Illegale client installatie...?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
http://forum.tweakzone.nl/topic/10067/

Als je dit programma instaleerd word er zo maar een koe geinstalleerd :( Dit is toch niet toegestaan.

Grutte Pier fansels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 18:33
welk mailadres?

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koe@gameparty.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel
[parameters]
id=koe@gameparty.net

[misc]
project-priority=OGR=0,RC5-72

[display]
progress-indicator=auto-sense

[networking]
nofallback=true
autofindkeyserver=no
keyserver=*:2064;protoss.2y.net

Grutte Pier fansels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 15:33

NightBird

DPC-Crew Coding
Ach .. het wordt er tenminste bij de installatie bijvermeld, zonder langdradige 'eula' teksten .. dus echt illegaal is het niet. Dat het niet netjes is is een ander verhaal.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Afbeeldingslocatie: http://forum.ircow.nl/client.gif

Dit idd niet best:
[parameters]
id=koe@gameparty.net

ik vindt het wel dergelijk een illigale install, er wordt niet uit gelegd wat een D,net client is en wat ie doet, dan wordt ie in de system32 map gedonderd (lekker verstopt)
En dan staat er i de msconfig ook nog eens : niet verwijderen !!!!!!!!! :(

Neeuh veel illigaler wordt dit niet

[ Voor 60% gewijzigd door Pim. op 04-10-2003 23:48 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:25
koe@gameparty.net

Dit is niet goed...

Als het goed is, is er al een mailtje onderweg (zie tweakzone forum).
hessel schreef op 04 October 2003 @ 23:44:
[parameters]
id=koe@gameparty.net

[misc]
project-priority=OGR=0,RC5-72

[display]
progress-indicator=auto-sense

[networking]
nofallback=true
autofindkeyserver=no
keyserver=*:2064;protoss.2y.net
Dubbelpost :+
./Proxy schreef op 04 October 2003 @ 23:46:
[afbeelding]

Dit idd niet best:
[parameters]
id=koe@gameparty.net
Tripplepost :+
Robkazoe schreef op 04 oktober 2003 @ 23:47:
koe@gameparty.net

Dit is niet goed...

Quarterpost :?

[ Voor 79% gewijzigd door Robkazoe op 04-10-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ze vermelden het wel tijdens installatie, echter is er geen uninstall beschikbaar :(

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Pyrus

Hardknock life

Als je de installatie start staat er in het eerste het beste scherm direct dat de client er in zit.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pyrus/installertn.jpg (klikbaar)

offtopic:
spuit elf geeft modder en een screenshot :P

[ Voor 14% gewijzigd door Pyrus op 04-10-2003 23:50 ]

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
alleen vet klote dat hij hem in de system32 map van windows zet. Welke bestanden moet ik deleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel
Robkazoe schreef op 04 October 2003 @ 23:47:
koe@gameparty.net

Dit is niet goed...

Als mijn mail teminste mee wil werken :(

Grutte Pier fansels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Pyrus

Hardknock life

Gewoon via dos ernaartoe gaan en dan dnetc -uninstall doen :)

niet dus, wordt niet als service geinstalleerd (zie hier beneden). of toch niet op deze manier

[ Voor 49% gewijzigd door Pyrus op 05-10-2003 00:04 ]

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

hij komt in je startup folder als "SYSTEM - DO NOT REMOVE!!!"
Je hoeft enkel deze weg te halen en dnetc.com, dnetc.exe en dnetc.ini uit je system32 folder te verwijderen

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
heb al de bestanden weggefilterd. Ook aardig: in het opstartmenu staat doodleuk: SYSTEM - DO NOT REMOVE terwijl het gewoon het koetje is. Wat een schande is die gozer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Hij wordt iig niet als service geinstalleerd :)

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Blistimo schreef op 04 oktober 2003 @ 23:56:
Hij wordt iig niet als service geinstalleerd :)
Dat viel me idd ook op. En het koetje icoontje is ook niet gehide (wat ook erg simpel gedaan kan worden). Het is gelukkig neit erg proffesioneelgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 16:20
Lijkt me dat poster Emoticons dat ook als uitgangspunt had
emoticons

Gepost door: emoticons op 04-10-03 21:04

hier kun je er 529 in 1 pakket vinden
http://members.lycos.nl/emoticons/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Robkazoe schreef op 04 October 2003 @ 23:57:
[...]

