Toon posts:

Magnat Vintage 620/650

Pagina: 1
Acties:
  • 715 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He mensuh,

ik had ff 2 dingen:

1 Ik heb vandaag de vintage speakers type 620/650 van magnat beluisterd omdat dit me wel geschikte speakers leken voor mijn nieuwe Onkyo TX - SR 701E receiver. Ik heb momenteel 2 Quadral Phonologue Shogun(100/150w) op proef en dit klinkt heel goed samen, vooral het hoog en midden is indrukwekkend. Omdat ik met 2 front speakers in stereo mode wil beginnen (later pas uitbreiden) vind ik t belangrijk als de speaker een flink strak laag heeft (ik hou van een goede stevige >:) bas). Nu is dat het enige wat ik een mis bij deze speakers. (ik hoorde van mn dealer dat de onlyo in stereo mode erg goed zou moeten zijn) Ik was dus nog verder opzoek en kwam die magnat's tegen in de aanbieding. Ik vond het echter flink tegen vallen toen ik ze bij een kennis beluisterde, slecht laag en ik vond ze nogal schel af en toe. Nu kon ik me niet voorstellen dat dit aan de boxen lag (hij had er een erg oude rotel versterker op aangesloten) aangezien deze toch 800-1000 euro per stuk kosten. Ik was dus benieuwd of iemand ervaring met deze speakers heeft of ze gehoord heeft en wat de bevindingen waren. Kan er namelijk weinig over op t internet over vinden bhalve specificaties....

Wat het tweede punt betreft was ik benieuwd naar aanraders voor speakers op mn nieuwe onkyo reciever in de prijsklasse 400 tot 1000 euro p/stuk. Ik weet dat het persoonlijk blijft maar ik zou toch graag willen weten hou anderen erover denken :) Ik heb bij stafhorst ook geluisterd en van de speakers die ze daar hadden vond ik de monitor audio silver 6 eigenlijk het beste klinken, maar de quadrals die ik nu heb zijn ook zeker goed maar missen wat laag naar mijn mening...

En tot slot wat is een echte aanrader voor een goede sub voor zowel audio als film, hij moet voldoende vermogen hebben en niet te snel zompig worden. Graag reactie..

Alvast bedankt, bram

Verwijderd

Topicstarter
Was nog een ding vergeten, weet iemand wat van de stereokwaliteitenvan deze Onkyo receiver? Mn dealer zei dat deze beter waren dan bij denon of marantz van dezelfde prijsklasse.... Alvast bedankt.

Verwijderd

denon is in mijn ogen toch echt de beste in deze prijsklasse.

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Vriend van me heeft ook een Onkyo, en die klaagt ook over het missen van laag als z'n sub niet aanstaat. Ik heb dus het vermoeden dat het gemis deels bij je receiver ligt. En ik denk dat de Quadrals die Magnats wel wegspelen. Magnat is voor mij niet meer wat het geweest is.

En ik denk dus at het voor die Magnats wel redelijk bij de speaker kan liggen. Het hoog is vrij overheersend en het laag wil nog wel eens slecht zijn. Rotel is zeker een klasse hoger dan Onkyo, of het nu oud is of niet.

Music Addicted

Verwijderd

Beluister eens Tannoy Sensys 2 of Sensys Dc2 misschien dat je er meer bas in kan vinden.

Voor Subs zou ik eens kijken naar : Quadral sub deze dingen zijn natuurlijk gemaakt om Quadrals te ondersteunen.

Khoral.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 17:21 ]

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Tja, persoonlijk zou ik eerder die quadrals houden dan die magnats. Zeker omdat je zelf al aangeeft dat je je al aan het orienteren bent voor een sub, die je alle bas gaat leveren die je ooit nodig hebt.

Als je nu fronts gaat kopen met veel bas dan gaat dat een heel vreemd geluidsbeeld geven als je tzt toch overgaat naar een x.1 setup.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja daar zit inderddad wat in, heb de queadral speakers nu flink ingedraaid en ben er eigenlijk wel helemaal weg van. Nu nog een goed sub:) Iemand mischien een aanrader? Ik zoek een sub die vooral voor muziek goed klinkt, hij moet dus nie te snel zompig worden, maar een mooie diepe strakke bas leveren. Alvast bedankt voor reactie.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik denk dat een B&W 850 wel aardig klinkt bij jou, of een Rel Stentor. Een SVS is ook wel een aarader.

Met andere woorden geef eens een budget ;) . Hier kom je ook niet ver mee :) .

Music Addicted

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken aan zo'n 500-600 euro, heb ook niet zo'n hele grootte kamer dus hij hoeft niet gigantisch te zijn. Ik had van een kennis wat over yamaha subs gezien, die zijn in verhouding tot andere subs erg voordelig en leveren een flink vermogen. Ben alleen onbekend met t merk en zn subs, iemand die hier wat meer over weet? Hier staan ze op n rijtje: http://www.kieskeurig.nl/...w/speaker_subw~Yamaha.htm
Andere tips zijn ook welkom:)

Verwijderd

Topicstarter
Hey boekster, wat raad je aan bij bovenstaand budget? Ik heb echt geen flauw idee wat er op het gebied van subs te krijgen is.....:(:(

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Mijn dealer zegt zus... mijn viend zegt zo... review 1 zegt zie... review 2 zegt za...

Wat je hiermee gaat bereiken is dat je nog meer meningen krijgt, en dat je uiteindelijk steeds verder van huis geraakt. Beluister het, en beslis zelf. Je dealer wil verkopen, je vriend wil zijn eigen spullen niet afkraken.... Je komt er niet veel verder mee...

Ben zelf ook nog op zoek naar 2 fronts. Ben nu op het punt dat ik ze maar zelf ga maken ;) .

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 15:57:
Hey boekster, wat raad je aan bij bovenstaand budget? Ik heb echt geen flauw idee wat er op het gebied van subs te krijgen is.....:(:(
MJ Acoustics Pro 50/100, Rel Quake II, Rel Q100, misschien dat er ook nog een aardige B&W in de klasse zit, KEF misschien. Er is veel te krijgen :) . Gewoon luisteren is het devies. Jij weet wat je mooi vindt :) .

Music Addicted

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

k'heb een setje shoguns te koop zo goed als niet, mail maar als je intresse hebt.
fff@home.nl

Mijn commentaar, hele leuke speakers, top afgewerkt, zeer mooi hoog (in verkeerde combi misschien wat schel) en leuk midden. Ik heb zelf de B&W 805's besteld. (miste de dynamiek bij de quadrals.)
Pagina: 1