ASUS P4S8X-X met Intel Celeron 2.2GHz

Pagina: 1
Acties:

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:34
Hoi,

Voor me zus ben ik een computer in elkaar aan het zetten maar het wil nog niet echt lukken.
Bij Informatique heb ik de volgende onderdelen los besteld:

- Asus P4S8X-X
- 256mb 3200 geheugen
- Intel Celeron 2.2ghz
- 80gb Western Digital HD
- 56x ASUS DVD reader

Daarna heb ik bij Mycom een ASUS V9520 Magic videokaart gehaald.

Nu wil het niet werken, ik krijg geen beeld en ik heb de 9520 al omgeruild bij Mycom voor een nieuw exemplaar.

Gek genoeg piept het geheel niet bij het opstarten en dat is al niet goed natuurlijk.

Nu heb ik het moederbord op los op een papier gelegd zodat ie geen contact kan maken met iets. De processor met koeler heb ik al een keer los gehaald maar geen van de pinnen is verbogen. Het geheugen heb ik al in andere banken geprobeerd en de videokaart heb ik al verwijderd maar krijg maar geen effect uit dit geheel.

Iemand tips trucs ?

Verwijderd

Zijn al je voedingskabels wel aangesloten? Gaan je fans draaien als je de computer opstart?

• kevertje1977
Aha... Ik denk dat het geheugen te snel is........................ Iemand ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

kevertje1977 schreef op 05 October 2003 @ 10:31:
Dikke onzin.
Lees eens de FAQ van dit subforum door, daar leer je een heleboel van :)

Wat betreft tips en trucs, kijk eveneens in diezelfde FAQ .. Daarin zul je een linkje vinden naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

• kevertje1977
Ok, maar op de specs van het bord staat 2100/2700 en me geheugen is 3200

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt de FAQ dus niet gelezen? :/

• kevertje1977
Jawel, maar daar stond niets in over 3200oid

Verwijderd

kevertje1977 schreef op 05 October 2003 @ 14:35:
Jawel, maar daar stond niets in over 3200oid
Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien?
Ja, dat kan :) Ze zijn allemaal backwards compatible qua snelheid. De snelheid/latencies waaronder de geheugenreepjes worden verkocht zijn in principe eigenlijk gewoon de "gegarandeerde maximumsnelheden". Alles daaronder zal gewoon werken, maar bij alles daarboven zal de fabrikant geen garanties geven wanneer je problemen ermee ondervindt.
:/

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Helemaal geen dikke onzin. Hoewel sneller geheugen in principe ook op lagere snelheden moet kunnen draaien, hoeft dit niet altijd standaard zo maar te werken. Zo konden veel i845PE moederborden óók niet niet DDR400 geheugen overweg icm een 400 of 533 MHz FSB CPU....

[ Voor 8% gewijzigd door bobsnl op 05-10-2003 15:45 ]

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geeft hij piepjes als er geen geheugen inzit? Draaien alle fans, brandt het mobo ledje groen?

Verder kan dit geheugen wel werken in dit mobo, het is hoogstens een beetje overkill (maar wel handig bij OC/Toekomst)

{signature}

• kevertje1977
Ok. Het bewijs. Ik heb mijn 2100 geheugen uit mijn eigen bordje gehaald en die in de PC van me zus gezet. Hij start normaal op. Enigste probleem is ook de voeding 250watt die de AGP kaart blijkbaar niet trekt. Als ik mijn eigen voeding gebruik start het geheel gewoon op.

Ik heb dus de verkeerde memory snelheid en daarbij een zwakke voeding.
Nu ga ik morgen naar Informatique om de memory te verwisselen en een andere voeding te kopen. Tips daarvoor ?
Mijn huidige voeding is dus 250watt en heeft de volgende afmetingen in centimeters.
14x15x1.5

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
kevertje1977 schreef op 05 October 2003 @ 16:24:
Ok. Het bewijs.

Ik heb dus de verkeerde memory snelheid en daarbij een zwakke voeding.
Het geheugen dat je had werkt dus toevallig niet samen met dat mainboard. Je had dus gewoon een ander reepje geheugen nodig.

Ik werk in een computerwinkel en daar bouwen we zelf, daar zijn dit soort tafarelen aan de orde van de dag. We houden er dan ook altijd een aantal merken geheugen op voorraad mocht het niet werken.

Twinmos, Infinion en Samsung werken meestal wel op veel moederborden.

P.S. Dit heeft allemaal dus niks met voltages, snelheden of stroomgebruik te maken ;-)

Verwijderd

250 is wel beetje veel te weinig :) 300W is toch al minimum, ik raad je toch een +/- 350W aan.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

bobsnl schreef op 05 October 2003 @ 15:44:
Helemaal geen dikke onzin. Hoewel sneller geheugen in principe ook op lagere snelheden moet kunnen draaien, hoeft dit niet altijd standaard zo maar te werken. Zo konden veel i845PE moederborden óók niet niet DDR400 geheugen overweg icm een 400 of 533 MHz FSB CPU....
Op dat punt heb je wel gelijk. Maar ik heb het dus over de genoemde principe.

Wat de topicstarter dus vermoedde:
is in principe wél dikke onzin :)

Maar wanneer de topicstarter de mogelijke oorzaak in een andere context omschreef:
Aha, ik denk dat het geheugen niet compatibel is met het moederbord. Kan iemand dat bevestigen?
Dan kan dat inderdaad niet tot 'dikke onzin' gerekend worden :)

Wat betreft i845PE en DDR400: da's slechts kwestie van een goeie BIOS en JEDEC-gespecificeerd merkgeheugen :)

• kevertje1977
250 watt had ik nog liggen. Ik heb trouwens dane-elec geheugen 3200.
Zijn die voedingen allemaal hetzelfde formaat ? Het moet wel in de minitower passen natuurlijk

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kevertje1977 schreef op 05 October 2003 @ 16:34:
250 watt had ik nog liggen. Ik heb trouwens dane-elec geheugen 3200.
Zijn die voedingen allemaal hetzelfde formaat ? Het moet wel in de minitower passen natuurlijk
Je zou natuurlijk of kunnen vragen wat ATX en zo betekent.

{signature}

• kevertje1977
Ok. thnx :)

• kevertje1977
Ok. Wat ik dus gedaan heb:
Vandaag geheugen omgeruild voor 2700
En mijn geheugen in die pc van me zus. Toen startte ie op (nieuwe voeding trouwens) en CPU op 2200 gezet. Daarna geheugen 2700 er weer in en toen deed ie het.
Lekker vaag dus. Als je dus geen oud geheugen hebt had ik hem nooit op 2200 kunnen zetten (die CPU)
Pagina: 1