Toon posts:

airflow van je kast ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, Wat is de beste airflow in je kast? Van onderen aanzuigen en boven uitblazen ? Enne bij mij staat de pc in de huiskamer dus hoe minder herrie hoe beter -> ik heb gemerkt dat mijn voeding de meeste herrie maakt. Is het erg als je er een stillere fan in zet ? Kan nergens artikeltjes vinden over het stiller maken van je voeding maar dat er toch nog genoeg gekoelt wordt..

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Ik heb een big tower met boven de harde schijven (scsi+ide) een gat gemaakt van 8bij 8 cm en een 8mm fan naar buiten.
Dit is mijns insziens beter dan de hete lucht van de HD's naar binnen over de CPU heen te blazen...dus meteen van voren naar buiten.

Dan heb ik van voren onder een 8mm fan die naar binnen blaast. De lucht van vlak boven de grond wordt dus naar binnen gezogen.

Dan heb ik achter op de hoogte van de CPU een 8mm fan die naar buiten blaast.

Op de CPU heb ik een 8mm fan geplaatst op een Coolermaster heatsink..dit werkt wel goed gezien mijn 40 graden celcius op 1.85 V en 900 mhz Duron 700

Boven achter heb ik nog een 8mm fan die naar buiten blaast.

Temp. chipset is 23 graden.
Temp kast is 21 graden.
CPU is 38-42 graden

Abit KT7, Prophet GF2MX 210/215, Duron 700@900, 2 scsi HD's, 1 ide HD.

Verwijderd

Lucht aan zuig die je net boven de grond heb dus beneden in je kast?

Lekker .. dan heb je dus een pc die stoff aanzuigt..goed voor je componenten
nee bij mij staan alle 3 de 8 cm Fan's naar buiten te blazen en boven in heb ik 2 kleintjes met een filter ervoor die lucht naar binnen zuigen
en me temp :
Kast is 21 Graden
Cpu is 35 Graden
Video Kaart is 30 Graden (( deze overgeklokt en heeft nog geen koeling )) maar die moek er nog opzetten

---------------------------------------------

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 23:09 schreef johannusm het volgende:
nee bij mij staan alle 3 de 8 cm Fan's naar buiten te blazen en boven in heb ik 2 kleintjes met een filter ervoor die lucht naar binnen zuigen
Komt de warme lucht van je voeding dan niet in de loop erbij ? Je senario is opzicht wel oke ivm stofzuiger principe...

Oja het is dat deze er niet in past :)
http://users.bart.nl/~shades/pix/fan.jpg
(hij paste niet helemaak op mijn A4-scanner ;))

Verwijderd

Helaas kom't er wel beetje warmte terug ja .. maar ik moe eff een gatenboor te pakken zien te krijgen zodak ze van boven kan doen of ieder geval niet bij de warmte uitlaat van me voeding waar ik nu dus nog last van heb :(

maar iedergeval heb ik geen last van laag stof in me pc.. wat niet boverdelijk is !
Pagina: 1