Toon posts:

Witte balk bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus mijn probleem ik heb laatst me computer geformateerd, en sinds toen krijg ik steeds een witte balk bij het opstarten.

Het is zo een balk dat er iets aan het laden is ofzo net na de bios heel vreemd.
Het probleem kwam nadat ik sp1 had geinstaleerd. terwijl ik het daarvoor nog nooit gehad had. Me vader heeft het probleem ook op zijn computer.

Weet iemand hoe dat komt dat die laad balk opeens is bij het opstarten?

Ik draai windows xp prof

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 21:40 ]

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

heb ik ook wel eens, duurt een halve seconde ofzo toch?

Powered by: blond bier

Verwijderd

Topicstarter
4 seconden zoiets maar bij mij is het niet soms maar altijd heel vaag is het

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dan is ie het scherm aan het laden waarin je ziet dat winxp aan het laden is (dat met die 3 blokjes die van links naar rechts gaan :P)

Verwijderd

Topicstarter
DutchTSE schreef op 04 October 2003 @ 21:57:
dan is ie het scherm aan het laden waarin je ziet dat winxp aan het laden is (dat met die 3 blokjes die van links naar rechts gaan :P)
lol nee dat is het niet eerst krijg ik die vage witte balk en daarna pas dat scherm met dat balkje dat windows aan het laden is

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Afbeeldingslocatie: http://rataplan.net/files/got/whitebar.gif
Zoiets?

Is normaal :) Ga d'r maar vanuit dat er iets in je driverconfig is gewijzigd of zo. Anyhoo: volstrekt onschadelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Rataplan op 04-10-2003 22:03 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Rataplan schreef op 04 October 2003 @ 22:02:
[afbeelding]
Zoiets?

Is normaal :) Ga d'r maar vanuit dat er iets in je driverconfig is gewijzigd of zo. Anyhoo: volstrekt onschadelijk.
O, dat. Dat heb je normaal bij win2k ook :z

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ja, dat klopt ook, dat witte balkje is een eenvoudige versie van een laadbalk. Die laadbalk geeft hoever hij is met het laden van het winxp laadscherm. Heb ik ook soms, maar geen 4 sec achter elkaar :)

zie die pic hierboven ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DutchTSE op 04-10-2003 22:04 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12 12:35

LauPro

Prof Mierenneuke®

Als ik me niet vergis zie ik dat ding dagelijks, ik gebruik namelijk de slaapstand.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

hm wat bepaald eigenlijk het weergeven van dit balkje aangezien ik hetgeen niet op me werkbak zie maar wel op me server pc :p

[correctie: ik zag dit balkje op de pc van mijn pa,. maar het zou wel liggen aan het laden van bepaalde opstart/config etc. bestanden] :7

enne ik zal je niet al te veel zorgen maken,. het is vrij normaal bij sommige pc's

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 22:20 ]

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 22:08:
hm wat bepaald eigenlijk het weergeven van dit balkje aangezien ik hetgeen niet op me werkbak zie maar wel op me server pc :p
>:) Here the same :*)

Verwijderd

Topicstarter
dat vraag ik me ook af ik had het pas na de instalatie van sp1

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 04 October 2003 @ 22:02:
[afbeelding]
Zoiets?

ja precies dat alleen niet die kleine text erboven maar zo ziet het er wel uit ja

Verwijderd

een GoT vraag voor Willem Wever ! :+

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 22:16:
een GoT vraag voor Willem Wever ! :+
Of je gaat natuurlijk ff [search=witte balk bij opstarten] :P

Het is niet wat je noemt een verbetering, maar hier wordt verwezen naar http://www.sysinternals.com/ntw2k/info/bootini.shtml - pas je boot.ini aan met /NOGUIBOOT achter je OS, en de balk is weg :X

Kan je meteen zien wat je PC allemaal aan het uitvoeren is.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• alushin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 19:51
Of je gaat natuurlijk ff zoeken naar 'witte balk bij opstarten'

Het is niet wat je noemt een verbetering, maar hier wordt verwezen naar http://www.sysinternals.com/ntw2k/info/bootini.shtml - pas je boot.ini aan met /NOGUIBOOT achter je OS, en de balk is weg

Kan je meteen zien wat je PC allemaal aan het uitvoeren is.
bij xp staat dit ook gewoon in msconfig bij boot.ini als aanvinkoptie ;)

[ Voor 71% gewijzigd door alushin op 04-10-2003 22:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmz dat werkt niet dan is alleen je windows laadbalkje weg maar niet dat iritante witte ding

Verwijderd

LauPro schreef op 04 October 2003 @ 22:05:
Als ik me niet vergis zie ik dat ding dagelijks, ik gebruik namelijk de slaapstand.
yep, absoluut het windows hybernate balkje.

TS: kijk je energie-instellingen eens na, kan zijn dat hij bij uitloggen automatisch gaat hybernaten (weet niet zeker of je die balk ook krijg bij gewoon stand by)

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 04 oktober 2003 @ 22:02:
[afbeelding]
Zoiets?

onschadelijk is het wel ja maar wel iritant me computer doet er nu veel langer over om op te starten..

weet iemand hoe ik dit weg krijg?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:11

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 23:28:
[...]

weet iemand hoe ik dit weg krijg?
Simpel: niet.

Dit is gewoon een pre-loading balkje die het laden van de grafisch boel aanduid.
Dit was er altijd al in windows 2000 en bij xp zag je die eerst ook niet en nu na SP1 dus wel.

Ik zou me er gewoon niet druk over maken ;)

Verder mag je voor de volgende keer in Windows Operated Systems ook wel even beter in de Windows Operated Systems - Policy kijken mbt topic titel+inhoud ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.