Hallo beste mensen, ik heb net drie Red Hat 9.0 cd's van iemand gekregen. Dus snel booten (cd1). Dan aar opties doorlopen. Bij laatste optie vraag hij om Linux install cd. Dus wil ik cd lade openen en cd2 erin doen. Maar cd lade wilt dan niet openen. Cd speler is niet stuk. Weten jullie wat het probleem is. Alvast Bedankt.
Ik heb ook 1x gehad dat de install bleef hangen. Maar naardat ik de pc opnieuw had gereset, deed die het opeens wel.
Wat is de laatste stap?
Probeer eens alle cd's.
Wat is de laatste stap?
Probeer eens alle cd's.
Goeie vraag, zou ik ook wel willen weten.Dennis2925 schreef op 04 October 2003 @ 20:58:
Wat is de laatste stap?
Vóór de installatie heb je de keuze om de drie cd's op fouten te controleren, wilde je dit doen of was je al verder?
Het probleem is dus eigenlijk, dat de setup de cd niet unmount.
Kijk hier even welke venster je als laatste gezien hebt:
Linux RedHat 9 installation guide
onderaan kan je klikken op volgende, dan ga je naar de volgende stap in van installatie
Kijk hier even welke venster je als laatste gezien hebt:
Linux RedHat 9 installation guide
onderaan kan je klikken op volgende, dan ga je naar de volgende stap in van installatie
Het OS heet Linux, niet Linnux.
Afgezien daarvan: met dit topic kunnen we echt niks op deze manier. Als het goed is vraagt Red Hat inderdaad op een gegeven moment om de CD's - maar de eerste zit er al in, en daarvan begint hij te installeren. Als je dan CD 2 moet inserten zegt 'ie dat wel en gaat denk ik het laatje vanzelf open, of kun je dat in ieder geval zeker doen door op het knopje te drukken.
Als dat niet werkt, is er misschien iets mis met de CD's. Aangezien je die niet zelf hebt gebrand, is dat een beetje lastig te testen. Je mag best een nieuw topic openen, maar zet er dan graag wat meer informatie in zodat we je tenminste kunnen helpen. Zoals: wat voor hardware je precies gebruikt, hoe je Linux probeert te installeren, of de CD-speler herkent wordt, en wat je precies allemaal hebt gedaan tot aan het punt dat dit gebeurt, en wat precies de meldingen zijn op het scherm. Door op Ctrl-Alt-F1/F2/F3/F4 te drukken kun je naar het scherm gaan met diagnostische meldingen, check ook eens of daar nog iets staat wat op een foutmelding lijkt.
Dit topic gaat iig dicht, want hier kunnen we echt niks mee zo.
Afgezien daarvan: met dit topic kunnen we echt niks op deze manier. Als het goed is vraagt Red Hat inderdaad op een gegeven moment om de CD's - maar de eerste zit er al in, en daarvan begint hij te installeren. Als je dan CD 2 moet inserten zegt 'ie dat wel en gaat denk ik het laatje vanzelf open, of kun je dat in ieder geval zeker doen door op het knopje te drukken.
Als dat niet werkt, is er misschien iets mis met de CD's. Aangezien je die niet zelf hebt gebrand, is dat een beetje lastig te testen. Je mag best een nieuw topic openen, maar zet er dan graag wat meer informatie in zodat we je tenminste kunnen helpen. Zoals: wat voor hardware je precies gebruikt, hoe je Linux probeert te installeren, of de CD-speler herkent wordt, en wat je precies allemaal hebt gedaan tot aan het punt dat dit gebeurt, en wat precies de meldingen zijn op het scherm. Door op Ctrl-Alt-F1/F2/F3/F4 te drukken kun je naar het scherm gaan met diagnostische meldingen, check ook eens of daar nog iets staat wat op een foutmelding lijkt.
Dit topic gaat iig dicht, want hier kunnen we echt niks mee zo.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()