Palm IIIe of Palm M100

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik ben maar een arme student en heb de keuze uit de in onderwerp vermelde Palm's Ik hoorde dat de M100 de opvolger was van de IIIe, maar wat kan ik er meer mee?
Kan ik trouwens op 1 van deze "goedkope" palms een ander OS zetten (bijv. Linux for Palm ofzow)?

20*350ZO45°

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:17

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

de m100 heeft een wat nieuwer OSje (3.5)
maar net als bij de IIIe is dit een rommmetje en dus niet up te graden
(kan dus ook geen Linux op ofzo, maar er is een ruime keuze aan software en simulators waardoor sommige proggies voor bijv. de pocketPC ook (al dan niet in aangepaste vorm)te draaien zijn)
verder is de m100 wat kleiner (ongeveer 25%)
wat dus ook een iets kleiner scherm tot gevolg heeft
de m100 vind ik wel robuuster dan de IIIe (welke bij mijn broer in zijn jaszak kapot knapte :'( weg 440 piek :( )

er is practisch geen verschil in gebruik(sgemak)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Dank voor je reactie Fubar, nog meer mensen die een aardig stukje weten te vertellen over de M100 vs. IIIe, of zijn ze allebei gewoon bagger?

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb de M100 even mogen proberen, ik vind het een leuk ding, voor het geld 100x beter dan een Psion Revo Plus (ja sorry hoor) en die laatste had geneens backlight, de M100 wel! De software is glashelder, alles zit bij de M100 erbij en de installatie is zo eenvoudig als wat. Een aanrader dus!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Probleem: Beiden hebben alleen maar 2MB.

Dit verwacht je misschien nu nog niet als een probleem, maar ik als ook-arme-student gebruik nu al 2 jaar een Palm III en ik moet zeggen dat ik het gekut om memory te behouden flink zat begin te raken. Het is te doen, maar je moet constant schuiven, gebruik maken van flash programmas, tijdelijk deleten, etc.
Met 8 MB heb je veel meer gebruiksvrijheid. Je betaalt er wel veel meer voor (de IIIxe en Vx zijn nou eenmaal niet goedkoop) maar in de long-run heb je er veel meer aan. Ik zou het echt overwegen om dan maar iets langer te sparen....

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ook jullie 2 bedankt voor jullie reactie, maar nee, ik heb echt géén geld (over) voor 8 MB, daar gebruik ik 'm misschien zelfs wel te weinig voor! Nog meer mensen met reacties over de M100 (IIIe is n. toch een beetje oud model) zowel positief als negatief?

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Zijn er echt géén mensen die mij alsjeblieft er meer over kunnen vertellen??? (M100)

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb ook een Palm M100 en ik moet zeggen: het is een heel handig geval!
Ik gebruik het om mijn huiswerk (ja ja rustig ik zit nou eenmaal nog in 5VWO) bij te houden... en dat doet ie goed, zoals het hoort. Het scherm is erg scherp en er is veel meer software voor te krijgen dan voor PDAs gebaseerd op Win CE o.i.d.

Als je em koopt, meteen een tip: gebruik Duracell Ultra batterijen; Een kennis heeft ongeveer tegelijk met mij ook een M100 gekocht en daar zaten 'gewone' Duracell batterijen bij. Deze zijn nu al op (ongeveer 1 tot 1,5 maand meegegaan), terwijl die van mij nu nog op 75% zitten...

Bovendien is het programma HackMaster aan te raden - hiermee kan je 'hacks' installeren om bijvoorbeeld te laten zien hoeveel stroom er nog in je batterijen zit, een opstartscherm erin kan zetten en nog veel meer.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

Verwijderd

Networx:

Je hebt helemaal gelijk met die batterijen. Bij mij gaan ze ook al heel lang mee.

Ik heb zelf een palm IIIe. Het geheugen (2mb) is idd een probleem. Met avantgo en Eudora op je palm en je geheugen is bijna vol. Maar het is een leuk speeltje en je kan je agenda het raam uitslingeren. Er zijn ook veel proggies voor te vinden, zowel nuttig als nutteloos.

