hallo,
ik heb een HP laserjet 5N op een switch hangen hier
dit is een printer met ingebouwde JetDirect netwerkkaart van HP
nu wil ik die zo configureren dat ik iedereen er op kan laten printen
ik de dhcp cache van mijn router heb ik het ip van de printer kunnen bemachtigen
wanneer ik dit ip ping krijg ik <2ms terug, kortom prima dus
wanneer ik echter de printer probeer te installeren met de 'Install Network printer Wizard' van hp krijg ik op het allerlaaste moment een fout dat de printer niet geïnstalleerd kan worden en dat ik de stroom er even af moet halen
wanneer ik dit doe krijg ik hetzelfde
frappant detail is dat bij de leds van de printer aansluiting op mijn switch de led van FDX/COL niet brandt, terwijl dit bij alle pc's wel brandt (weet niet of dit er mee te maken heeft)
de vraag is nu hoe ik de printer wel goed geconfigureerd krijg
(ik heb nu nog lpt kabel eraan hangen ook)
met het ip binnen handbereik moet dit kunnen maar hoe???
of is de JetDirect card kapot?
hoop dat iemand me kan helpen
greetz
japie101
kleine toevoeging:
wanneer ik de wizard laat zoeken kan deze niets vinden , maar wanneer ik het ip op geef gaat de wizard wel verder... (maar strandt dus later wel)
ik heb een HP laserjet 5N op een switch hangen hier
dit is een printer met ingebouwde JetDirect netwerkkaart van HP
nu wil ik die zo configureren dat ik iedereen er op kan laten printen
ik de dhcp cache van mijn router heb ik het ip van de printer kunnen bemachtigen
wanneer ik dit ip ping krijg ik <2ms terug, kortom prima dus
wanneer ik echter de printer probeer te installeren met de 'Install Network printer Wizard' van hp krijg ik op het allerlaaste moment een fout dat de printer niet geïnstalleerd kan worden en dat ik de stroom er even af moet halen
wanneer ik dit doe krijg ik hetzelfde
frappant detail is dat bij de leds van de printer aansluiting op mijn switch de led van FDX/COL niet brandt, terwijl dit bij alle pc's wel brandt (weet niet of dit er mee te maken heeft)
de vraag is nu hoe ik de printer wel goed geconfigureerd krijg
(ik heb nu nog lpt kabel eraan hangen ook)
met het ip binnen handbereik moet dit kunnen maar hoe???
of is de JetDirect card kapot?
hoop dat iemand me kan helpen
greetz
japie101
kleine toevoeging:
wanneer ik de wizard laat zoeken kan deze niets vinden , maar wanneer ik het ip op geef gaat de wizard wel verder... (maar strandt dus later wel)
[ Voor 9% gewijzigd door japie101 op 04-10-2003 21:09 ]