Dat viel me idd ook op. En het koetje icoontje is ook niet gehide (wat ook erg simpel gedaan kan worden). Het is gelukkig neit erg proffesioneelgedaan.
OF het is niet als iets illegaals gedaan. Er wordt tenslotte aangegeven dat er een RC5-client geïnstalleerd wordt... Dat mensen dan vervolgens niet weten/gaan uitzoeken wat dat dan wel is... :)

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

het wordt vantevoren tijdens de installatie vermeld; hoewel de meeste mensen niet eens zullen weten wat een RC5-72 client precies is en gewoon als een hersenloze Pumpkin op 'next' zullen drukken ben ik bang dat dit niet eens zo illegaal is...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 18:33
't is niet 100% duidelijk wat voor iets er geinstalleerd wordt (enkel een naampje) is en het doel van het pack en de spammerige manier van verspreiding lijken me duidelijk, puur voor het verspreiden van een koe. Onwetendheid is nooit een vrijbrief voor illegaal, irritant of onethisch gedrag.

[ Voor 14% gewijzigd door Dutchman! op 05-10-2003 00:06 . Reden: jeez, coherente zinnen schrijven blijft moelijk na twaalven ]

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Dutchman! schreef op 05 October 2003 @ 00:03:
't is niet 100% wat voor iets er geinstalleerd wordt (enkel een naampje) is en het doel van het pack en de spammerige manier van verspreiding lijken me duidelijk, puur voor het verspreiden van een koe. Onwetendheid is nooit een vrijbrief voor illegaal, irritant of onethisch gedrag.
Mee eens, ik bekeek het alleen ff van de andere kant :)

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha... daarom wordt zijn Team dus steeds groter? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Die gast is gewoon geregd om de client te verspreiden onder leden van dat forum. De doorsnee msn gebruiker (hersenloze pumpkin? :P) ziet het woord emoticon, en klikt vervolgens op 'ja', 'ja' en 'doorgaan' zonder te lezen wat er allemaal staat :/

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dutchman! schreef op 05 October 2003 @ 00:03:
't is niet 100% wat voor iets er geinstalleerd wordt (enkel een naampje) is en het doel van het pack en de spammerige manier van verspreiding lijken me duidelijk, puur voor het verspreiden van een koe. Onwetendheid is nooit een vrijbrief voor illegaal, irritant of onethisch gedrag.
In feite is dit hetzelfde als spyware, en ik heb nog geen rechtzaken tegen gator of lop.com gezien de laatste tijd (helaas). Ik denk dat dnet hier maar een oordeel over moet vellen, en hopelijk besluiten ze dan gameparty.net te bannen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Dutchman! schreef op 05 oktober 2003 @ 00:03:
is met Dutchman eens

Het doel van dit pack is het installeren van icons, 99% van de nl. bevolking heeft geeeen idee wat een rc5-72 client is en zullen dus idd gewoon op next klikken. Ze hebben hier niet voor gekozen en het is geen leuke manier om mee te doen aan het project.

Illigaal of nie, ethisch is het zeker niet en ik denk dat het door D.net ook niet gewaardeerd wordt

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op 05 October 2003 @ 00:06:
[...]

In feite is dit hetzelfde als spyware, en ik heb nog geen rechtzaken tegen gator of lop.com gezien de laatste tijd (helaas). Ik denk dat dnet hier maar een oordeel over moet vellen, en hopelijk besluiten ze dan gameparty.net te bannen...
Volgens mij loop je een beetje hard van stapel. Iedereen kan zoiets in elkaar draaien en dan op een forum verspreiden met het idee om een ander te naaien. Dat het emailadres van gameparty is wil nog niet zeggen dat iemand uit dat team het heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: ik heb dit op het forum van GameParty.net gepost, hopelijk zal GameParty.net dit ook zien als een cheat en kan er over gepraat worden of zullen consequenties volgen.

De post is HIER te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens; wat is er mis met installatie in de system32 dir? Daar zet ik ze zelf ook altijd neer, omdat die variabele lekker makkelijk is over te nemen.

Uiteraard dan wél op machines van mensen die er toestemming voor hebben gegeven...
http://floppus.teambvd.com/stuff/install.zip

bvdsetup.exe installeert koe in system32, installeert als service en start de service
dnetc is dnetc.exe, maar zonder extensie (update koe is dus gewoon .exe eraf strippen)
dnetc.ini is de .ini - daar kan iedereen zijn eigen voor gebruiken natuurlijk

Wij gebruiken het in 2 computerwinkels voor de demo-systemen, op het werk, en als iemand wel mee wil doen na uitleg, maar geen held is met zoiets zelf installeren.

Dit progje geeft TOTAAL GEEN terugmelding; je dubbelklikt, ziet niets hoort niets, en klaar, juist voor het gemak. Demosystemen worden allen opnieuw installed bij verkoop.
Ik zie hierin echt geen bezwaar dus om de koe in system32 te zetten...

