[Poll] Meerdere keren stemmen

Pagina: 1
Acties:

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:22

André

Analytics dude

Topicstarter
Ik weet niet of dit al eerder gemeld is maar als ik op de FP ga stemmen in een poll zie ik aan tijd lang de resultaten en kan ik niet nog keer stemmen. Dit klopt.

Maar na een tijd (2 week ofzo) kan ik ineens weer stemmen???? Dan is mijn cookie verlopen ofzo? Lijkt me iig niet de bedoeling.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je cookie mag dan wel verlopen zijn, maar de keuze niet. De poll legt de keuze vast tezamen met je IP-adres zodat er geen misbruik van een poll kan worden gemaakt. De cookie wordt alleen gebruikt om aan te geven dat je de poll hebt ingevuld, zodra deze dus niet meer aangeeft dat je poll X hebt ingevuld, kan je deze dus nogmaals invullen. Gelukkig is je IP-adres al bij de eerste keer gelogt zodat de tweede (en de volgende keren) niet meegenomen wordt :).

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:22

André

Analytics dude

Topicstarter
Aha, dan is de poll dus niet te vern....n, maar het is niet netjes dat het toch lijkt of ik nog een keer kan stemmen. Hij geeft ook geen melding "vanaf dit ip is al gestemd".

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan moet er elke keer als iemand de frontpage bezoekt een querie naar de poll-database gedaan worden om te kijken of vanaf een bepaald IP al gestemd is. Dat vergt meer load dan dat je cookie aangeeft of je al gestemd hebt :).

[ Voor 38% gewijzigd door Robin op 05-10-2003 13:38 ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb er volgens mij ook al eens een draadje over geopend.
Misschien is het een idee om de expiry van het cookie gewoon iets te verhogen. Pak'embeet een maandje ofzo moet genoeg zijn om het er weer netjes uit te laten zien.

Verwijderd

Ik heb een dynamisch IP en accepteer wel cookies van de frontpage, maar ik krijg die stemkeuze vaak zat (en ivm dynamisch IP geen foutmelding, ook al zou er een IP-checker op zitten). Een iets latere verloop datum zou wel handig zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 02:29 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Er wordt ook op userid gechecked.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De levensduurt van de cookies is verlengd naar 31 dagen.

Eigenlijk zou er gewoon wat vaker een poll moeten verschijnen :) .

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Femme schreef op 06 October 2003 @ 17:55:
De levensduurt van de cookies is verlengd naar 31 dagen.
Goed gewerkt!
Pagina: 1