Toon posts:

[XP][Partition Magic] "Cannot resize. There are no...."

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Mandrake Linux op mijn laptop installeren. De installatie startte zonder problemen vanaf cd, maar bij het partitioneren (tijdens linux installatie) kon ik de bestaande partities niet resizen. Ik had in een test gelezen dat Mandrake zelfs NTFS partities kan resizen, dus dat wilde ik proberen.

Dan maar vanuit windows, dacht ik. Niet dus. Partition Magic (v. 6.0) kan de bestaande partities, een active primary van 10GB en een logische in de extended van 50 GB niet resizen. De schijf is een 60GB. 100% gepartitioneerd, maar met veel vrije ruimte. Ik wil die partitie van 50GB veranderen in ongeveer 35 of 40GB.

Als ik wil resizen krijg ik deze foutmelding van Part. Magic: "Cannot resize. There are no primary or logical partitions defined." En da's vreemd, want in Part. Magic worden ze dus wel herkend en als zodanig weergegeven. Ik ben als admin ingelogd, daar ligt het ook niet aan.

Het filesystem van beide partities is NTFS. Ik weet dat PM hier nogal eens van over zijn nek kan gaan. Misschien ligt het daar aan, maar waarom lukt het dan ook niet tijdens de linux setup om de partities aan te passen?

Wie kent dit probleem en weet een oplossing?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Meer een software probleem ;)
Windows Operated Systems >> Software Algemeen

Verder weet ik dat versie 6 van PM niet met XP samen werkt en dus ook de NTFS parities niet.
Dit werkt pas goed vanaf versie 7.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 04 oktober 2003 @ 23:36:
Meer een software probleem ;)
Windows Operated Systems >> Software Algemeen

je hebt gelijk.... ;)

Verder weet ik dat versie 6 van PM niet met XP samen werkt en dus ook de NTFS parities niet.
Dit werkt pas goed vanaf versie 7.
Maar ik heb de HD wel (vanuit XP) met PM versie 6 gepartitioneerd. Partitioneren werkt dus blijkbaar wel, maar wijzigen niet. Ik zal eens kijken of ik met versie 7 verder kom.

Thanx. :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
partitioneren met partition magic doe je vanuit DOS en niet vanuit windows zelf.... logisch dat dat niet werkt, aangezien het besturingsysteem zelf geen exclusieve toegang kan krijgen op een station waarvandaan het zelf opstart

dus pak een win98 bootflop en zet daar de pqmagic files op..

andere tip: koop gelijk even een nieuwere versie, dat werkt beter en makkelijker (veiliger)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Met PM versie 8.0 ging het inderdaad zonder problemen. Nu ga ik Linux installeren. Thanx voor jullie hulp! :)