Trouwens; een discussie hierover met GameParty vóór er direct een mail naar distributed.net gaat had mij een nettere oplossing geleken:
1) Distributed.net heeft door het verleden al niet zo'n hoge pet van DPC op. Nu krijgen ze weer iets waar ze zich (zacht uitgedrukt) negatief over kunnen uitlaten richting DPC
2) GameParty.net is een subteam; één van de leden kan zoiets op eigen initiatief geregeld hebben. Nu pak je direct het hele team aan zonder dat we weten hoe of wat. Geef ze eerst de kans even te reageren, zodat gekeken kan worden of het misschien intern op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 08:45:

bvdsetup.exe installeert koe in system32, installeert als service en start de service
dnetc is dnetc.exe, maar zonder extensie (update koe is dus gewoon .exe eraf strippen)
dnetc.ini is de .ini - daar kan iedereen zijn eigen voor gebruiken natuurlijk
tuurlijk is het handig om het jezelf wat makkelijker te maken bij het instaleren van nieuwe koetjes op SYSTEMEN WAAR JE TOESTEMMING VOOR HEBT.
Maar op deze manier ben je imho gewoon bezig met cheaten. De grootste groep msn gebruikers ziet emoticons en instaleert de boel. Mocht het wel door d-net goedgekeurd worden dan is het hek natuurlijk van de dam want dan gaat iedereen het op die manier rond sturen. Imho is het alleen niet aan te tonen dat het daadwerkelijk om een gameparty.net teamlid gaat die het verspreid. Natuurlijk is dat nooit na te gaan want die persoon zal het natuurlijk nooit toegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

[b]Trouwens; een discussie hierover met GameParty vóór er direct een mail naar distributed.net gaat had mij een nettere oplossing geleken:
1) Distributed.net heeft door het verleden al niet zo'n hoge pet van DPC op. Nu krijgen ze weer iets waar ze zich (zacht uitgedrukt) negatief over kunnen uitlaten richting DPC
2) GameParty.net is een subteam; één van de leden kan zoiets op eigen initiatief geregeld hebben. Nu pak je direct het hele team aan zonder dat we weten hoe of wat. Geef ze eerst de kans even te reageren, zodat gekeken kan worden of het misschien intern op te lossen is.
Het is geen DPC'er geweest die een mail naar D.net heeft gestuurd maar iemand die op het besproken forum heeft gepost. Zelf geloof ik in hoor en wederhoor, maw: laat de leiding van GPN hun verhaal eens doen (mischien is het een bekende, mischien ook niet).
Dan kan de GPN teamleiding zelf stappen ondernemen en dit dan in goed overleg met de DPC crew

Je zou ook kunnen beargumenteren dat D.net ziet dat we serieus met dit soort dingen omgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

./Proxy schreef op 05 oktober 2003 @ 10:24:
[...]

Het is geen DPC'er geweest die een mail naar D.net heeft gestuurd maar iemand die op het besproken forum heeft gepost. Zelf geloof ik in hoor en wederhoor, maw: laat de leiding van GPN hun verhaal eens doen (mischien is het een bekende, mischien ook niet).
Dan kan de GPN teamleiding zelf stappen ondernemen en dit dan in goed overleg met de DPC crew

Je zou ook kunnen beargumenteren dat D.net ziet dat we serieus met dit soort dingen omgaan
hessel heeft dus dat mailtje gestuurd, en hessel heeft ook deze draad gestart.

is hessel DPC-er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Erg netjes is het inderdaad niet, om de koe op deze manier te verspreiden.
Zoals Floppus als aangaf, we draaien bij mijn vorige, en bij mijn huidige werkgever, de client op alle demo's. Bij mijn oude werkgever draait de client zelfs 24/7, de systemen blijven daar dus aanstaan. Verder installeer ik de koe echt alleen maar bij mensen die er zelf mee akkoord gaan dat hij draait. Meestal m.b.v. de installer van mijn partner in crime, Floppus.
Zoals hij al zei, ben je dan meteen van het gezeik af, lekker makkelijk, en een "expert" die er later bij komt kijken, en zoiets heeft van: dnetc? Dat ken ik niet, ik gooi het er af, zal dit minder snel uithalen, aangezien het verstopt staat.Is er al reactie van GPN?
Ben wel erg benieuwd of ze hier achter staan, of dat dit een individuele actie is van een teamlid. Of nog erger, misschien wel van een nabije tegenstander van GPN die het team op deze manier wil bannen.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 00:15:
Update: ik heb dit op het forum van GameParty.net gepost, hopelijk zal GameParty.net dit ook zien als een cheat en kan er over gepraat worden of zullen consequenties volgen.

