Multipc modem = ook netwerk ??

Pagina: 1
Acties:

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Hallo,

Ik heb even een vraagje, we krijgen in januari eindelijk ADSL, dus ik wil goed voorbereid zijn.
We hebben 3 pc`s thuis, de hoofd pc (mijn pc) heeft windows xp , de 2 clients hebben dan win 98.
Maar als ik die multipc modem nou heb, en ik sluit al die pc`s aan op het modem, is het dan ook een netwerk ???
Ik ben echt een networking noob hoor dus nevermind, maar die modem is dus ook een 10/100 mbits switch en router ofzoiets :?

Dus kan ik daarmee een netwerkje maken ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

caspergt schreef op 04 October 2003 @ 20:30:
Hallo,

Ik heb even een vraagje, we krijgen in januari eindelijk ADSL, dus ik wil goed voorbereid zijn.
We hebben 3 pc`s thuis, de hoofd pc (mijn pc) heeft windows xp , de 2 clients hebben dan win 98.
Maar als ik die multipc modem nou heb, en ik sluit al die pc`s aan op het modem, is het dan ook een netwerk ???
Ik ben echt een networking noob hoor dus nevermind, maar die modem is dus ook een 10/100 mbits switch en router ofzoiets :?

Dus kan ik daarmee een netwerkje maken ?
Als ik me niet sterk vergis moet je die dingen daarvoor hacken, en dan is het wel mogelijk :)

BredeP, dat klopt, maar ik geloof dat de standaard MultiPC modems die meegestuurd worden nog steeds die alcatel dingen zijn, en die moest idd dmv firmware 'gehacked' worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Paitor op 04-10-2003 20:36 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Kort antwoord: Ja.

Uitgebreider:
Ja, de multiPC modem is een ADSL modem, breedbandrouter, en 4 poorts switch in een.
Dus ja, je hebt een intern netwerk, terwijl je ook met alle PC's online kan...

@ Paitor:
Da's alleen met de ethernet modems als ik me niet vergis. Die zijn met aangepaste firmware ook als router te gebruiken, zodat je een normale hub/switch achter het modem kan hangen.

@ Aaron:
Als alle PC's op DHCP zijn ingesteld, is het apart instellen van een gateway en subnet niet meer nodig, aangezien die instellingen door de DHCP worden meegegeven. Je hebt wel gelijk wat de werkgroep betreft.

[ Voor 58% gewijzigd door Brede P op 04-10-2003 20:36 ]

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Als je bij alle pc's het subnet juist zet (255.255.255.0) en dynamisch een ip verkrijgt op het netwerk. Dan als gateway het ip van je modem zet. Heb je bijna een netwerk. Ze hebben in ieder geval internet ;) Dan moet je nog even bij alle pc's een werkgroep instellen. Neem bijvoorbeeld "Mshome" of "LAN". Dan kun je mits firewalls etc het toelaten ook nog mappen sharen etc. Ergo, heb je een netwerk zoals jij bedoelde.

@paitor, dat is alleen met Alcatel Speedtouch ethernet modems, die kun je hacken tot router.

[ Voor 15% gewijzigd door AaroN op 04-10-2003 20:36 ]

JayGTeam (213177)

• caspergt
Aha, dus het is gewoon een router , switch, modem in all.
Ik weet wel hoe ik een netwerkje op moet zetten, maar met die breedband shit ben ik nog helemaal onbekend, met DNS, en gateways.

Maar thx voor de reacties, ik weet genoeg.

@BredeP: Wat moet ik dan instellen als DHCP ??

(wat een edits hier)

[ Voor 15% gewijzigd door caspergt op 04-10-2003 20:42 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Caspergt:
Je hoeft amper wat in te stellen.
Het instellen van je modem wordt uitgelegd in de installatie handleiding die je bij je ADSL pakket krijgt. Wat dat DHCP betreft, de router is standaard ingesteld als DHCP.
Je hoeft op de verschillende PC's alleen maar in te stellen dat er automatisch een IP-adres wordt verkregen. De router geeft dan alle goede instellingen door aan de PC's.
Voor een onderling netwerk is het het makkelijkst alle PC's in dezelfde werkgroep te zetten, bijvoorbeeld WERKGROEP, WORKGROUP of MSHOME (een beetje de standaard werkgroep namen).

• caspergt
Ok thx dudes :P, maar ik moet nog ff wachten maar ik weet nu hoe het moet, dat stelt me al super gerust.

• caspergt
Maar als die steeds een ander ip adres krijgt, hebben de clients dan ook altijd een ander ip adres over het netwerk ??? :?

Pagina: 1