He mensuh,
ik had ff 2 dingen:
1 Ik heb vandaag de vintage speakers type 620/650 van magnat beluisterd omdat dit me wel geschikte speakers leken voor mijn nieuwe Onkyo TX - SR 701E receiver. Ik heb momenteel 2 Quadral Phonologue Shogun(100/150w) op proef en dit klinkt heel goed samen, vooral het hoog en midden is indrukwekkend. Omdat ik met 2 front speakers in stereo mode wil beginnen (later pas uitbreiden) vind ik t belangrijk als de speaker een flink strak laag heeft (ik hou van een goede stevige
bas). Nu is dat het enige wat ik een mis bij deze speakers. (ik hoorde van mn dealer dat de onlyo in stereo mode erg goed zou moeten zijn) Ik was dus nog verder opzoek en kwam die magnat's tegen in de aanbieding. Ik vond het echter flink tegen vallen toen ik ze bij een kennis beluisterde, slecht laag en ik vond ze nogal schel af en toe. Nu kon ik me niet voorstellen dat dit aan de boxen lag (hij had er een erg oude rotel versterker op aangesloten) aangezien deze toch 800-1000 euro per stuk kosten. Ik was dus benieuwd of iemand ervaring met deze speakers heeft of ze gehoord heeft en wat de bevindingen waren. Kan er namelijk weinig over op t internet over vinden bhalve specificaties....
Wat het tweede punt betreft was ik benieuwd naar aanraders voor speakers op mn nieuwe onkyo reciever in de prijsklasse 400 tot 1000 euro p/stuk. Ik weet dat het persoonlijk blijft maar ik zou toch graag willen weten hou anderen erover denken
Ik heb bij stafhorst ook geluisterd en van de speakers die ze daar hadden vond ik de monitor audio silver 6 eigenlijk het beste klinken, maar de quadrals die ik nu heb zijn ook zeker goed maar missen wat laag naar mijn mening...
En tot slot wat is een echte aanrader voor een goede sub voor zowel audio als film, hij moet voldoende vermogen hebben en niet te snel zompig worden. Graag reactie..
Alvast bedankt, bram
ik had ff 2 dingen:
1 Ik heb vandaag de vintage speakers type 620/650 van magnat beluisterd omdat dit me wel geschikte speakers leken voor mijn nieuwe Onkyo TX - SR 701E receiver. Ik heb momenteel 2 Quadral Phonologue Shogun(100/150w) op proef en dit klinkt heel goed samen, vooral het hoog en midden is indrukwekkend. Omdat ik met 2 front speakers in stereo mode wil beginnen (later pas uitbreiden) vind ik t belangrijk als de speaker een flink strak laag heeft (ik hou van een goede stevige
Wat het tweede punt betreft was ik benieuwd naar aanraders voor speakers op mn nieuwe onkyo reciever in de prijsklasse 400 tot 1000 euro p/stuk. Ik weet dat het persoonlijk blijft maar ik zou toch graag willen weten hou anderen erover denken
En tot slot wat is een echte aanrader voor een goede sub voor zowel audio als film, hij moet voldoende vermogen hebben en niet te snel zompig worden. Graag reactie..
Alvast bedankt, bram