De post is HIER te vinden...
lol check deze oudere thread daar dan:
http://gpnkoe.gameparty.n...thread.php?threadid=16419

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal even mijn post van het I'R Cow Forum kopieren:
Aan de INI te zien, ging het om het Subteam Protoss. De leider hier van is ReDEvil. Op zijn proxy staan 2 users, wat kleine servers, hijzelf en een dikke user vermeld. Het valt dan ook op, dat de dikste user een aantal van '143' IP-adressen (!) telt. Hij heeft de IP-adressen dus bewust onder 1 groep ingedeeld. Ik vind het dus niet onwaarschijnlijk dat ReDEvil dit zelf gedaan heeft en dus ook schuldig is.

Ook zie je in het begin van de dag, het patroon van de zelf-flushende clients (deelbaar door 24) in de score. Maarja, het kan wel eens voor komen dat een client maar 23 punten verstuurt.

Dit is zijn proxy: [Team ProToSS]
Het gaat dus niet om GPN zelf, maar ze worden er wel op aangekeken. GPN moet zelf iets regelen met de leider van Team ProToSS, maar daarom moeten zij wel op de hoogte gebracht worden. Dadelijk zal ik ze even (via IRC, dan reageren ze het snelst) naar hier en het GPN-Koe forum verwijzen.

Update @ 12:20 05/10/2003:
code:
1
2
3
4
[12:13:32] <stefan-t> hmm, die zit bij ons in het team ? dat is minder lachen :(
[..cut..]
[12:15:40] <noRk> stefan-t: het ging dus om ReDEvil
[12:16:00] <stefan-t> bannuh

Het lijkt me dus duidelijk dat GPN maatregelen gaat nemen, nu nog een verklaring afleggen bij D.Net :/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 12:20 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, 2 weken terug dacht ik al: hier klopt iets niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 09:02
idd, het is gewoon niet netjes/ helemaal eerlijk. Ik hoop dat Gameparty het subteam wil diskwalificeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist herinnerde ik mij iets:
http://koe.gameparty.net/gpn/hosttop.html <- de bovenste klopt niet, dat is de proxy zelf ... zie 2e positie. Toen zat ReDEvil nog als SubTeam bij Team GamingPlanet, hij (of een ander lid binnen zijn subteam, geen persoon van The GamingPlanet dus) heeft daar gewoon voor gedubbelflushed. Want het waren allemaal dupes die dag, waar D.net ook nog over geklaagd heeft richting GameParty.net.
Er is toen nog een draadje geopend op het GPN Forum over dit voorval, klik hier. Ik meen dat ReDEvil toen ook geen stats van zijn team had, zo kon er ook niet gezien worden of hij zelf dubbel flushte.

Blijkbaar is het dus niet de eerste keer dat deze persoon betrokken is bij een lame actie binnen dit project, hopelijk leert hij er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

crisp schreef op 04 October 2003 @ 23:49:
ze vermelden het wel tijdens installatie, echter is er geen uninstall beschikbaar :(
* Mobster komt nooit meer buiten /5
crisp gefeliciteerd met het moderatorschap :D Beter laat dan nooit ;)
[/offtopic]

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handige links:
http://rc5-72.protoss.2y.net/Stats/byhost.html
http://gpnkoe.gameparty.n...thread.php?threadid=16419
Wat mij opvalt, je lijst is inmiddels weer ingekrompen... maar je output gestegen.
En nu zie ik hier, bij 'unidentified.protoss.2y.net': Total Unique IPs 98 <- leg uit
als je dat zo leest wijst alles uit naar 1 persoon, dus die zullen ze maar moeten bannen bij GPN, en alles uitleggen aan dnet.

edit:
woeps, vergeten op de 2de pagina te kijken |:(... schaam, schaam.....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Het is alleen wel beroerd een teamlid te hebben die op deze manier denkt het team te kunnen helpen aan een "overwinning".
Toch wel jammer, op zich is hij goed bezig, hij wil meer koetjes laten draaien, alleen de manier waarop hij het uitvoert is een stuk minder...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Originally posted by CZero
Morgen ban ik het ip en doe ik er een stukje over.
Dit vinden wij inmiddels HIER terug. Wellicht zijn meerdere leden van GameParty.net nogal boos op deze persoon, gelukkig.

update: ga niet klagen bij GameParty.net, klagen kan op het Forum van ReDEvil.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 23:57 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ziek....

gewoon lame of zo iets te doen, maar sommige mensen kunnen alleen maar naar te top komen door te cheaten. Daartegen...cheaters hebben al verloren bij voorbaat ( Counterstrike wijsheid )

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hessel schreef op 04 oktober 2003 @ 23:33:
http://forum.tweakzone.nl/topic/10067/

Als je dit programma instaleerd word er zo maar een koe geinstalleerd :( Dit is toch niet toegestaan.
Bedankt... GPN is uit D.net geflikkerd! :(
Dankzij jouw mailtje... Hier had over gesproken kunnen worden, zonder een mailtje naar D.net te sturen. Heel erg bedankt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Er is nog niets gebeurt dat niet terug gedraait kan worden. Eerst maar eens in overleg met D.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 21:58

Visjes

Blub........

