Ik heb het weekeinde besteedt aan het bouwen van twee speakerstands om mijn Kef Q1 surrounds op te zetten. Het doel was een zware speakerstand die de Q1 op hoogte van mijn Q5 zou brengen.
Wat heb ik gebruikt:
8 plankjes MDF 1,8 mm (25x35 cm)
4 pvc pijpen 3,5 cm diameter
2 pvc pijpen 5,1 cm diameter
6 draadeinden M8
24 moeren M8
24 steunplaten M8
gatenboor 51 mm
gatenboor 35 mm
boor M8
decoupeerzaag
schuurpapier
lijmklemmen
Houtlijm
MDF plamuur
eerst de vorm aftekenen op alle 8 de plankjes:

op maat maken:

4 plaatjes klaar, op maat geschuurd:

gaten erin (2 keer plank met 2 35 mm en 1 51 mm gat, 2 keer plank blind, met alleen gaten voor draadijzer):

hier ben ik bezig met het waterpas en op hoogte afstellen van beide stands, zoals je ziet was dit op de foto nog niet het geval:

en het eindresultaat, de buizen zwart en de planken afgeplamuurd:

nu is het wachten op mijn bestelde kersenhoutenkleur plakspul voor op hout
wanneer alles voor de laatste maal definitief in elkaar gaat dan vul ik die pijpen met beton af, is het zwaarste en meest stofvrije wat ik zo kon bedenken daar met saddam mijn plutonium bron is verdwenen
nog even een meningenvraag:
ik wil door die dikke pijp een definitieve box aansluiting maken door in de voet achterin twee female tulpplugjes in te bouwen, de draad naar boven te leiden en in de topplaat ook achterin twee female tulpplugjes.
die draad komt dus omgoten met beton uiteindelijk.
zijn die twee extra aansluitingen in het systeem killers voor het geluid??? ik bedoel het blijven surrounds, ze zitten ook aangesloten met net iets meer dan gemiddeld boxdraad, wat ik wel wil bi-wiren, (ai, dat worden 4 plugjes onder en boven....)
Wat heb ik gebruikt:
8 plankjes MDF 1,8 mm (25x35 cm)
4 pvc pijpen 3,5 cm diameter
2 pvc pijpen 5,1 cm diameter
6 draadeinden M8
24 moeren M8
24 steunplaten M8
gatenboor 51 mm
gatenboor 35 mm
boor M8
decoupeerzaag
schuurpapier
lijmklemmen
Houtlijm
MDF plamuur
eerst de vorm aftekenen op alle 8 de plankjes:
op maat maken:
4 plaatjes klaar, op maat geschuurd:
gaten erin (2 keer plank met 2 35 mm en 1 51 mm gat, 2 keer plank blind, met alleen gaten voor draadijzer):
hier ben ik bezig met het waterpas en op hoogte afstellen van beide stands, zoals je ziet was dit op de foto nog niet het geval:
en het eindresultaat, de buizen zwart en de planken afgeplamuurd:
nu is het wachten op mijn bestelde kersenhoutenkleur plakspul voor op hout
wanneer alles voor de laatste maal definitief in elkaar gaat dan vul ik die pijpen met beton af, is het zwaarste en meest stofvrije wat ik zo kon bedenken daar met saddam mijn plutonium bron is verdwenen
nog even een meningenvraag:
ik wil door die dikke pijp een definitieve box aansluiting maken door in de voet achterin twee female tulpplugjes in te bouwen, de draad naar boven te leiden en in de topplaat ook achterin twee female tulpplugjes.
die draad komt dus omgoten met beton uiteindelijk.
zijn die twee extra aansluitingen in het systeem killers voor het geluid??? ik bedoel het blijven surrounds, ze zitten ook aangesloten met net iets meer dan gemiddeld boxdraad, wat ik wel wil bi-wiren, (ai, dat worden 4 plugjes onder en boven....)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 08:06 ]