Toon posts:

stotterende games, harde schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd heb ik last van 'stotterende' games. Zelf heb ik het gevoel dat het aan mijn harde schijf ligt, maar het vreemde is juist dat ze soms normaal draaien en soms niet. Het ligt in ieder geval niet aan programma's die op de achtergrond meedraaien, want als ik die allemaal uitschakel gebeurd het nog. Ik kan het vooral aan het laden van een game zien. Als dat twee keer zo lang duurt dan loopt de game ingame ook niet lekker.
Mijn systeem (specs zie signature) is behoorlijk nieuw, dus ik zou het erg vreemd vinden als het iets hardwarematigs is. Dan blijf er dus softwarematig over, maar ik kan niet vinden waar het aan ligt.

Ik draai w2k momenteel.

Hebben jullie enig idee of hebben jullie dit ook een keer meegemaakt?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36
wat voor hd heb je dan? en staat je dma mode wel aan? heb je ook problemen bij het branden van een cd op hoge snelheid?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik was inderdaad vergeten dat het merk niet in mijn specs stond. Dit weet ik over mijn harde schijf: Western Digital, 60 GB, 7200 rpm, UDMA 100, 8MB Cache.
Ik heb in ieder geval geen problemen met branden van cd's. Ik brand met maximaal 8 speed, omdat mijn PLextor een beetje oud is.

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Stomme vraag misschien, maar defragmenteer je wel regelmatig?

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers..._message/16985205#idebrak

dit al gelezen en gechecked?

fragmentatie is over het algemeen zelden de boosdoener, defragmenteren is helemaal niet zo belangrijk als de bedrijven van de programma's je willen laten geloven.

(toch is het wel slim om af en toe te doen want veel defrag programma's zetten al je data bij elkaar, en zodoende hoeft de HD - kop minder afstand af te leggen. fragmentatie zelf is het probleem niet)

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 05-10-2003 10:34 ]

specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Beetje vaag dit imo: last van stotterende games maar afgezien van niks op de achtergrond draaien heb ik je nog niks zien proberen.
Ga eerst eens met drivers aan de slag zou ik zeggen (geef de volgende keer ook even aan welke drivers je hebt draaien en geprobeerd hebt).

Heb je ook problemen bij andere toepassingen? (dat het opstarten van een programma lang duurt of met horten en stoten gaat), heb je dit al vanaf begin af aan of is dit 'zomaar' opgetreden. Heb je servicepack's geïnstalleerd.. etc. etc.?

En verwijs a.u.b. niet naar de specs in je sig: niet iedereen heeft ingesteld dat 'ie de sig ziet en tijdens een reactie kun je de sig ook niet lezen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nu al 2 keer gehad bij aldi pc's met een seagate u-series schijfje dat de schijf inderdaad de boosdoener is van dit soort ellende. maar dan loopt de pc ook gewoon in windows niet lekker.

de problemen die ik dus had: onverklaarbare haperingen. stond een verse windows op met de juiste drivers en dma aan, en nog liep het niet lekker. mijn voorlopige conclusie was: hdd gaar. en inderdaad. (seatools gaf na 10sec aan dat ie stuk was.) dus draai gewoon ff wd diag er overheen en je weet of het aan je hdd ligt of niet.

die u-series zijn wel extreem brak natuurlijk, het lijkt me sterk dat een wd high end schijf hier ook last van heeft. maar het kan wel, want veel hardware is gewoon vanaf het begin niet goed. ik kan me voorstellen dat je je hier over verbaast als consument, ik verbaas me er helaas al lang niet meer over.

[ Voor 14% gewijzigd door smvs op 05-10-2003 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 05 October 2003 @ 12:51:
Beetje vaag dit imo: last van stotterende games maar afgezien van niks op de achtergrond draaien heb ik je nog niks zien proberen.
Ga eerst eens met drivers aan de slag zou ik zeggen (geef de volgende keer ook even aan welke drivers je hebt draaien en geprobeerd hebt).

Heb je ook problemen bij andere toepassingen? (dat het opstarten van een programma lang duurt of met horten en stoten gaat), heb je dit al vanaf begin af aan of is dit 'zomaar' opgetreden. Heb je servicepack's geïnstalleerd.. etc. etc.?

En verwijs a.u.b. niet naar de specs in je sig: niet iedereen heeft ingesteld dat 'ie de sig ziet en tijdens een reactie kun je de sig ook niet lezen.
Je kan wel zeuren als de beste, he?
Ik zal het je niet kwalijk nemen, je bent tenslotte een Nederlander.

Het is inderdaad zo dat programma´s en niet alleen games langzamer opstarten. Maar als dat nu constant zou gebeuren, dan is het makkelijker om het probleem op te sporen, maar dat is juist het gekke. Op het ene moment doet hij normaal en op het andere moment niet. Daarom dacht ik ook meteen dat het aan een achtergrond programmatje lag. Maar die theorie heb ik al uitgesloten en kwam ik daarna niet verder. Daarom vraag ik om jullie hulp.