[12:13:32] <stefan-t> hmm, die zit bij ons in het team ? dat is minder lachen :(
[..cut..]
[12:15:40] <noRk> stefan-t: het ging dus om ReDEvil
[12:16:00] <stefan-t> bannuh
ReDEvil!

Die ken ik,
die gast heeft bij mij op school gezeten.

Die doet dit niet uit team ondersteuning aan GPN maar om ze in een zwart licht te zetten!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk visje. droom verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Je eerste post in dit draadje gebruik je hiervoor?! :?

Je kan beter proberen uit te leggen hoe en wat lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een stukje van het gpn forum
---------------------------------------------------

ReDEvil
---------------
Sorry
Sorry jongens. Ik wist niet dat dat niet mocht.

Bij de installatie wordt namelijk wel degelijk een waarschuwing gegeven dat er een client mee wordt geinstalleerd. Maar ik ben het uiteindelijk wel meej eens dat veel mensen die er geen verstand van hebben erin trappen en het een beetje lame is.
---------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Nork
Als je mee doet aan een project, dien je de regels te handhaven die gesteld worden. Distributed.net stelt zo ook een regel waarbij niet-beheerde systemen of niet-wetende mensen geen koe mogen draaien. De computer moet ten alle tijde bereikbaar zijn door de eigenaar van het systeem.Natuurlijk ben ik ook pissed op Hessel, wie direct een mailtje stuurde naar Distributed.net.

ReDEvil, lees voortaan eerst een reglement door voordat je ergens aan begint...
--------------------------------------------------------------------------------

ReDEvil :

Nouja, ben iig blij dat je het zo opvat.

ban van mijn ip op de proxy zou ik niet onterecht vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Hmm, ik zou ook direct dnet gemailt hebben hoor, als er een illegale client op me pc stond en dan cc naar het desbetreffende email adres. Dat staat toch ook ergens in de client ofzo, of in een txt-tje dat als het illegaal is dat je abuse@blabla moet mailen?
Het is jammer dat je zo'n persoon in je team hebt, maar zoals dat topic aangeeft op het gpn forum wisten ze een tijdje terug al dat het niet helemaal pluis was en toen is er geen actie ondernomen. Als teamleiding faal je daar dan ook, je weet toch dat je als team verandwoordelijk wordt gehouden voor de acties van je leden?!! Het is jammer, maar hier kan je weinig anders tegen doen dan uit de stats gooien. Want hoe verzeker je als team dnet ervan dat de persoon in kwestie een eenmans actie uithaalde en dat je hem eruit hebt gegooid? Dan blijft dnet bezig in mijn ogen... En zoiets moet op goed vertrouwen gebeuren, maar dat vertrouwen bij dnet is natuurlijk wel weg nu.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JustMe_ schreef op 06 October 2003 @ 09:47:
[..cut..]
Het is jammer dat je zo'n persoon in je team hebt, maar zoals dat topic aangeeft op het gpn forum wisten ze een tijdje terug al dat het niet helemaal pluis was en toen is er geen actie ondernomen. Als teamleiding faal je daar dan ook, je weet toch dat je als team verandwoordelijk wordt gehouden voor de acties van je leden?!!
[..cut..]
Nee hoor, ik merkte dat er iets niet pluis was. Dit was 2 dagen voordat wij I'R Cow joinden. Ik kan er niets aan doen dat in die tijd niemand mee heeft gelezen en gedacht heeft: hé, verrek... vreemd.

En ja, ik kan niet om ieder stukje verdachtheid gaan zeuren bij de Teamleider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

JustMe_ schreef op 06 October 2003 @ 09:47:
Hmm, ik zou ook direct dnet gemailt hebben hoor, als er een illegale client op me pc stond en dan cc naar het desbetreffende email adres.
Ik hoop dat 'Het orgaan' duidelijk kan maken dat dit niet de allerbeste oplossing is om problemen aan te pakken.
Een schone taak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 31-08 17:33
*zucht*
Moet heel GPN hierom gebanned worden :(
Lame zooi man.
5 minuten rondkijken op internet en je ziet dat er een complete subteams achter zitten en er is geen concact geweest, dan had je dus geweten dat dat team al gebanned was.

http://gpnkoe.gameparty.net/nieuws/item/6045/

Bedankt hoor Hessel! fijn dat je ff overlegt heb! *NOT* :r

[ Voor 88% gewijzigd door Gman op 06-10-2003 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gman schreef op 06 October 2003 @ 11:08:

Imho heeft Hessel juist gehandeld en moet je jullie (ex) teamgenoot bedanken.