Ik ben erg tevreden met mijn palmpje IIIe :) en ik raad hem ook aan (alhoewel een Vx natuurlijk geiler is)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Okay, ook jullie erg bedankt voor je reactie, nog meer mensen?

(Oh ja, ga waarschijnlijk voor Vrijdag om een M100)

20*350ZO45°

Verwijderd

ik zit met een (ongeveer) zelfde keuze..

hoe is het lange lappen tekst invoeren op die PDA's ? bij een organizer zit een toetsenbordje, bij die dingen zo'n pennetje..
kun je alleen wat memo's neerkladden , of kun je ook nog een aardig verhaal neerpennen
(handschriftherkenning ofzo ?) maakt íe er zelf gewone tekst van als je snmapt wat ik bedoel ?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
JA, hij heeft op dat kleine plaatje van onder handschrift herkenning, en daar maakt ie standaard text van!

20*350ZO45°

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook een fullsized toetsenbord bij je palm kopen.

Afbeeldingslocatie: https://palmorder.modusmedia.com/Images/Products/P10713U.jpg

Verwijderd

Er zit ook een on-screen toetsenbordje bij, gaat iets sneller dan handschriftherkenning.

Verwijderd

ow jaja.. dat toetsenbordje bij die palmV kende ik ja, maar dat maakt de combo nog fuckinder duur dan íe al was en onhandig als je in de trein zit ofzo ..

ik ga maar us ff naar de shops toe om te checken ..
iemand hier een tip welkke shop ideaal is ?
misschien .. uh.. VOBIS ??

Verwijderd

Dankzij de revieuws op T.net zit ik er ook aan te denken een PDA te kopen.
Helaas ben ik ook maar een arm scholiertje dus lijkt mij de m100 ook wel wat.
Maar nu wou ik graag weten of het idd makelijk is er grote lappen tekst in te pleuren?
En kan je dat dan makelijk overzetten naar je PC?

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik zat precies in hetzelfde probleem als jij +/- 1 maand geleden. Ik heb een M100 gekocht en er nog geen moment spijt van. Korte samenvatting:

M100
+ Scherp beeld
+ Nieuwere PalmOS
+ Incl. communicatie met Outlook
+ Kladblok
- 2MB (is echter ruimschoots genoeg voor Agenda & adressen)
- Kleiner scherm t.o.v. IIIe/V
- Plastic look

Ik heb inmiddels een leren "case" besteld bij Hotorange.

Afbeeldingslocatie: http://www.hotorange.nl/images/products/computers/cons_103499013deka_m.jpg

Met name dat de M100 voor mij "ready to use" was ivm Outlook heb ik voor de M100 genomen. Daarbij komt, ik heb op mijn werk geleerd dat je bij IT-stuf nooit in iets verouderds moet investeren. Daar krijg je vaak poblemen mee.

Bas

Tering, moeilijk zo'n plaatje |:(

Tjielp... een vogel.

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 08:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Ik wil niet zeuren, maar een M100 heeft geen ondersteuning voor e-mail. Dus als je ook nog e-mail syncen wil doen met Outlook heb je een probleem. Misschien dat je een extra programma ervoor kunt installeren, maar dan gaat er wel wat van je 2Mb verloren (en dan moet je er ook nog e-mail's in opslaan).

Zelf ben ik voor de Visor Deluxe gegaan (orange ;) )
Afbeeldingslocatie: http://www.handspring.com/products/visordeluxe/images/DlxLgPct06.jpg

Lekker 8Mb en een USB-craddle. Dan duurt dat syncen ook niet zo lang met Agenda, E-mail, Avant-Go en meer...

rm -r *

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 09:41
Ik ben een tevreden IIIe gebruiker. Maar die M100 ziet er toch niet uit???

(Mijn palm was gecrashed, deed helemaal niets meer; opsturen en kreeg hem binnen 1 week terug mét 4 MB ipv 2 MB en een luxe pennetje...) :) :) :)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Nou ja heb zelf nu sinds kort die m100 en als je geen kookboeken ofzo in de mem wilt laden kom je wel uit met de 2 mb, verder is die plastic look nou ook niet zo'n ramp want er zijn hele kewle frontjes enzo te koop, enige nadeel is de flash rom....
Pagina: 1