Ik heb w2k volledig geupdate en ook van de drivers voor mijn mobo(a7n8x) en videokaart(sapphire 9800 pro) heb ik de laatste versies draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een WD diagnostic tool gebruikt om mijn harde schijf te testen, maar hij kon geen fouten vinden.

Ook heb ik met pc-mark gebuikt om te kijken hoeveel marks ik voor mijn hdd kreeg. Hij kwam op 1005 uit. Wel wat aan de lage kant vergeleken met andere scores op de futuremark site.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Kijk ff je bios na of je niet toevallig je DMA hebt uitgeschakelt, en probeer een andere hdd (zet je jumpers goed (niet op Cable Select)), en rip alle andere ide apparatuur van je ide controller los.
Draai een sisoft sandra system check.
Installeer nieuwste drivers Nvidia (voor je chipset).
Flash bios naar nieuwste versie.

Lijkt me wel even voldoende.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
ik zag iets staan dat je w2k erop hebt.voor games kun je beter xp of 98se erop hebben imo :)

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 16:50
Dat is onzin wanneer je de service packs binnenhaald kan je perfect gamen. Ik draaide eerst ook XP en heb daarna 2K geinstalleerd. Nog geen probleem gehad met een spel.

Verwijderd

Topicstarter
wooley schreef op 06 oktober 2003 @ 13:50:
ik zag iets staan dat je w2k erop hebt.voor games kun je beter xp of 98se erop hebben imo :)
Waarom moet iedereen dat toch altijd roepen? Als je de laatste service pack hebt geinstalleerd dat lopen games net zo goed als onder xp.

Ik ben nu bezig met w2k opnieuw te instaleren, kijken of dat helpt.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

wooley schreef op 06 oktober 2003 @ 13:50:
Onder welke steen heb jij gelegen? :X
Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 14:44:
[...]
Waarom moet iedereen dat toch altijd roepen? Als je de laatste service pack hebt geinstalleerd dat lopen games net zo goed als onder xp.

Ik ben nu bezig met w2k opnieuw te instaleren, kijken of dat helpt.
Ik dacht idd dat dat fabeltje nu wel de wereld uit was.

Hoor je verder geen rare geluiden bij het opspinnen/readen van de hd?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Abbadon
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 20:23:
[...]

Je kan wel zeuren als de beste, he?
Ik zal het je niet kwalijk nemen, je bent tenslotte een Nederlander.
:X

Ik probeer je alleen maar te helpen door het probleem/de situatie inzichtelijker te krijgen. Reken verder niet meer op mij.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 06 October 2003 @ 14:59:
[...]

:X

Ik probeer je alleen maar te helpen door het probleem/de situatie inzichtelijker te krijgen. Reken verder niet meer op mij.
Stel je niet aan man. Breng het voortaan gewoon wat relaxter.

Een nieuwe installatie van w2k heeft helaas niets opgebracht.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 21:55 ]

• Abbadon
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 21:53:
[...]

Stel je niet aan man. Breng het voortaan gewoon wat relaxter.
Zeg eens manneke, de enige die zich hier aanstelt ben jij. Ik probeer je alleen maar te helpen, tenslotte ben _jij_ degene met een probleem, niet ik. Als het je niet aanstaat dat ik je tevens op wat beleidsmatige zaken alhier wijs (welke er nota bene zijn om jouw probleem sneller op te lossen) ga je maar ergens anders lopen puberen :z

En nou on-topic graag :)

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Ik had eerder een soortgelijk probleem, en de oplossing lag in het verwijderen van een printerdriver van een printer die op dat moment niet aangesloten was! Go figure!

Kijk eens in task manager in de processes-lijst en sorteer op CPU-gebruik. Kijk eens of daar af en toe een vaag programma actief wordt.

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 06 October 2003 @ 22:05:
[...]

Zeg eens manneke, de enige die zich hier aanstelt ben jij. Ik probeer je alleen maar te helpen, tenslotte ben _jij_ degene met een probleem, niet ik. Als het je niet aanstaat dat ik je tevens op wat beleidsmatige zaken alhier wijs (welke er nota bene zijn om jouw probleem sneller op te lossen) ga je maar ergens anders lopen puberen :z

En nou on-topic graag :)
Je hebt een avatar van dragon ball z en je bent 31!? Wie is hier nou een puber, of zelfs nog een kind?

Voor me gevoel heb ik alles al geprobeerd, maar ik kom er niet uit. In ieder geval iedereen bedankt, die heeft geprobeerd met mij mee te denken.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Heb je heel toevallig soms Norton Anti-Virus 2004 draaien? Dat zorgt bij mij ook voor vertragingen in met name Unreal Tournament 2003.

offtopic:
PS Slide; een tikje minder arrogantie zou je niet misstaan... ;) )

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Abbadon
Slide, ik erger me kapot aan jou. Een korte blik op je conduitestaat en OW's leert me dat je niet bezig bent hier vrienden te maken :/ Ik heb je verzocht on topic te blijven en blijkbaar is het niet tot dat excuus voor een brein in jouw hoofd doorgedrongen niet met crewleden te gaan lopen fucken. Als je het allemaal zelf zo goed weet zoek je het maar lekker zelf uit :z

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.