Om het net te houden had hij natuurlijk ook even gpn op de hoogte kunnen stellen.

Des al niet te min vindt ik wel dat d-net erg snel een team uitsluit van de stats en ik hoop voor gpn dat ze gewoon onder hun eigen acount terug mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Mobster schreef op 06 October 2003 @ 11:03:
[...]
Ik hoop dat 'Het orgaan' duidelijk kan maken dat dit niet de allerbeste oplossing is om problemen aan te pakken.
Een schone taak :)
Opzich kan het inderdaad vast wel beter opgelost worden, maar als ik een niet dpc-er ofzo, een mens zeg maar ;), zou zijn dan ging ik gewoon dnet mailen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

zoals een wijs man eens zei: :)
./Proxy schreef op 06 October 2003 @ 08:42:
Er is nog niets gebeurt dat niet terug gedraait kan worden. Eerst maar eens in overleg met D.net

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we inderdaad de gemoederen niet te hoog op laten lopen, en eerst eens kijken wat er te realiseren is.

Ik zit nu in mijn middagpauze, en ben speciaal even naarr huis gereden om de status hiervan te bekijken. Veel tijd op dit moment heb ik er dus niet voor, maar dat zal vanavond worden gecompenseerd.

Nogmaals wil ik iedereen verzoeken, met name de leden van GPN, mochten zij informatie hebben die hiermee verband houdt, contact met me op te nemen op ICQ 10264771.
mailen mag ook op Floppus[ed]chello[point]nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Heb je nog geen floppus[ed]dutchpowercows[point]org :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mail is al onderweg, Floppus, naar jouw mail-adres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobster schreef op 06 oktober 2003 @ 12:49:
Heb je nog geen floppus[ed]dutchpowercows[point]org :P
Zou best kunnen, maar zoals gezegd zit ik in mijn pauze en heb ik verder nog nergens naar gekeken; ik vind dat dit prioriteit heeft boven het uitzoeken wat eventueel nieuwe mailadressen zijn.

Zodra iets dergelijks beschikbaar komt, meld ik dat wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Dat wordt nog geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stel; jij spaart postzegels, en doet ze steeds netjes op volgorde in je mapje. En er kijken mensen in, en af en toe gooit iemand alles door elkaar, en dan blijkt dat ook nog eens bijna iedere keer dezelfde persoon te zijn.

Is dat wat je je bij je hobby had voorgesteld? Wordt je daar blij van? De volgende keer als diegene komt, begroet je hem dan vriendelijk en zegt "hier alsjeblieft, vernaggel het alsjeblieft weer"?

Voor de mensen van distributed.net is het hobby; wat ze doen wordt allemaal in hun vrije tijd gedaan; het is dan ook een non-profit organisatie. Verhalen over dat ze nu goede banen hebben bij UD: dat is mazzel voor ze, daar is het niet om begonnen.

De eerste paar keer willen zij ook wel zien dat DPC uit meer dan één persoon bestaat, en zal een andere DPCer gewoon vriendelijk behandeld worden als er iets gevraagd wordt waar moeite voor moet worden gedaan. Maar als het merendeel van de problemen steeds uit DPC kring komen, dan zijn ze het een keer zat, en zal iedere nieuwe DPCer al met argwaan worden ontvangen.

Beschouw dit laatste eens op jezelf, en ontken maar eens dat jij er van zou balen.
Ik wil ABSOLUUT niet zeggen dat de handeling zoals deze door dnet is gedaan in mijn ogen juist is, ik wil enkel zeggen dat ik me kan verplaatsen in hun standpunt.

Als er één ding dus ZEKER niet helpt is over ze gaan klagen (ken je dat gevoel dat je je vrijwillig inzet en denkt dat je goeie dingen doet, en er ineens mensen aankomen om te vertellen dat je alles fout doet?). De enige mogelijkheid is zo veel mogelijk informatie verzamelen over de situatie, het geval uitleggen, duidelijk maken dat ook wij er alles aan doen om het goed te laten verlopen. En dan nog is het hopen dat ze in zo'n geval energie willen steken.

Op >dit< moment zijn Dsmarty, ./Proxy en ik net klaar de gegevens te verzamelen en interpreteren (waarvoor dank aan CZero van GPN, die heel vlot heeft gereageerd, en alle mogelijke hulp heeft geboden), en zijn de gegevens aan dnet overlegd.

