2100 euro, nu nog maar 1365 op het goedkoopste adres uit de tweakers.net pricewatch (misschien ook omdat de Z1 er eind dit jaar aan komt met een contrast ratio van 1200:1!). Dit is slechts één van de vele voorbeelden. Voor normaal thuisgebruik heb je trouwens echt geen apparaat van 5000 euro nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door Captain Pervert op 05-10-2003 20:31 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• JvS
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

?
Beamers die een beetje acceptabel films op een muur plakken, zijn de afgelopen 5-6 jaar flink in prijs gedaald. Waar je eerst dik 15.000 gulden mee mocht nemen voor iets acceptabels, kom je er nu met 3000-4000 piek al :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Philips moet het zijn omdat ik dat goedkoper kan hebben. Maar is een Bogart echt 1000€ meer waard dan een Garbo ???

Ik zou gaan voor de Garbo matchline die situeert zich in prijscategorie juist tussen die 2 nl 2500€. (korting nog niet bijgerekend)

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
Die Philips is gewoon inferieur aan de Sanyo, je moet al 75% korting krijgen om dat te rechtvaardigen. :/

Hoeveel korting krijg je? En dmv wat voor regeling?
Mooi design, past in elke woonkamer
:D

Yeah, hoe adverteren ze met die kolossale CRT beamers dan? :D

[ Voor 53% gewijzigd door Captain Pervert op 05-10-2003 21:51 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Die Philips is gewoon inferieur aan de Sanyo,

Hoe bedoel je, van Sanyo heb ik nog nooit gehoord, ik zou er ni aan denken om zoiets te kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Waar welke zou jij kiezen uit die ik heb opgegeven.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Captain Pervert schreef op 05 oktober 2003 @ 20:28:
Succes met je keuze, en ik wil besluiten met het adagium dat veel bekende merken zoals Sony en Philips voor 2000 euro een kutprojector aanbieden terwijl je voor iets meer dan de helft een betere kunt krijgen. Men is ook ten onrechte gefocused op ansi-lumen, maar in een normale, verduisterde huiskamer voldoet alles wel.
offtopic:
pssst... het woord adagium is niet echt op zijn plaats hier hoor ;)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff zitten rondkijken en ik denk dat het de Astaire Deluxe wordt, deze heeft 1000ALu en CR 600:1 en een SVGA resolutie, goeie keuze of Garbo Matchline???

Please help, ik geraak er echt niet uit

Verwijderd

Kan je ze niet 'in actie' zien in goede omstandigheden?

Denk aan de bron die jij gebruikt en de manier van aansturen etc.

LCD: screendoor
DLP: waarschijnlijk RBE bij deze 'goedkope' pj

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 14:51
Ik zou ze toch echt zelf gaan bekijken en dan een oordeel vellen.

Toen ik zelf zo'n ding ging kopen had ik mijn htpc meegenomen.
Ik ging voor twee veel duurdere modellen kijken en kwam met een tweedehands (nou ja 90 branduren) projector terug.

Ik heb nu een nec multisync 1035+ hangen. Die was wel veel groter dan de andere projectors maar vond hem toch echt het mooiste beeld geven en was de helft goedkoper.

Er staat nu 370 uur op de teller en ben er nog steeds heel blij mee!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Ik heb zelf de Garbo Matchline. Prima apparaat en zeker als je de kamer echt donker kunt krijgen. Op schemer is het nog steeds excellent.
Bij computer pirates is dat ding 2200 eur incl BTW.

Success ermee.

Verwijderd

Jammer dat je aan Philips vastzit. Er is zoveel beters te krijgen voor dezelfde, of een lagere, prijs.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 22:34:
Ik heb ff zitten rondkijken en ik denk dat het de Astaire Deluxe wordt, deze heeft 1000ALu en CR 600:1 en een SVGA resolutie, goeie keuze of Garbo Matchline???

Please help, ik geraak er echt niet uit
Nee, slechte keuze als je het mij vraagt. Dan kan je net zo goed voor een 2de handsje gaan !

Als je 2500 euro moet neerleggen voor zo'n "Garbage" ben je echt gek als je niet eventjes gaat kijken naar bijv: Sony HS10, Panasonic AE300, Sanyo PLV-Z1. Allemaal 16:9 projectoren (Sony heeft zelfs WXGA panelen !) betere toestellen voor minder geld !

Als je perse een Philips wilt hebben zou ik toch eens gaan kijken naar de Bogart. Mensen zijn trouwens wel laaiend over DLP tegenwoordig, maar vergeten vaak dat het maar single-chip apparaten zijn in deze prijsklasse, een LCD zal dan ook veel beter zijn in het weergeven van de juiste kleuren. Tevens is het beeld van een LCD scherper dan dat van een DLP. Maar het is en blijft een kwestie van smaak, ik heb mooie LCD's gezien en mooie DLP's maar ook hele slechte van beide technieken !

Ik merk een beetje dat je nog niet zo op de hoogte bent kwa projectoren, voor mensen zoals jij heb ik een kort stukje geschreven wat je misschien maar even moet doorlezen:

Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

[ Voor 11% gewijzigd door tbusquet op 06-10-2003 11:15 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JvS
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 22:01:
Die Philips is gewoon inferieur aan de Sanyo,

Hoe bedoel je, van Sanyo heb ik nog nooit gehoord, ik zou er ni aan denken om zoiets te kopen :)
En waarom na onze tips niet? Die sanyo koop je voor 1400 - 2000 euro, die infocus kost zo'n 1000-1200 euro. Een philips die die kwaliteit heeft, zou zomaar weleens 3500 kunnen kosten, dan krijg jij daar een dikke korting van 30% op en dan ben je nog meer geld kwijt...

Laat dat philips lekker varen en ga ze eens eerlijk vergelijken. Staar je niet blind op de "korting" (het 'ik krijg korting, dus dan moet het wel goed zijn' gevoel), maar vergelijk het eerlijk. Deze beamers hebben zichzelf bewezen en er zijn veel mensen met ervaring met deze beamers. Verder moet je het zelf weten, maar je vraagt om advies, krijgt het, en dan wimpel je het ZO weer weg, omdat het niet is wat je niet wil horen... Waarom vraag je dan om advies?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1