Toon posts:

[XP] cd-rom station wordt bij booten niet geladen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc opstart wordt mijn cd-rom station telkens niet automatisch herkend. Als ik vervolgens de Wizard Hardware Toevoegen uitvoer wordt het apparaat wel weer herkend, en kan ik hem direct gebruiken, maar na de volgende reboot is ie weer weg, en moet ik opnieuw de wizard uitvoeren. Het lijkt dus wel alsof Windows bij het starten niet herkend dat het ding erin zit, totdat ik keihard zeg dat dat het geval is ofzo.

Windows XP sp1, LiteOn 52x32x52x, ShuttleX P4 Barebone systeem.

Kent iemand dit? anders formatteer ik wel ;)

Verwijderd

misschien een conflict met master/slave/cable select? geef je huidige config (prim/sec, ma/sl/cs) eens.

Verwijderd

Topicstarter
haha, hou op man, ik ben blij dat dat ding dichtzit!!! :D (zeker nog nooit een ShuttleX gezien? ;))

maar ik weet zeker dat ik dat goed heb gedaan hoor. Ik heb 2 harde schijven en die ene cdromspeler. 1 hdd ma + 1cdrom sl op ene kabel en 1 hdd op andere. prim/sec weet ik niet, sorry, maar ik neem aan dat dat in principe niet uit moet maken? anders moet ik echt diep graven namelijk!

Verwijderd

eh nee, nooit van binnen gezien. (wel van buiten :P misschien wel 1 scoren op de HCC)

tja, sorry, dan weet ik het ook niet...

Verwijderd

Misschien heeft hij een probleem met het toekennen van een station-letter. Probeer het eens zelf in te stellen bij computerbeheer. Het lijkt me geen master / slave settings probleem, want dan zou volgens mij je hd die er bij hangt ook niet gedetecteerd moeten worden. Of het probleem aan de 2e hd als slave kan liggen zou ik zo niet weten, maar het is wel een optie, maar aangezien je niet de kast wilt openen kun je misschien beter windows eerst opnieuw proberen te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
helaas dat werkte ook niet. wordt denk ik toch een formatje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, schopje dan maar, want nu heb ik geformatteerd en het probleem is nog steeds niet weg. Ik ga maar even mijn bios updaten denk ik. Iemand anders wellicht nog suggesties?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
wordt ie wel herkent door het bios?? (bij het opstarten krijg je meestal een rijtje te zien met alle IDE apparaten die je erin hebt hangen, als ie daar niet bij staat heb je em fout aangesloten. (geen idee trouwens of windows em dan wel kan vinden bij hardware toevoegen..... lijkt me eigenlijk niet, maar ja.... tis zowieso een wazig probleem)

Strava

Pagina: 1