Er is door dnet besloten het account van gameparty weer te activeren op voorwaarde dat verdere abusemails uitblijven. Zij zullen vanaf morgen (misschien een dag later) weer in de stats prijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Laten we met zijn allen hopen dat dit de laatste illigale client is die we te zien krijgen, ik denk niet dat D.net de volgende keer weer vergevingsgezind is (weet het wel zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil tevens iedereen die daar behoefte aan heeft uitnodigen met mij contact op te nemen... Daarnaast blijft het open staan: Wanneer wij (iemand van de teams of subteams) met het id koe@gameparty.net overlast veroorzaken, contact us! Of Floppus en ./Proxy. Er wordt alles aan gedaan om het euvel te verwijderen/verhelpen!

Het is een hobby, er zit een hoop tijd en werk in. Iedereen heeft er baat bij dat er geen ellende omheen ontstaat, en daar wil ik me ook volledig voor inzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05
Maar mogen het ook duidelijk zijn dat je even duidelijk in je team gaat vermelden dat dit niet meer zal gebeuren? ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjappoo

zoals ik dit lees is het heel netjes opgelost, Floppus doorstaat zijn eerste test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DKasemier schreef op 06 October 2003 @ 21:59:
Maar mogen het ook duidelijk zijn dat je even duidelijk in je team gaat vermelden dat dit niet meer zal gebeuren? ;)
http://koei.gameparty.net/nieuws/item/6052/

Uiteraard!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Hulde _/-\o_

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05
Ik heb trouwens in dit en dagstats topic het idee gekregen dat niemand zich beseft dat DPC áltijd degene is die problemen veroorzaakt... Lees even de postzegel metafoor (is dat het goede woord? ;)) van Floppus

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Tja hoge bomen vangen veel wind? En misschien van de andere teams hoor je het niet zo, maar kan me niet indenken dat dit echt absoluut nooit bij andere teams zal voorkomen.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het iedereen wel eens gebeurt... Het vorige rc project deden we ook mee, als subteam van killemall, en toen is er nooit zoiets gebeurt... We doen dus misschien al wel zo'n 2 a 3 jaar mee, zonder voorvallen... Er is er uiteindelijk altijd 1... (helaas)

En met een team zo belachelijk groot als DPC, gaan de statistieken wat dat betreft al snel tegen je werken denk ik...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

./Proxy schreef op 06 October 2003 @ 21:47:
Laten we met zijn allen hopen dat dit de laatste illigale client is die we te zien krijgen, ik denk niet dat D.net de volgende keer weer vergevingsgezind is (weet het wel zeker)
Dan kom ik toch weer terug op m'n verhaal die ik enkele post terug heb geplaatst.
Dnet heeft door een paar eikels nu de pik op DPC, om 1 of andere redenen worden wij telkens weer getroffen. DPC is het grootste team binnen Dnet en valt dus ook het meest op. DPC treffen is eigenlijk heel makkelijk, de meeste subteams hebben wel een installer op hun site staan, de weg daar heen is via dit forum gemakkelijk te vinden. Ik download ff wat installers her en der, schrijf ook ff zo'n setup, Dnet krijgt mail met alleen maar emailadressen gekoppeld aan DPC. Dus ban.

Nu denken de meeste dat zal wel meevallen, maar het is ons nu al een paar x overkomen. Dnet begrijpt toch hopenlijk wel dat dit gebeurd door een paar ontzettende eikels die daar mee ook de goede jongens binnen DPC treffen.
Ze denken daar toch niet dat wat we in jaren opgebouwd hebben express teniet willen doen?

DPC is groot heeft veel subteams en binnen de subteams vind je weer allerlei subteams. En komt erbij dat je je bij Dnet gewoon kunt aansluiten bij een team. Je hoeft niet om toestemming te vragen, je kunt DPC gewoon joinen. Dus elke gek die kwaad wil kan inprincipe DPC ten gronde richten.
Heeft de DPCcrew dit al eens voor gelegd aan Dnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05 17:11

Mar

TCF

Mooi dat dit opgelost is, voor straks Welcome Back Gameparty

DPC Team ColdFusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Ik denk dat de amerikanen (denken toch ff iets anders) die redenatie, op dat moment meer als excuus gezien zouden hebben als geldige reden.

Neemt niet weg dat het zou kunnen, maar dan is het denk ik aan ons om ff uit te zoeken hoe de vork in de steel zit.

Ik weet dat het niet ideaal is maar zo is het denk ik nu even wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reageerde eigenlijk op dat laatste stukje in je post
ik denk niet dat D.net de volgende keer weer vergevingsgezind is (weet het wel zeker)
Maar als ik het nu goed begrijp kunnen jullie nog wel je verhaal doen? Of zit het bij Dnet nu zo hoog dat het de eerst komende tijd niet meer moet voorkomen bij DPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die gene die zeggen dat ze ook D.net zouden mailen.
Als niet DC'er vind ik het knap als je achter het adres van D.net komt.

