Ikzelf heb er in mindere mate last van met mijn versterker.. Als ik vlakbij de luidsprekers zit, tenminste. Dan hoor ik zeer zachte ruis uit de tweeters komen (lijkt het tenminste). Gelukkig kan ik het na 10 cm al niet meer horen.
Alleen is het lastig met mijn sennheiser hd 570: als de luidsprekers zijn uitgeschakeld hoor ik (heel) zacht een ruis over de koptelefoon (ook zonder aangesloten bronnen) en vooral met rustige (passages in de) muziek is dat redelijk irritant, vooral omdat ik er nu automatisch naar luister (en me er aan irriteer)

.
Helaas lijkt het signaal niet door de line out te komen van mijn versterker.

(is aangesloten op de pc, maar het is een soort van gesis (de mic in is trouwens wel gevoelig, evenals de line in (waar ik een hele zware aardlus van krijg met dito brom, mits de pc en de versterker met de mic-lineout en lineout-aux resp. verbonden zijn))).
Opzich wel jammer, maar ik moet er waarschijnlijk mee leren leven. (of jullie moeten tips hebben).
Ik weet niet of ik hier (beter) een topic over kan openen, temeer omdat het waarschijnlijk toch niet oplosbaar is
/edit:
Ik voeg maar even een linkje toe, met een
sample (196 kB, sorry voor de relatief grote grootte)..
Natuurlijk kan je ook via de koptelefoon out opnemen
(maar wél met de mic in op volledig open! (bij normaal signaal clipt hij al als het schuifje op 1 staat), dus is het normaalgesproken wel zacht, maar hoorbaar).
/edit2: (voor de mensen die dit met de search zoeken).
Als ik alle bronnen, behalve de kabel van de radio, afkoppel, is de ruis uit de hoofdtelefoonuitgang weg, en komt er een heel klein beetje uit mijn luidsprekers.
Wat er dus uit de luidsprekers/hoofdtelefoon komt is dus een zeer kleine aardlus, waarvan ik dacht dat het aansluiten van de pc op een netwerk, wel hielp; Irritant genoeg om nét te horen met koptelefoon, en nét niet vanuit de luidsprekers (behalve als ik dichterbij kom). Moet toch maar eens een filtertje halen (óf gaan kloten met kabels, namelijk: óf geluidskaart, óf radio). Waarschijnlijk komt de storing ook door een spanningsverschil tussen de versterker en de pc, want ik voel wel tintelingen als ik de tulpstekkers en de kabel aansluit.
Ik ben natuurlijk wel blij dat er met mijn versterker niets aan de hand is, maar vind de aardlus wat minder.
[
Voor 49% gewijzigd door
Verwijderd op 13-10-2003 22:40
]