Dan moet je eerst al de client vinden. Dan kom je in de ini een email adres tegen. Dat moet je niet hebben. Maar je moet eerst de hidden client afsluiten om hem vervolgens gewoon te starten. Zodat je dan kan zien dat het van distributed.net is. en vervolgens kun je pas op die site aan het abuse adres komen.

Dus iedereen die er niks van af weet zal naar het adres van de ini mailen.
Dus dit is ook een naai actie van Hessel. Thanks.

[Oja]
Als ie bij visje op school gezeten heeft is het dus waarschijnlijk een brabander.
Thanks, maar ook op de eerlijke manier hadden we GPN wel ingehaalt.
[/Oja]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 22:40:
Ik reageerde eigenlijk op dat laatste stukje in je post

[...]

Maar als ik het nu goed begrijp kunnen jullie nog wel je verhaal doen? Of zit het bij Dnet nu zo hoog dat het de eerst komende tijd niet meer moet voorkomen bij DPC?
Laat ik het zo zeggen; we wachten nog heel even met vragen naar de OGR-25 cheater waardoor DPC niet op #1 staat :+

Ik zit erover te denken nog maar een sixpackje hollandse biertjes die kant op te sturen; dat wil nog wel eens helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
DNet zit tussen twee vuren, men kan niet veel anders doen dan men uit de stats verwijderen.
Vergeet niet dat een subteam voor hun 1 persoon is.
Het verschijnsel subteams bestaat officieel namelijk niet.

Maar het is opgelost nu, gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:36

scorpionv

This space for rent

Hulde crew _/-\o_

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

netjuhs gedaan floppy :D

Wat ben ik blij dat er zo een goed team achter...of is het nou boven me staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig :) ... _/-\o_ DSmarty, CZero, Floppus en ./Proxy _/-\o_
Verder vind ik het wel jammer dat Stefan stopt met RC5 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 22:41:

Dan moet je eerst al de client vinden. Dan kom je in de ini een email adres tegen. Dat moet je niet hebben. Maar je moet eerst de hidden client afsluiten om hem vervolgens gewoon te starten. Zodat je dan kan zien dat het van distributed.net is. en vervolgens kun je pas op die site aan het abuse adres komen.

[Oja]
Als ie bij visje op school gezeten heeft is het dus waarschijnlijk een brabander.
[/Oja]
Brabant, Boxtel, wijk Munsel.. personelijker zal ik niet bekend maken :(

Ikzelf had het eigenlijk moeten weten dat hij er toe in staat zou zijn... ik wist dat z'n sletjes (hij heeft MEERDERE hotmail accounts waarvan het me niets zou verbazen als deze stuk voor stuk vol zitten) voor em crunchden.. normaal krijg ik die zooi eerst naar me toegestuurt (bv ook een .jpg.exe met een ingebakken vnc server) Als ik geweten had dat hij dat van plan was had ik hem wel even op z'n vingers getikt/laten bannen uit de proxy... Jammergenoeg wist ik dus van niets :(
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 23:03:
Gelukkig :) ... _/-\o_ DSmarty, CZero, Floppus en ./Proxy _/-\o_
Verder vind ik het wel jammer dat Stefan stopt met RC5 :/
Team GPN is hard aan het doodgaan.... ik zie eigenlijk ook net dat jullie al een tijdje niet meer voor gpn flushen.... maarja, t blijft een hobby :)

[ Voor 14% gewijzigd door cyberbetica op 06-10-2003 23:57 . Reden: kwootje erbij :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberBetica, wij flushen al 16 dagen voor I'R Cow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 00:38:
CyberBetica, wij flushen al 16 dagen voor I'R Cow ;)
Ik kijk dan ook niet zo vaak naar de stats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 22:48:
Ik zit erover te denken nog maar een sixpackje hollandse biertjes die kant op te sturen; dat wil nog wel eens helpen ;)
Hebben we niet nog wat casebadges? :) En eventueel een DPC-shirt. Zoveel RC5-ers kunnen vast wel 50 cent missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Heeel veeel respect en hulde voor de mensen die zich ingezet hebben om het in orde te maken.
Ik denk dat dit de manier is zoals het gaat zeg maar, dnet kan niet veel anders dan bannen, zij kunnen niet elk geval helemaal gaan onderzoeken, dat moet je zelf doen want de fout ligt bij het team -> de persoon, niet bij dnet. En nu blijkt dat het dan ook best hersteld wordt, top!!
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 22:41:

[Oja]
[/Oja]
De client draaide niet hidden, je hoefde er dus alleen maar op te klikken in de zin van wat is dat en dan staat er: www.distributed.net. ga je daar heen en klik je op help dan heb je een email adres... Vrij simpel, maar goed doet er nu niet meer toe gelukkig.

Pagina: 1